Publication:
Doğrudan Duyuşsal Strateji Öğretiminin Üniversite Öğrencilerinin Okuma Kaygı Düzeyleri ve Okuma Başarıları Üzerindeki Etkisi

Loading...
Thumbnail Image

Date

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Research Projects

Organizational Units

Journal Issue

Abstract

Bu çalışma, Türkiye'deki İngiliz Dili Eğitimi (ELT) öğrencilerinin okuma kaygısı seviyeleri ve okuma başarıları üzerinde doğrudan duyuşsal strateji eğitiminin etkisini araştırmaktadır. 2023-2024 akademik yılı güz döneminde bir devlet üniversitesinden elli yedi ELT öğrencisi bu çalışmaya katılmıştır. Çalışmanın amacı, hedeflenmiş duyuşsal stratejilerin okuma kaygısını azaltıp okuma performansını artırıp artırmadığını belirlemektir. Katılımcılar, etkili anlama için gerekli çeşitli okuma stratejilerine odaklanan yapılandırılmış bir Okuma Becerileri dersinde haftada iki saat eğitim almıştır. Çalışma, 11 hafta süren yarı deneysel bir tasarım kullanmıştır. İlk hafta, okuma başarısını ve kaygı seviyelerini ölçmek için ön testler yapılmıştır. Bunu takiben, iki hafta boyunca öğrencilere duyuşsal stratejilerde açık bir eğitim verilmiştir. Yedi hafta boyunca bu stratejiler, 'Q Skills for Success by Oxford' ders kitabından okuma parçalarına uygulanmıştır. Son hafta, sonuçları ölçmek için son testler yapılmıştır. Bulgular, okuma kaygısı seviyelerinde önemli bir azalma olduğunu göstermiştir, bu da duyuşsal stratejilerin etkinliğini göstermektedir. Bu, hedeflenmiş müdahalelerin öğrencilerin öğrenim deneyimlerini ve akademik performanslarını iyileştirme potansiyelini vurgulamaktadır. Okuma başarısındaki iyileşme istatistiksel olarak anlamlı olmasa da, eğitim müdahalesi öğrencilerin okuma performansını olumlu yönde etkilemiştir. Ayrıca, analiz, okuma kaygısı ve okuma başarısı arasında çok zayıf bir korelasyon olduğunu göstermiştir, bu da müdahale sonrası kaygının okuma performansını önemli ölçüde etkilemediğini öne sürmektedir. Bu, öğretim yöntemlerinin, kaygı seviyelerinden bağımsız olarak okuma başarısını artırmada etkili olduğunu ima etmektedir. Genel olarak, çalışma, dil öğretiminde duyuşsal stratejilerin kaygıyı azaltma ve öğrenme sonuçlarını iyileştirme potansiyelini göstermektedir. Bu bulgular, duygusal refah ve akademik başarıyı destekleyen destekleyici öğrenme ortamları yaratmayı amaçlayan eğitimciler için değerli içgörüler sunmaktadır.
This study investigates the impact of explicit affective strategy instruction on the reading anxiety levels and reading achievement of English Language Teaching (ELT) students in Türkiye. Fifty-seven ELT students from a state university participated during the fall semester of the academic year 2023-2024. The aim was to determine whether targeted affective strategies could reduce reading anxiety and enhance reading performance. Participants received two hours of instruction per week in a structured Reading Skills course, focusing on various reading strategies essential for effective comprehension. The study used a quasi-experimental design over 11 weeks. Pre-tests measured reading achievement and anxiety levels, followed by two weeks of explicit instruction in affective strategies. For seven weeks, these strategies were applied to reading passages from the textbook 'Q Skills for Success by Oxford.' Post-tests were administered in the final week to measure outcomes. The findings revealed a significant reduction in reading anxiety levels, indicating the effectiveness of the affective strategies. This highlights the potential for targeted interventions to enhance students' learning experiences and academic performance. Although the improvement in reading achievement was not statistically significant, the instructional intervention positively influenced students' reading performance. Additionally, the analysis showed a very weak correlation between reading anxiety and reading achievement, suggesting that anxiety did not significantly impact reading performance after the intervention. This implies that the teaching methods were effective in improving reading achievement regardless of anxiety levels. Overall, the study demonstrates the potential benefits of incorporating affective strategies into language teaching to reduce anxiety and enhance learning outcomes. These findings provide valuable insights for educators aiming to create supportive learning environments that foster both emotional well-being and academic success.

Description

Citation

WoS Q

Scopus Q

Source

Volume

Issue

Start Page

End Page

119

Endorsement

Review

Supplemented By

Referenced By