Publication:
Medya Okuryazarlığının Görsel Kültür ve Sanat Eğitimi Ekseninde Çözümlenmesi

dc.contributor.advisorEker, Metin
dc.contributor.authorAslan, Hasbi
dc.date.accessioned2020-07-22T08:00:53Z
dc.date.available2020-07-22T08:00:53Z
dc.date.issued2009
dc.departmentOMÜ, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Güzel Sanatlar Eğitimi Anabilim Dalıen_US
dc.departmentSosyal Bilimler Enstitüsü / Resim Bölümü / Güzel Sanatlar Eğitimi Ana Bilim Dalı / Güzel Sanatlar Eğitimi Bilim Dalı
dc.descriptionTez (yüksek lisans) -- Ondokuz Mayıs Üniversitesi, 2009en_US
dc.descriptionLibra Kayıt No: 58395en_US
dc.description.abstractBu çalışma ilgili alanlarda literatür değerlendirmesi yaparak, günümüzde medya okuryazarlığı kavramının ve eğitiminin görsel kültür ve sanat eğitimi ekseninde incelenmesini gerekli kılan nedenleri ortaya koymayı amaçlamaktadır. Ses ve görüntünün etkin bir şekilde kullanıldığı medya bütün kültürel ifadeleriyle birlikte 1980'li yıllardan sonra bütün Dünya'da bireysel ve toplumsal açıdan en önemli güç olarak öne çıkmaktadır. Medyanın üretimlerinin `hangi görsel içerikle' ve `hangi içerikle' nasıl verildiği önemli bir sorun alanı olarak görülmektedir. İncelendiğinde tasarım yöntemlerini ve prensiplerini kullanan medyanın, görsel kültürün hegemonyası altında olduğu görülmektedir. Analiz yeteneği açısından sanat eserlerindeki görsel elemanların aralarındaki ilişkiyi tespit etmek için referans gösterilen tasarım prensipleri medya üretimleri için de söz konusudur. Görsel kültür bu anlamda medya ve sanatın ortak bir çatısı niteliğindedir. Görsel kültür genel olarak tasarımsal ve estetik bağlamlar içinde düşünülen bir olgudur. Günümüzde görsellik kavramının görüntü üreten sistemler ve teknolojik araçlar sayesinde değişime uğradığını görmekteyiz. Bunu sağlayan en etkili unsur olarak, medya ve ona ait teknolojiler gösterilmektedir. Sonuçta, görsel kültürü büyük ölçüde medya üretimlerinin oluşturması, sanat eğitimi ile medya üretimlerini birlikte düşünme gereğini ortaya koymaktadır. Medya okuryazarlığı, görsel kültürün tüm sanatsal potansiyellerini anlama, değerlendirme, yorumlama, yansıtma ve alımlama süreçleri içinde önemli pedagojik bir konuma taşınmaktadır. Sanat eğitiminin kamusal açılımını sağlayan faktör olarak da dikkat çeken medya ve medya üretimleri, kitle kültürü eğilimleri açısından sanatsal motivasyonları etkileyebilecek potansiyellere sahiptir. Bu bağlamda, görsel okuryazarlık, medya okuryazarlığı, görsel kültür eğitimi, yaşam için sanat eğitimi ve medya eğitimi gibi pedagojik sahaların birbirleriyle etkileşimli olarak çağdaş sanat eğitiminin yeni doğrultularını oluşturdukları söylenebilir.Anahtar Sözcükler: Medya, Medya Okuryazarlığı, Görsel Kültür, Sanat Eğitimi.
dc.description.abstractThis study aims to determine the reasons which necessitate the exploration of media literacy and teaching it within the scope of visual culture and art teaching by evaluating the literature in the relevant areas. With all of its cultural features, the media in which sounds and views are effectively used has stood out all over the world as the most important individual and social power since 1980s. How and with which visual content the media production is provided is the current issues . When studied deeply, it can be easily seen that visual culture dominates the media which uses the techniques and principals of designing. In the matter of the ability to analyze, the designing principals which are used to distinguish between the visual items in art works are also effective in media productions. For this reason, visual culture is something like a common roof for the media and art. Visual culture is regarded as a fact by clustering contexts of design and aesthetic. Use observe the changes over systems creating scenes and technological apparatus. The reason fort he said-change is based on the outstanding effects such as media and its technologies. As a result, media products set up visual culture and therefore art education and media products need to be considered together. Literacy in media becomes a vital pedagogy form in the process of understanding, assessment, commenting, reflecting and reception pertaining to all potentials of visual culture. Besides this, media and its products, which means a factor that provides with public sides of art education, owns the potentials that are likely to influence in art motives in response to tendencies of mass-culture. In this context, it might be said that pedagogical fields such as visual literacy, media literacy, visual culture education, art education for life and media education forms new ways of contemporary art education by being interacted civilized with each other.Key Words: Media, Media Literacy, Visual Culture, Art Education.en_US
dc.formatXIV, 231 y. ; 30 sm.en_US
dc.identifier.endpage246
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=NtBAevXNhYaNqJFoAcdBdt6aVa1AEQLS66CyB0siLeovmya69ffch_qe-HzE4l9C
dc.identifier.urihttp://libra.omu.edu.tr/tezler/58395.pdf
dc.identifier.yoktezid253731
dc.language.isotren_US
dc.language.isotr
dc.publisherOndokuz Mayıs Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US]
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitim ve Öğretim
dc.subjectGüzel Sanatlar
dc.subjectGörsel Kültür
dc.subjectGörsellik
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectMedya
dc.subjectFine Artsen_US
dc.subjectMedya Okuryazarlığı
dc.subjectVisual Cultureen_US
dc.subjectSanat Eğitimi
dc.subjectVisualityen_US
dc.subjectMediaen_US
dc.subjectMedia Literacyen_US
dc.subjectArt Educationen_US
dc.subject.otherTEZ YÜK LİS A834m 2009en_US
dc.titleMedya Okuryazarlığının Görsel Kültür ve Sanat Eğitimi Ekseninde Çözümlenmesi
dc.titleA Study of Media Literacy in Accordance with Visual Culture and Art Educationen_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dspace.entity.typePublication

Files