Publication:
Fen Bilimleri Öğretmenlerinin Fen ve Matematik Entegrasyonunun Fen Derslerinde Uygulanmasına Yönelik Görüşleri

dc.contributor.authorNur, Büyükbayraktar Fatma
dc.contributor.authorDemirel, Hilal
dc.contributor.authorBiçer, Elif
dc.contributor.authorYalçın, Ayşenur
dc.contributor.authorApaydın, Gökçe
dc.contributor.authorDuman, Melike
dc.date.accessioned2025-12-11T01:46:47Z
dc.date.issued2024
dc.departmentOndokuz Mayıs Üniversitesien_US
dc.department-tempOrdu Üniversitesi,Ondokuz Mayıs Üniversitesi,Ordu Üniversitesi,Ordu Üniversitesi,Ordu Üniversitesi,Ordu Üniversitesien_US
dc.description.abstractFen ve matematik eğitiminde temel bilgi, beceri kazanımı sürecinde transfer ve uygulama önemlidir. Entegrasyon bilgi ve becerilerin transfer edilmesi, uygulanması için uygun ortamlar oluşturulmasını sağlar. Bu araştırmanın amacı entegrasyonun uygulayıcısı olan fen bilimleri öğretmenlerinin bu konuya yönelik düşüncelerini ve deneyimlerini ortaya koymaktır. Nitel yaklaşımlardan durum çalışması olarak yürütülen araştırmanın katılımcılarının on bir tanesi kadın, dokuz tanesi erkek olmak üzere toplamda yirmi öğretmenden oluşmaktadır. Araştırmada katılımcılarla görüşmeler yapılmıştır. Araştırmacılar yaptıkları görüşmeleri ses kaydına almışlar ve bu kayıtlar yazıya dökülmüştür. Analiz süreci, yazıya dökülen veriler üzerinden tümevarım şeklinde gerçekleştirilmiştir. Öğretmenler fen ve matematik entegrasyonunu \"ilişkili, iç içe, bir bütün, bağlantılı, somutlaştırma, destekleme\" gibi ifadelerle tanımlamışlardır. Matematiksel düşünce ve becerilerin fen konularının anlaşılmasında önemli olduğunu vurgulamışlardır. Öğretmenler, öğrencilerin matematik işlemlerinde zorlandığını ve fen derslerinde matematiksel becerilerin eksik olduğunu belirtmişlerdir. Bulgular fen-matematik entegrasyonunu zorlayan faktörleri, öğrenci zorluklarını, zaman ve müfredat uyumsuzluklarını ortaya koymaktadır. Sonuçlar fen-matematik entegrasyonunun öğretmenler tarafından önemli bulunduğunu ancak uygulamada bazı zorlukların yaşandığını göstermektedir. Çalışmada fen-matematik entegrasyonunun uygulanması konusunda öneriler sunulmaktadır.en_US
dc.identifier.doi10.53444/deubefd.1459024
dc.identifier.endpage2296en_US
dc.identifier.issn1302-5147
dc.identifier.issn2602-2850
dc.identifier.issue61en_US
dc.identifier.startpage2275en_US
dc.identifier.trdizinid1267180
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.53444/deubefd.1459024
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/en/yayin/detay/1267180/fen-bilimleri-ogretmenlerinin-fen-ve-matematik-entegrasyonunun-fen-derslerinde-uygulanmasina-yonelik-gorusleri
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12712/46140
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofBuca Eğitim Fakültesi Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleFen Bilimleri Öğretmenlerinin Fen ve Matematik Entegrasyonunun Fen Derslerinde Uygulanmasına Yönelik Görüşlerien_US
dc.typeArticleen_US
dspace.entity.typePublication

Files