Publication:
Erkek Üniversite Öğrencilerinin Kadın Algıları ve Namusa İlişkin Tutumları

Loading...
Thumbnail Image

Date

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Research Projects

Organizational Units

Journal Issue

Abstract

Amaç: Bu araştırma, erkek üniversite öğrencilerinin \"kadın ve namus algısını” belirlemek amacıyla yapılmıştır. Gereç ve Yöntemler: Araştırma, 01.11.2017-15.04.2018 tarihleri arasında, lisans düzeyinde öğ- renim gören 577 erkek öğrenci ile gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın ve- rileri, araştırmacı tarafından literatür doğrultusunda hazırlanan “Sosyodemografik ve Kadın Algısına İlişkin Soru Formu” ve “Kadına İliş- kin Namus Anlayışı Tutum Ölçeği” kullanılarak toplanmıştır. Bulgular: Öğ- rencilerin Kadına İlişkin Namus Anlayışı Tutum Ölçeği toplam puan ortalamaları 88,84±17,64, Geleneksel Namus Anlayışı alt boyut puan orta- lamaları 30,56±8,26, Eşitlikçi Yaklaşım alt boyut puan ortalamaları 45,52±6,91 ve Evlilik Öncesi Cinsellik/Namus Anlayışı alt boyut puan or- talamaları 12,76±5,56 olarak tespit edilmiştir. Öğrencilerin Kadına İlişkin Namus Anlayışı Tutum Ölçeği puanı ortanca değerinin yaşadıkları yer, anne- babanın eğitim düzeyi, annenin çalışma durumu ve kadın algılarına ilişkin görüşlerine göre farklılık gösterdiği tespit edilmiştir (p<0,05). Sonuç: So- nuçlar, öğrencilerin “genel ölçek”, Geleneksel Namus Anlayışı ve Eşitlikçi Yaklaşım alt boyutlarında eşitlikçi tutuma sahip olduklarını, ancak “evlilik öncesi cinsellik/namus anlayışı” alt boyutunda geleneksel tutum sergiledik- lerini göstermiştir. Öğrencilerin yaşadıkları yer, anne-baba eğitim düzeyi, annenin çalışma durumu, kardeş varlığı ve kadın algısına ilişkin görüşleri- nin kadına ilişkin namus anlayışı tutumlarını etkileyen faktörler olduğu sap- tanmıştır.

Description

Citation

WoS Q

Scopus Q

Source

Türkiye Klinikleri Tıp Etiği-Hukuku Tarihi Dergisi

Volume

28

Issue

1

Start Page

77

End Page

89

Endorsement

Review

Supplemented By

Referenced By