Publication:
Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Havacılığa ve Havacılık-Fen Bilimleri İlişkisine Dair Metaforik Algıları

dc.contributor.authorKarataş, Faik Özgür
dc.contributor.authorÇobanoğlu, Elif Omca
dc.contributor.authorAkarca, Türkan Aybike
dc.date.accessioned2025-12-10T23:24:06Z
dc.date.issued2020
dc.departmentOndokuz Mayıs Üniversitesien_US
dc.department-tempTrabzon Üniversitesi,Ondokuz Mayıs Üniversitesi,Ondokuz Mayıs Üniversitesien_US
dc.description.abstractGünümüzde teknoloji, ulaşım ve savunma sanayii gibi konuların merkezinde bulunan havacılığın temeli iyi bir fen ve mühendislik bilgisine dayanmaktadır. Fen ve teknolojinin bilinçle aktarımı ise fen okuryazarlığı kavramında kimlik bulmaktadır. Bunun sağlayıcısı da fen okuryazarı olan, nitelikli fen bilgisi öğretmenleridir. Bu sebeple çalışmada, fen bilgisi öğretmen adaylarının havacılık ve havacılık-fen bilimleri ilişkisine dair düşüncelerini metaforlar aracılığıyla ortaya çıkarmak amaçlanmıştır. Çalışma, 2019-2020 eğitim öğretim yılının güz döneminde Orta Karadeniz Bölgesi’nde bulunan bir devlet üniversitesinin eğitim fakültesinde öğrenim gören 114’ü kadın, 30’u erkek, 144 fen bilgisi öğretmen adayı ile yürütülmüştür. Araştırmada veriler katılımcıların “Havacılık … gibidir çünkü; …” ve “Havacılık ve fen … gibidir çünkü; …” cümlelerini tamamlaması yoluyla toplanmıştır. Katılımcıların bu cümleleri tamamlarken kullandıkları ifadeler içerik analizine tabi tutulmuştur. Verilerin analizleri sonucu havacılık ile ilgili metaforlar Bilim ve Teknoloji, Keşif ve Eğlence, Özgürlük, Ulaşım, Olumlu Duygu ve Psikolojik Hâl, Başarı, Biyomimikri ve son olarak Tehlike Unsuru Olarak Havacılık kategorilerinde toplanırken havacılık ve fen ilişkisi ise; Bütünleyicilik, Çekim, İlişkililik, Gereklilik, Biyomimikri ve İlişkisizlik Unsuru Olarak Havacılık ve Fen kategorilerinde toplanmıştır. Bulgular ışığında öğretmen adaylarının %33,5’inin havacılığı özgürlükle, %50’sinin ise havacılık ve fen bilimlerini bütünleyicilik ile ilişkilendirdiği görülmüştür. Çalışmada, öğretmen adaylarının havacılıkla ilgili olumlu bir algıya sahip oldukları ve fen bilimleriyle havacılık arasında tamamlayıcı bir bağ gördükleri sonucuna ulaşılmış, bu doğrultuda lisans öğretim programlarında havacılıkla ilgili örneklerin arttırılması önerilmiştir.en_US
dc.identifier.doi10.7822/omuefd.808459
dc.identifier.endpage303en_US
dc.identifier.issn1300-302X
dc.identifier.issn2548-0278
dc.identifier.issue3en_US
dc.identifier.startpage289en_US
dc.identifier.trdizinid444236
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.7822/omuefd.808459
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/en/yayin/detay/444236/fen-bilgisi-ogretmen-adaylarinin-havaciliga-ve-havacilik-fen-bilimleri-iliskisine-dair-metaforik-algilari
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12712/35833
dc.identifier.volume39en_US
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofOndokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectFiziken_US
dc.subjectUygulamalı Eğitimen_US
dc.subjectEğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleFen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Havacılığa ve Havacılık-Fen Bilimleri İlişkisine Dair Metaforik Algılarıen_US
dc.typeArticleen_US
dspace.entity.typePublication

Files