Publication: Öğretmenlerin Etki ve İlgi Alanı Alışkanlıkları İle Tükenmişlik Düzeyleri ve Serbest Zamanlarda Yaşanılan Duygular Arasındaki İlişki
Loading...
Date
Authors
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Abstract
n ÖZET Bu çalışmada öğretmenlerin etki ve ilgi alam alışkanlıkları ile öğretmenlerin tükenmişliği ve onların serbest zamanlarda yaşadıkları duygular arasındaki ilişkiler incelenmiştir. Bu çalışmanın örneklerinin 20 ilköğretim ve ortaöğretim okullarından şans yoluyla seçilen 450 ilk ve ortaöğretim öğretmeni oluşturmuştur. Etki ve ilgi alanı alışkanlıklarını, tükenmişlik ve serbest zamandaki duyguların ölçülmesinde, ' etki ve ilgi alanı alışkanlıkları ölçeği', 'öğretmenlerin tükenmişliği ölçeği' ve 'serbest zaman etkisi skalası' kullanılmıştır. Bu çalışmada, kullanılan anket metotları ile etki ve ilgi alanı alışkanlıkları, tükenmişlik ve serbest zaman duygularında anlamlı ve tutarlı ilişkiler bulunmuştur, öğretmenlerin yaş, cinsiyet, çalışma yılı ve bulundukları görev (sınıf öğretmeni, branş öğretmeni ve idareci) bağlı olarak, yapılan varyans analizi, t testi ve LSD testi sonucu, öğretmenlerin etki ve ilgi alanı alışkanlıkları, tükenmişlik ve serbest zamandaki duygular arasında anlamlı farklılıklar bulunmuştur. Anahtar Kelimeler: Etki ve ilgi alanı alışkanlıkları, yeterlik, sorumluluk, ilişki, zamanı verimli kullanma, strateji planlama, tükenmişlik, olumlu duygular ve olumsuz duygular. ABSTRACT In this study, the relationship between teacher's circle of influence and concern habits and burnout and the feelings the teachers have in leisure time was investigated. The subject of this study included 450 primary and secondary school teachers randomly selected from 20 primary and secondary schools. This study was based upon the 'circle of influence and concern habits' and 'teacher's burnout inventeory' and 'leasure affect scala'. A consistent and significant relationship was found between circle of influence and concern habits and burnout and teacher' feelings in leisure time in this study. In consequence oft test and LSD test and analyses of variance indicated that there was a significant difference between circle of Influence and concern habits and burnout and teacher' feelings in leisure time depending on the their age, gender, period of work and their occupationfclasroom teacher, subject teacher, director). Keyword: Circle of influence and concern habits, proficiency, responsibility, relationship, spending the time productively, planning the strategy, burnout, positive feelings, negative feelings.
n ÖZET Bu çalışmada öğretmenlerin etki ve ilgi alam alışkanlıkları ile öğretmenlerin tükenmişliği ve onların serbest zamanlarda yaşadıkları duygular arasındaki ilişkiler incelenmiştir. Bu çalışmanın örneklerinin 20 ilköğretim ve ortaöğretim okullarından şans yoluyla seçilen 450 ilk ve ortaöğretim öğretmeni oluşturmuştur. Etki ve ilgi alanı alışkanlıklarını, tükenmişlik ve serbest zamandaki duyguların ölçülmesinde, ' etki ve ilgi alanı alışkanlıkları ölçeği', 'öğretmenlerin tükenmişliği ölçeği' ve 'serbest zaman etkisi skalası' kullanılmıştır. Bu çalışmada, kullanılan anket metotları ile etki ve ilgi alanı alışkanlıkları, tükenmişlik ve serbest zaman duygularında anlamlı ve tutarlı ilişkiler bulunmuştur, öğretmenlerin yaş, cinsiyet, çalışma yılı ve bulundukları görev (sınıf öğretmeni, branş öğretmeni ve idareci) bağlı olarak, yapılan varyans analizi, t testi ve LSD testi sonucu, öğretmenlerin etki ve ilgi alanı alışkanlıkları, tükenmişlik ve serbest zamandaki duygular arasında anlamlı farklılıklar bulunmuştur. Anahtar Kelimeler: Etki ve ilgi alanı alışkanlıkları, yeterlik, sorumluluk, ilişki, zamanı verimli kullanma, strateji planlama, tükenmişlik, olumlu duygular ve olumsuz duygular. ABSTRACT In this study, the relationship between teacher's circle of influence and concern habits and burnout and the feelings the teachers have in leisure time was investigated. The subject of this study included 450 primary and secondary school teachers randomly selected from 20 primary and secondary schools. This study was based upon the 'circle of influence and concern habits' and 'teacher's burnout inventeory' and 'leasure affect scala'. A consistent and significant relationship was found between circle of influence and concern habits and burnout and teacher' feelings in leisure time in this study. In consequence oft test and LSD test and analyses of variance indicated that there was a significant difference between circle of Influence and concern habits and burnout and teacher' feelings in leisure time depending on the their age, gender, period of work and their occupationfclasroom teacher, subject teacher, director). Keyword: Circle of influence and concern habits, proficiency, responsibility, relationship, spending the time productively, planning the strategy, burnout, positive feelings, negative feelings.
n ÖZET Bu çalışmada öğretmenlerin etki ve ilgi alam alışkanlıkları ile öğretmenlerin tükenmişliği ve onların serbest zamanlarda yaşadıkları duygular arasındaki ilişkiler incelenmiştir. Bu çalışmanın örneklerinin 20 ilköğretim ve ortaöğretim okullarından şans yoluyla seçilen 450 ilk ve ortaöğretim öğretmeni oluşturmuştur. Etki ve ilgi alanı alışkanlıklarını, tükenmişlik ve serbest zamandaki duyguların ölçülmesinde, ' etki ve ilgi alanı alışkanlıkları ölçeği', 'öğretmenlerin tükenmişliği ölçeği' ve 'serbest zaman etkisi skalası' kullanılmıştır. Bu çalışmada, kullanılan anket metotları ile etki ve ilgi alanı alışkanlıkları, tükenmişlik ve serbest zaman duygularında anlamlı ve tutarlı ilişkiler bulunmuştur, öğretmenlerin yaş, cinsiyet, çalışma yılı ve bulundukları görev (sınıf öğretmeni, branş öğretmeni ve idareci) bağlı olarak, yapılan varyans analizi, t testi ve LSD testi sonucu, öğretmenlerin etki ve ilgi alanı alışkanlıkları, tükenmişlik ve serbest zamandaki duygular arasında anlamlı farklılıklar bulunmuştur. Anahtar Kelimeler: Etki ve ilgi alanı alışkanlıkları, yeterlik, sorumluluk, ilişki, zamanı verimli kullanma, strateji planlama, tükenmişlik, olumlu duygular ve olumsuz duygular. ABSTRACT In this study, the relationship between teacher's circle of influence and concern habits and burnout and the feelings the teachers have in leisure time was investigated. The subject of this study included 450 primary and secondary school teachers randomly selected from 20 primary and secondary schools. This study was based upon the 'circle of influence and concern habits' and 'teacher's burnout inventeory' and 'leasure affect scala'. A consistent and significant relationship was found between circle of influence and concern habits and burnout and teacher' feelings in leisure time in this study. In consequence oft test and LSD test and analyses of variance indicated that there was a significant difference between circle of Influence and concern habits and burnout and teacher' feelings in leisure time depending on the their age, gender, period of work and their occupationfclasroom teacher, subject teacher, director). Keyword: Circle of influence and concern habits, proficiency, responsibility, relationship, spending the time productively, planning the strategy, burnout, positive feelings, negative feelings.
Description
Tez (yüksek lisans) -- Ondokuz Mayıs Üniversitesi, 2002
Libra Kayıt No: 39318
Libra Kayıt No: 39318
Citation
WoS Q
Scopus Q
Source
Volume
Issue
Start Page
End Page
208
