Publication:
Azerbaycan Üniversite Öğrencilerinin Tolerans Düzeyleri

dc.contributor.advisorBarut, Yaşar
dc.contributor.authorNabıyeva, Vafa
dc.date.accessioned2020-07-21T22:04:33Z
dc.date.available2020-07-21T22:04:33Z
dc.date.issued2019
dc.departmentOMÜ, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalıen_US
dc.departmentEğitim Bilimleri Enstitüsü / Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
dc.descriptionTez (yüksek lisans) -- Ondokuz Mayıs Üniversitesi, 2019en_US
dc.descriptionLibra Kayıt No: 128377en_US
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, Azerbaycan'daki üniversite öğrencilerinin tolerans düzeylerini cinsiyet, bölüm, sınıf ve mutluluk düzeylerine göre incelemektir. Araştırmanın çalışma grubu Azerbaycan'daki Azerbaycan Devlet Pedagoji Üniversitesi (ADPU) ve Baki Gızlar Üniversitesi (BQU) üniversitelerinde öğrenim gören 492 (406 kız, 86 erkek) öğrenciden oluşmaktadır. Bu çalışmada Ersanlı'nın (2004) geliştirdiği Tolerans Ölçeği kullanılmıştır. Parametrik testlerden t-testi ve tek yönlü varyans analizi kullanılmıştır. Tüm veriler 0.05 anlamlılık düzeyinde test edilmiştir Azerbaycan'daki Üniversite öğrencilerin tolerans düzeyleri cinsiyet, bölüm ve sınıf değişkenine göre farklılık gösterdiği bulunmuştu.
dc.description.abstractThis purpose of this study is to investigate the tolerance levels of the university students in Azerbaijan in terms of sex, department, class and happines. The study group of study consists of 492 students studying at ASPU and BGU Universities, settling in Azerbaijan. It this study, tolerance scale developed by Ersanlı was used. T-test and one-way ANOVA were used from parametric tests. All data were tested at a significance level of 0.05. According to research findings, there are significant differences in terms of sex, department and class levels of students, but there is no significant difference in terms of happiness level and post graduate education status.en_US
dc.formatXIII, 64 yaprak : tablo, şekil; 30 sm.en_US
dc.identifier.endpage77
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=Mir2lXQK1dkmQ9Ige3PZbsxMqVSfNgYF5J4byxoIIxAt4VFSFDia6QdZE9nvidG0
dc.identifier.urihttp://libra.omu.edu.tr/tezler/128377.pdf
dc.identifier.yoktezid553931
dc.language.isotren_US
dc.language.isotr
dc.publisherOndokuz Mayıs Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US]
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitim ve Öğretim
dc.subjectPsikoloji
dc.subjectAzerbaycan
dc.subjectBağışlama
dc.subjectCinsiyet
dc.subjectEğitim Psikolojisi
dc.subjectHoşgörü
dc.subjectMutluluk
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectÖlçme-Değerlendirme
dc.subjectPsychologyen_US
dc.subjectÜniversite Öğrencileri
dc.subjectAzerbaijanen_US
dc.subjectForgivenessen_US
dc.subjectGenderen_US
dc.subjectEducation Psychologyen_US
dc.subjectToleranceen_US
dc.subjectHappinessen_US
dc.subjectMeasurement and Evaluationen_US
dc.subjectUniversity Studentsen_US
dc.subject.otherTEZ YÜK LİS N113a 2019en_US
dc.titleAzerbaycan Üniversite Öğrencilerinin Tolerans Düzeyleri
dc.typeMaster Thesisen_US
dspace.entity.typePublication

Files