Publication: Sınıf Öğretmenlerinin Bilim ve Sorgulama Temelli Öğretim Algıları
| dc.contributor.author | İncebacak, Belgin Bal | |
| dc.contributor.author | Tungac, Asli Sarisan | |
| dc.contributor.author | Şensoy, Aslı | |
| dc.date.accessioned | 2025-12-11T01:46:46Z | |
| dc.date.issued | 2024 | |
| dc.department | Ondokuz Mayıs Üniversitesi | en_US |
| dc.department-temp | Ondokuz Mayıs Üniversitesi,Ondokuz Mayıs Üniversitesi,Tokat Gaziosmanpaşa Üniversitesi | en_US |
| dc.description.abstract | Sorgulamaya dayalı öğretim, bilimsel bilgi üretmeyle aynı adımları taşıyan, öğrencinin öğrenmenin merkezinde olduğu, öğretmenlerin hem kendisinin hem de öğrencilerinin sorgulama becerilerini geliştirmesi gereken bir yaklaşımdır. Çocukluk çağının ilk yıllarında öğrencilerin ailelerinden sonra en çok vakit geçirdikleri kişinin sınıf öğretmenleri olduğu söylenebilir. İlkokulda öğretilen temel bilgiler ilerleyen kademelerdeki bilgilerin temelini oluşturur. Araştırmaya dayalı öğretim yaklaşımıyla eğitim etkinliklerinin geliştirilmesi ve uygulanmasında yenilikçi bir strateji yöntemi esastır. Ancak öğretmenlerin araştırma-inceleme temelli öğretimi sınıflarında etkili bir şekilde uygulamak ve sorgulama becerilerini geliştirmek için zamana, kaynaklara, eğitime ve desteğe ihtiyaçları vardır. TÜBİTAK 4004 \"MAT-SOR Araştırmaya Dayalı Etkinlik Geliştirme Kampı\" projesi, Fen ve Toplum Destek Programları Matematik Yılı Özel Çağrısı kapsamında sınıf öğretmenlerine destek amacıyla gerçekleştirildi. Projeyle sınıf öğretmenlerinin etkinlik planı geliştirme konusundaki yeterliliklerinin artırılması ve 21. yüzyılın gerektirdiği becerileri kazanmalarının sağlanması amaçlanmıştır. Bu proje kapsamında sınıf öğretmenlerinin bilimi anlama ve sorgulamaya dayalı öğretim uygulamalarını tanıma ve geliştirme becerilerini geliştirmek amacıyla \"gizemli kutular\" eğitimi düzenlendi. Bu amaçla eğitim öncesinde ve sonrasında açık uçlu sorularla öğretmenlerin görüşleri alınmıştır. Araştırma verileri projeye katılan 25 öğretmenden elde edilmiştir. Elde edilen veriler nitel analiz yöntemlerinden biri olan içerik analizi yöntemi kullanılarak analiz edilmiştir. Üç araştırmacı birbirinden bağımsız olarak analizler gerçekleştirmiş, ardından temalar ve kategoriler belirlenmiştir. Araştırma sonucunda öğretmenlerin fen bilimleri ile ilgili fikirlerinin geliştiği, genel olarak araştırma-inceleme yoluyla öğretimin adımlarına ilişkin fikirlerinin ortaya çıktığı tespit edilmiştir. Yeni yöntem ve yaklaşımların sağlanması ve uygulamalı eğitimin bireylere yönelik eğitim faaliyetlerinin geliştirilmesine katkı sağladığı ifade edilebilir. | en_US |
| dc.identifier.doi | 10.48146/odusobiad.1425673 | |
| dc.identifier.endpage | 902 | en_US |
| dc.identifier.issn | 1309-9302 | |
| dc.identifier.issue | 3 | en_US |
| dc.identifier.startpage | 886 | en_US |
| dc.identifier.trdizinid | 1267634 | |
| dc.identifier.uri | https://doi.org/10.48146/odusobiad.1425673 | |
| dc.identifier.uri | https://search.trdizin.gov.tr/en/yayin/detay/1267634/classroom-teachers-perceptions-of-science-and-inquiry-based-teaching | |
| dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12712/46138 | |
| dc.identifier.volume | 14 | en_US |
| dc.language.iso | en | en_US |
| dc.relation.ispartof | Ordu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi | en_US |
| dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |
| dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
| dc.subject | Biyoloji | en_US |
| dc.subject | Eğitim | en_US |
| dc.subject | Eğitim Araştırmaları | en_US |
| dc.title | Sınıf Öğretmenlerinin Bilim ve Sorgulama Temelli Öğretim Algıları | en_US |
| dc.type | Article | en_US |
| dspace.entity.type | Publication |
