Publication:
Beden Eğitimi ve Spor'un Yaygınlaştırılması Açısından İlköğretim Okullarının Kampüsleşme Projesi

dc.contributor.advisorTürkmen, Mehmet
dc.contributor.authorErzurumlu, Çağrı
dc.date.accessioned2020-07-21T21:48:41Z
dc.date.available2020-07-21T21:48:41Z
dc.date.issued2011
dc.departmentOMÜ, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Beden Eğitimi ve Spor Anabilim Dalıen_US
dc.departmentSağlık Bilimleri Enstitüsü / Beden Eğitimi ve Spor Ana Bilim Dalı
dc.descriptionTez (yüksek lisans) -- Ondokuz Mayıs Üniversitesi, 2011en_US
dc.descriptionLibra Kayıt No: 73337en_US
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, Beden Eğitimi ve Sporun İlköğretim Okullarında yeterince uygulanabilme kapasitesini artırmak, tüm okullarda amacına uygun eşit uygulama olabilmesi için İlköğretimlerde kampüs projesi olarak ve pilot bölge Amasya ili Merzifon ilçesi örneği olarak incelenmiş. Kampus okullar olarak Merzifon'da 21 adet ilköğretim okulunu 5 adet ilköğretim kampüsü haline dönüştürürken asıl hedef; okulları sosyal ve sportif yönden imkânlara kavuştururken, boşa çıkan okulların satılması veya kiralanması yöntemiyle kaynak ihtiyacı karşılanması devlete sağlayacağı ekonomik katkı, Eğitim-Öğretim açısından, öğretmen açısından, öğrenci açısından, veli açısından ve şehir trafiği açısından sağladığı kolaylıklar ele alınarak, böyle bir projenin gerekliliği ortaya koyulmaya çalışılmıştır. Projeye göre ilköğretim kampüsü fiziki yapıdan sorumlu Okul müdürü ve eğitim öğretimden sorumlu Başöğretmen olmak üzere iki müdürle yönetilmesi düşünülmekte bu yöntem Türkiye'de uygulanan hastanelerde uygulanan yöntemle benzerlik göstermektedir ve 4 müdür yardımcısı, 4 memur ile 2000 öğrenciden oluşan bir okul olarak eğitimde yaşanan birçok aksaklıkların da önüne geçmiş olacağız. Bu projede Merzifon'da İlköğretim okullarında çalışan öğretmenlere uygulanan 188 ankete 98'i erkek, 90'ı bayan öğretmen olmak üzere; 104'ü sınıf öğretmeni 76'sı branş öğretmeni katılmıştır.Yapılan ankette sorulara verilen yanıtlar tezi destekler nitelikte olmuştur; özellikle ankette en son yapılan yorumların %94'ü böyle bir projenin gerçekleşmesi halinde eğitime sağlayacağı faydalardan dolayı memnuniyetlerini dile getirmişlerdir.
dc.description.abstractThe purpose of this research, Enough to increase the capacity of applicability of Physical Education in Primary Schools For the purposes of the application to be equal in all schools in primary education as a project for the campus and the pilot region were examined as an example of the town of Amasya province Merzifon. 5 pieces of 21 primary school as a school campus Merzifon the ultimate goal, converting schools into elementary campus social and sporting opportunities It returns when the direction, the method of sale or lease to meet the resource needs of schools to ample economic contribution is provided by the state, in terms of Education, for the teacher, in terms of student, parents and city traffic in terms of facilities provided by terms of tried to put forward the necessity of such a project taken up. According to the project structure, responsible for the physical campus elementary school principal and headmaster in charge of education, including education, this method is considered to manage the two principal methods applied in Turkey is similar to the hospitals and 4 deputy director, 4 as a school of civil servants in education and 2000 students in front of many failure to We will be history. In primary schools, 188 teachers who applied in this project, the survey Merzifon 98 men, 90 women participated as a teacher of teachers, 104 primary school teachers and 76 branches. The answers to survey questions in support of the thesis has been particularly the most recent survey 94% of the comments in the realization of such a Project because of the benefits to education have expressed their satisfaction.en_US
dc.formatIX, 58 y. : tablo ; 30 sm.en_US
dc.identifier.endpage69
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=EEdeQgIdFRxX5NbvVau-AhjDlkqFGeTMV0_YuJGKuisMDFL6wSk0jAEfwx3ltePM
dc.identifier.urihttp://libra.omu.edu.tr/tezler/73337.pdf
dc.identifier.yoktezid306242
dc.language.isotren_US
dc.publisherOndokuz Mayıs Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSpor
dc.subjectBeden Eğitimi
dc.subjectBeden Eğitimi ve Spor Dersi
dc.subjectEğitim
dc.subjectSportsen_US
dc.subjectPhysical Education and Trainingen_US
dc.subjectEğitim Kalitesi
dc.subjectPhysical Education and Sports Lessonen_US
dc.subjectEducationen_US
dc.subjectProje Uygulaması
dc.subjectEducation Qualityen_US
dc.subjectProject Applicationen_US
dc.subjectSpor Faaliyetleri
dc.subjectSport Activitiesen_US
dc.subject.otherTEZ YÜK LİS E651b 2011en_US
dc.titleBeden Eğitimi ve Spor'un Yaygınlaştırılması Açısından İlköğretim Okullarının Kampüsleşme Projesi
dc.titlePhysical Education Dissemination and Spor Terms Elementary Schools Project Campusen_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dspace.entity.typePublication

Files