Publication:
Türkçe Öğretimi Bağlamında Bestami Yazgan'ın Şiirleri

dc.contributor.advisorÖzdemir, Cafer
dc.contributor.authorErol, Ayşegül
dc.date.accessioned2020-07-22T10:00:25Z
dc.date.available2020-07-22T10:00:25Z
dc.date.issued2017
dc.departmentOMÜ, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Türkçe Eğitimi Anabilim Dalıen_US
dc.departmentEğitim Bilimleri Enstitüsü / Türkçe Eğitimi Ana Bilim Dalı / Türkçe Eğitimi Bilim Dalı
dc.descriptionTez (yüksek lisans) -- Ondokuz Mayıs Üniversitesi, 2017en_US
dc.descriptionLibra Kayıt No: 116414en_US
dc.description.abstractBestami Yazgan, yazarlığını ve şairliğini gönül işi olarak gören günümüz çocuk edebiyatçılarındandır. Sanatçının masal, hikâye, şiir ve anı türlerinde yazdığı altmıştan fazla eseri bulunmakla birlikte bu çalışmanın konusunu onun çocuklar için yazdığı şiirler oluşturmuştur. Şiir, duygu yönünün ağır basması, sade ve öz anlatımı, çocuk diline yakınlığı, ezgisinin olması gibi nedenlerle çocuklar tarafından çok beğenilen bir tür olmuştur. Fakat şiiri çocuklar için yazmak ne kadar zor ise çocuklara iyiyi, güzeli, doğruyu düşündüren, onlara dil hassasiyeti edindiren bir şairin şiirini bulmak da bir o kadar zordur. Çalışmamızın amacı bir şair olarak Bestami Yazgan'ın çocuk şiirlerinin Türkçe öğretimindeki yerini belirlemektir. Yazgan'ın bu çalışmada on bir şiir kitabı 2016-2017 eğitim öğretim dönemiyle uygulanmaya başlanan yeni Türkçe öğretim programında yer alan tema başlıklarına göre tarama yöntemiyle incelenmiştir. Şiirlerinde verilmek istenen iletiler de her tema başlığı altında tespit edilmiştir. Son bölümde şairin şiirlerinde kullandığı dil incelenmiş, Yunus Emre'ye benzeyen üslubu ile günümüzde halk şairi söyleyişini yakalayan Yazgan'ın Türkçeyi kullanmadaki ustalığı ve hassasiyeti belirlenmeye çalışılmıştır. Türkçe sevdalısı şairin çocukları, Türkçeyi en zarif ve en zengin şekilde kullanmaya davet ettiği görülmüştür. Anahtar Sözcükler: Çocuk edebiyatı, Bestami Yazgan, Türkçe öğretimi, şiir.
dc.description.abstractBestami Yazgan is a contemporary children's literature writer who sees his writing and poetry as heartfelt work. There are more than sixty works written by the artist in types of fairy tales, stories, poems and memoirs, and the theme of this work is the poems he wrote for children. Poetry has become a kind of a child's liking for the reasons such as the dominance of emotion, simple and self-expression, close to child language, and the presence of melody. But poetry is hard to write for children, and it is so difficult to find poetry poetry that is good for children, thinks it is beautiful, is true and gives them tongue sensitivity. As an aimed poet of our work, Bestami Yazgan is to determine the place of Turkish poetry in Turkish teaching. Yazgan's eleven poetry books in this study were examined by the screening method according to the theme titles in the new Turkish Language Teaching Program which was started to be implemented with the education period of 2016-2017. The messages to be given in poetry were also identified under each theme title. In the last part, the language that the poet used in his poems was studied. In the style similar to Yunus Emre, Yazgan tried to determine the mastery and sensitivity of using Yazgan as a Turkish poet. It has been seen that Turkish loving poet invites the children to use the Turkic in the most elegant and richest way. Key Words: Children's literature, Bestami Yazgan, Turkish teaching, poetry.en_US
dc.formatXV, 213 y. : tablo, resim ; 30 sm.en_US
dc.identifier.endpage232
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=q3-d9QtLoVA2OMExHSkJpUoDMrO5dBrlXU4FwBBClWVGVAab-uimgIw5ayrVD6WL
dc.identifier.urihttp://libra.omu.edu.tr/tezler/116414.pdf
dc.identifier.yoktezid463287
dc.language.isotren_US
dc.language.isotr
dc.publisherOndokuz Mayıs Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US]
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitim ve Öğretim
dc.subjectTürk Dili ve Edebiyatı
dc.subjectEdebiyat
dc.subjectEdebiyat
dc.subjectTürkçe
dc.subjectTürkçe Eğitimi
dc.subjectTürkçe Öğretimi
dc.subjectYazgan, Bestami
dc.subjectÇocuk Edebiyatı
dc.subjectÖğretim
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectÖğretim Yöntemleri
dc.subjectTurkish Language and Literatureen_US
dc.subjectŞiir
dc.subjectLiteratureen_US
dc.subjectLiteratureen_US
dc.subjectTurkishen_US
dc.subjectTurkish Educationen_US
dc.subjectTurkish Teachingen_US
dc.subjectYazgan, Bestamien_US
dc.subjectChildren’s Literatureen_US
dc.subjectTeachingen_US
dc.subjectTeaching Methodsen_US
dc.subjectPoemen_US
dc.subject.otherTEZ YÜK LİS E71t 2017en_US
dc.titleTürkçe Öğretimi Bağlamında Bestami Yazgan'ın Şiirleri
dc.titleBestami Yazgan's Poetry in the Context of Teaching Turkishen_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dspace.entity.typePublication

Files