Publication:
Vücudumuzdaki Sistemler ve Sağlığı Ünitesinin Argümantasyon Tabanlı Bilim Öğrenme Yaklaşımına Dayalı Öğretiminin Öğrencilerin Öğrenme Ürünleri Üzerine Etkisi

Loading...
Thumbnail Image

Date

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Research Projects

Organizational Units

Journal Issue

Abstract

Bu çalışmanın amacı, 'Vücudumuzdaki Sistemler ve Sağlığı' ünitesinin Argümantasyon Tabanlı Bilim Öğrenme (ATBÖ) yaklaşımıyla öğretiminin 6. sınıf öğrencilerinin akademik başarıları, fen bilimleri dersine yönelik tutumları, eleştirel düşünme eğilimleri, fen motivasyonları ve argümantasyon seviyeleri üzerine etkilerinin incelenmesidir. Araştırmaya ortaokul 6. sınıfta öğrenim gören 41 deney ve 43 kontrol olmak üzere 84 öğrenci katılmıştır. Uygulama 2023-2024 eğitim-öğretim yılının bahar döneminde gerçekleştirilmiştir. Çalışmada nicel ve nitel desenlerin bir arada kullanıldığı karma araştırma yöntemi kullanılmıştır. 'Vücudumuzdaki Sistemler ve Sağlığı' ünitesi, deney grubunda ATBÖ yaklaşımına uygun hazırlanan etkinliklerle, kontrol grubunda ise 2018 Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programı'nda yer alan mevcut öğretim yöntemleriyle uygulanmıştır. Çalışmanın verileri; Vücudumuzdaki Sistemler ve Sağlığı Akademik Başarı Testi, Fen Bilimleri Dersi Tutum Ölçeği, Eleştirel Düşünme Eğilimi Ölçeği, Fen Motivasyon Ölçeği, Argümantasyon ile İlgili Çalışma Kâğıtları ve ATBÖ Yaklaşımına Dayalı Fen Bilimleri Dersi Görüşme Formu ile toplanmıştır. Veri toplama araçlarından elde edilen nicel veriler SPSS paket programıyla, nitel veriler içerik ve betimsel analiz yöntemi ile analiz edilmiştir. Öğrencilerin argümantasyon seviyeleri ise Sadler ve Fowler (2006) tarafından geliştirilen argümantasyon değerlendirme ölçeği ile analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda, deney grubu öğrencilerinin akademik başarıları, fen bilimleri dersine yönelik tutumları, eleştirel düşünme eğilimleri ve fen motivasyonları, kontrol grubu öğrencilerine kıyasla istatistiksel olarak anlamlı düzeyde daha yüksek bulunmuştur. Uygulama sürecinin sonunda, öğrencilerin argümantasyon seviyelerinde artış gözlenmiştir. Ayrıca öğrencilerin ATBÖ yaklaşımıyla öğretimi yapılan fen bilimleri dersi için olumlu görüşlere sahip olduğu belirlenmiştir. Araştırmanın sonuçları doğrultusunda, ATBÖ yaklaşımının farklı sınıf düzeylerinde ve fen konularında uygulanmasını inceleyen çalışmaların yapılması önerilir.
This study investigates the effects of teaching the 'Systems and Health in Our Body' unit with the Argumentation-Based Science Learning (ABSL) approach on 6th-grade students' academic achievement, attitudes towards science courses, critical thinking tendencies, science motivation, and argumentation levels. A total of 84 students, 41 experimental and 43 control, who were studying in the 6th grade of secondary school, participated. The application was carried out in the spring term of the 2023-2024 academic year. In the study, mixed research method was used in which quantitative and qualitative designs were used together. The unit was implemented with activities prepared by the ABSL approach in the experimental group and with the existing teaching methods in the 2018 Science Curriculum in the control group. The data of the study were collected with the Systems and Health in Our Bodies Academic Achievement Test, Science Course Attitude Scale, Critical Thinking Tendency Scale, Science Motivation Scale, Argumentation Worksheets, and Science Course Interview Form based on the ABSL Approach. The quantitative data obtained from the data collection tools were analysed using the SPSS package programme, and the qualitative data were analysed using the content and descriptive analysis method. Students' argumentation levels were analysed using the argumentation evaluation scale developed by Sadler and Fowler (2006). As a result of the study, the academic achievement, attitudes towards science courses, critical thinking tendencies, and science motivation of the experimental group students were statistically significantly higher than those of the control group students. Students' argumentation levels were increased at the end of the implementation process. In addition, it was determined that the students had positive opinions about the science course taught with the ABSL approach. In line with the results of the study, it is recommended that studies examining the application of the ABSL approach in different grade levels and science subjects should be carried out.

Description

Citation

WoS Q

Scopus Q

Source

Volume

Issue

Start Page

End Page

204

Collections

Endorsement

Review

Supplemented By

Referenced By