Publication:
'Yaylı Çalgılar İçin Grafik Notasyon Yoluyla Doğaçlama Oyunları’ Kitabının Hedef Davranışları Bakımından İncelenmesi

dc.contributor.authorCoşkuner, Sonat
dc.date.accessioned2025-12-11T01:42:16Z
dc.date.issued2018
dc.departmentOndokuz Mayıs Üniversitesien_US
dc.department-tempOndokuz Mayıs Üniversitesien_US
dc.description.abstractGeçmişi yüzyıllar öncesine dayanan yaylı çalgılar, birçokmedeniyetin müzik kültüründe ve eğitiminde önemli yer tutar.Günümüze kadar varlığını sürdüren yaylı çalgılar, çalım tekniği ile ilgilizaman içerisinde gelişim göstermiştir. Şüphesiz ki, eğitimcilerinin yanısıra, yazılan yaylı çalgı metotları da bu teknik gelişimin en önemlisebeplerindendir. Başlangıç seviyesinden virtüöz etütlere kadar birçokmetot, öğrencilerin ve icracıların teknik ve müzikal olarak gelişimine etkietmektedir. Ancak öğrencilerin ve icracıların doğaçlama becerilerine vebilişsel gelişimine yönelik yazılan materyallerin eksikliği gözeçarpmaktadır. Bu araştırma, her yaştan ve kesimden yaylı çalgıicracılarına yönelik yazılmış ve grafik notasyon kullanılarak icracılarındoğaçlama ve bilişsel gelişimine becerilerini oyunlar yoluyla geliştirmeyiamaçlayan kitabın hedef davranışlarını ortaya koymayı amaçlamaktadır.Oyunlarda kullanılan grafik notasyona adını veren Erolgraf, 1974 yılındaWalter Thompson tarafından müzisyenler, dansçılar aktörler ve görselsanatçılar için yarattığı çok disiplinli, eş zamanlı kompozisyon işaret diliolan Soundpainting jestlerinin, Etienne Rolin tarafından teorik ilkdenemesi olarak grafik notasyona dönüştürülmüş sistemidir. Rolin,grafik notasyon kullanılarak hazırlanmış oyunları, klasik geleneğin yaylıçalgıcıları için bir meydan okuma olarak ifade etmektedir. Temel kemantekniği davranışlarının yanı sıra, icracıları bazı riskler almaya teşvik edenoyunlar aynı zamanda performans ve bağımsızlık üzerine fikirlervermektedir. Verilerin elde edilmesinde tarama modeli, analizinde iseiçerik analizi yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın yaylı çalgılar vedoğaçlama üzerine yapılacak çalışmalara ışık tutacağı düşünülmektedir.en_US
dc.identifier.doi10.7827/TurkishStudies.14019
dc.identifier.endpage414en_US
dc.identifier.issn1308-2140
dc.identifier.issue19en_US
dc.identifier.startpage393en_US
dc.identifier.trdizinid301167
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.7827/TurkishStudies.14019
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/en/yayin/detay/301167/yayli-calgilar-icin-grafik-notasyon-yoluyla-dogaclama-oyunlari-kitabinin-hedef-davranislari-bakimindan-incelenmesi
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12712/45396
dc.identifier.volume13en_US
dc.institutionauthorCoşkuner, Sonat
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofTurkish Studies (Elektronik)en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEğitim Araştırmalarıen_US
dc.subjectMüziken_US
dc.title'Yaylı Çalgılar İçin Grafik Notasyon Yoluyla Doğaçlama Oyunları’ Kitabının Hedef Davranışları Bakımından İncelenmesien_US
dc.typeArticleen_US
dspace.entity.typePublication

Files