Publication:
Üniversite Öğrencilerinin Tolerans Düzeyleri

dc.contributor.advisorErsanlı, Ercümend
dc.contributor.authorGüven, Canan
dc.date.accessioned2020-07-21T22:04:46Z
dc.date.available2020-07-21T22:04:46Z
dc.date.issued2016
dc.departmentOMÜ, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalıen_US
dc.departmentEğitim Bilimleri Enstitüsü / Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı / Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik Bilim Dalı
dc.descriptionTez (yüksek lisans) -- Ondokuz Mayıs Üniversitesi, 2016en_US
dc.descriptionLibra Kayıt No: 92721en_US
dc.description.abstractBu araştırmada üniversite öğrencilerinin tolerans düzeyleri incelenmiştir. Bu araştırma sonucunda ulaşılan yargıları şu şekilde sıralayabiliriz: Örneklem grubunu oluşturan öğrencilerin cinsiyetlerine göre tolerans düzeylerinde grupların aritmetik ortalamaları arasında kızlar lehine anlamlı farklılığın olduğu görülmüştür. Kızlar erkeklere göre daha fazla toleranslıdırlar.Öğrencilerin bölümlerine göre tolerans düzeylerinde grupların aritmetik ortalamaları arasında anlamlı farklılık bulunmuştur. Öğrencilerin bölümlerine göre tolerans düzeylerinde sayısal bölümde okuyanlar ile dil ve güzel sanatlar bölümünde okuyanlar arasında sayısal bölümde okuyanlar lehine anlamlı farklılık görülmüştür. Sayısal Bölümde okuyanlar, dil ve güzel sanatlar bölümünde okuyanlara göre daha fazla toleranslıdırlar. Ayrıca Güzel sanatlar ile sosyal bölümde okuyanlar arasında ise sosyal bölümde okuyanların daha toleranslı oldukları sonucu bulunmuştur. Diğer gruplar arasında ise anlamlı farklılık bulunmamıştır. Anahtar Sözcükler: tolerans, üniversite, öğrenci
dc.description.abstractIn this paper were studied the tolerance levels of students who study at a university. The results obtained can be listed as below:Regarding the arithmetic mean of the gender groups' tolerance levels, it was observed that there was a meaningful difference in favor of the female students. That is to say, the female are more tolerant than the male.Concerning the students' tolerance levels on the basis of their departments at the university, there was found a significant difference between the arithmetic means of the groups. Between the groups majoring science-maths and studying language or fine arts, there was noticed a considerable dissimilarity in support of the ones who study the latter, which means the students from science-maths are more indulgent than their counterparts from langauge and fine arts departments majors. Besides, between of the groups mastering fine arts and social sciences was found to be mastering social sciences more understanding than fine arts. Between the other groups there were no important differences. Key Words: tolerance, university, studenten_US
dc.formatIX, 56 y. ; 30 sm.en_US
dc.identifier.endpage68
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=OykDDeWBWTL9-Wm52sZBrMh1c7mIrjgrz4hResVbM3ojtI0SechPbYOhpCNXlYir
dc.identifier.urihttp://libra.omu.edu.tr/tezler/92721.pdf
dc.identifier.yoktezid442968
dc.language.isotren_US
dc.language.isotr
dc.publisherOndokuz Mayıs Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US]
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectPsikoloji
dc.subjectHoşgörü
dc.subjectPsychologyen_US
dc.subjectÜniversite Öğrencileri
dc.subjectToleranceen_US
dc.subjectUniversity Studentsen_US
dc.subject.otherTEZ YÜK LİS G985ü 2016en_US
dc.titleÜniversite Öğrencilerinin Tolerans Düzeyleri
dc.titleThe Tolerance Levels of University Studentsen_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dspace.entity.typePublication

Files