Publication:
Panik Bozukluk ve Yaygın Anksiyete Bozukluğunda Problemli İnternet Kullanımının Problem Çözme Becerileri ve Ego Fonksiyonları İle İlişkisi

Loading...
Thumbnail Image

Date

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Research Projects

Organizational Units

Journal Issue

Abstract

Amaç: Çalışmamızın amacı yaygın anksiyete bozukluğu ve panik bozuklukta problemli internet kullanımını araştırmak ve problemli internet kullanımı durumunun ego fonksiyonları ve problem çözme becerileri ile ilişkisini incelemektir. Gereç ve Yöntem: Çalışmamıza yaygın anksiyete bozukluğu olan 78 kişi, panik bozukluğu olan 53 kişi ve 50 sağlıklı birey dahil edilmiştir. Katılımcılara sosyodemografik veri formu, İnternet Bağımlılığı Testi, Problem Çözme Envanteri, Ego Fonksiyonları Derecelendirme Ölçeği uygulandı. Hastalar ayrıca Hamilton Depresyon Derecelendirme Ölçeği ve Hamilton Anksiyete Derecelendirme Ölçeği ile değerlendirildi. Katılımcılar sosyodemografik veriler, internet bağımlılığı, problem çözme becerileri algısı, ego fonksiyonlarının adaptifliği açısından karşılaştırılmıştır. İnternet bağımlılığı ile ego fonksiyonları kullanımı ve problem çözme becerileri algısı arasındaki ilişki incelenmiştir. Bulgular: Hasta grubunun kontrol grubuna göre internet bağımlılığı testi puanları daha yüksekti ancak gruplar arasında internet bağımlılığı açısından anlamlı fark bulunmadı. Hasta grubunun problem çözme becerisi algıları daha olumsuz, ego fonksiyonları daha uyumsuzdu. Her üç grupta internet birinci kullanım amacı olarak 'sosyal medya' kullanımı yer alıyordu. Katılımcıların günlük internet kullanım süresi ile problemli internet kullanımı arasında pozitif yönlü ilişki vardı. Kişilerin problemli internet kullanım seviyesi arttıkça, olumlu problem çözme becerisi algıları ve ego fonksiyonlarının adaptifliği azalmaktaydı. Sonuç: Yab ve pb grubunun kontrol grubuna göre internet bağımlılığı testi puanları daha yüksektir. İnternet bağımlılığı testi ile problem çözme envanteri ve ego fonksiyonları değerlendirme ölçeği arasında korelasyon bulunmuştur. Anahtar Sözcükler: Yaygın anksiyete bozukluğu, panik bozukluk, internet bağımlılığı, problemli internet kullanımı, problem çözme becerisi, ego fonksiyonları
Objective: The aim of our study was to investigate problematic internet use in generalized anxiety disorder and panic disorder and to investigate the relationship between problematic internet use and ego functions and problem solving skills. Method: The study included 78 people with generalized anxiety disorder, 53 people with panic disorder and 50 healthy subjects. Participants were compared in terms of sociodemographic data, internet addiction, perception of problem-solving skills, adaptability of ego functions. Patients were also evaluated with Hamilton Depression Rating Scale and Hamilton Anxiety Rating Scale. In terms of sociodemographic data; internet addiction, problem solving skills perception, ego functions were compared in terms of adaptive use. The relationship between internet addiction and the use of ego functions and perception of problem solving skills were examined. Results: The Internet addiction test scores of the patient group were higher than the control group but there was no significant difference between the groups in terms of internet addiction. The patient group's perception of problem solving skills was more negative and ego functions were more incompatible. In all three groups the use of 'social media' was the first usage aim of the internet. There was a positive correlation between daily internet usage time and problematic internet use. As the problematic internet usage level of the individuals increased, positive problem-solving ability perceptions and the adaptation of ego functions decreased. Conclusion: The internet addiction test scores of the yab and pb groups were higher than the control group. There was a correlation between internet addiction test and problem solving inventory and ego function evaluation scale. Key Words: Generalized anxiety disorder, panic disorder, internet addiction, problematic internet usage, problem solving skills, ego function

Description

Tez (tıpta uzmanlık) -- Ondokuz Mayıs Üniversitesi, 2019
Libra Kayıt No: 126975

Citation

WoS Q

Scopus Q

Source

Volume

Issue

Start Page

End Page

107

Endorsement

Review

Supplemented By

Referenced By