Publication: İngilizce Kelime Öğretiminde Kullanılan Hikâye Anlatım Yönteminin (HAY) Etkisinin İncelenmesi
Loading...
Date
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Abstract
Bu çalışma, yabancı dil öğretiminde hikâye anlatım yönteminin (HAY) ilkokul öğrencilerinin kelime kazanımı ve motivasyonları üzerindeki etkisini incelemeyi amaçlamaktadır. Araştırma, Samsun ilinde özel bir ilkokulda 46 3. sınıf öğrencisi ile öntest-sontest kontrol gruplu deneysel model kullanılarak gerçekleştirilmiştir. Deney grubundaki öğrencilere hikâye anlatım yöntemi ile geçmiş zaman fiilleri öğretilirken kontrol grubundaki öğrencilere geleneksel yöntemlerle öğretim yapılmıştır. Toplam 4 hafta ve 12 ders saati boyunca gerçekleştirilen öğretim sürecinde öğrencilere ilk10 hafta her ders saatinde 4 fiil, son 2 hafta ise 5 fiil olmak üzere toplamda 50 fiil öğretilmiştir. Öğrencilere öğretilen 50 fiilin geçmiş zaman çekimlerini ve anlamlarını doğru şekilde belirlemeyi amaçlayan geçerli ve güvenilir bir başarı testi uygulanmıştır. Başarı testinin madde güçlük derecesi 0.40 ile 0.60 arasında, madde ayırt edicilik indeksi ise 0.30’un üzerinde belirlenmiştir. Testin güvenilirliği, KR- 20 güvenilirlik katsayısıyla .88 olarak tespit edilmiş ve uygulama süreci tamamlandıktan bir hafta sonra her iki gruba da bu başarı testi sontest olarak uygulanmıştır. Elde edilen sonuçlar, kelime öğrenimindeki başarıda deney grubu adına anlamlı bir artış olduğunu göstermektedir. Ayrıca öğrencilerin motivasyon düzeylerini ölçmek amacıyla Deci ve Ryan (1982) tarafından geliştirilen 17 maddelik İçsel Motivasyon Envanteri (İME) uygulanmıştır. İlgi, yetenek, çaba, değer, baskı ve seçim gibi alt boyutları içermekte olan bu envanterin Cronbach’s Alpha değeri .79 olarak tespit edilmiştir. Elde edilen sonuçlar, motivasyon açısından deney grubunda anlamlı bir artış olduğunu ortaya koymuştur. Çalışmanın sonuçları, özellikle küçük yaş grubu öğrencilerin öğrenme süreçlerinde öğrenci merkezli ve yaratıcı öğretim yöntemlerinin önemini ortaya koymakta ve bu yöntemlerin, küçük yaş grubu öğrencilerin ihtiyaçlarına uygun biçimde uyarlanması gerektiğini önermektedir.
Description
Keywords
Citation
WoS Q
Scopus Q
Source
Journal of Language Research (Online)
Volume
8
Issue
2
Start Page
73
End Page
90
