Publication: İslam Eğitim Düşüncesinde İbn Sahnûn’un Perspektifinden Öğretmenlik Mesleği
| dc.contributor.author | Gündoğdu, Yusuf Bahri | |
| dc.contributor.author | Demirbağ, Volkan | |
| dc.date.accessioned | 2025-12-11T01:45:18Z | |
| dc.date.issued | 2024 | |
| dc.department | Ondokuz Mayıs Üniversitesi | en_US |
| dc.department-temp | Ondokuz Mayıs Üniversitesi,T.C. Milli Eğitim Bakanlığı | en_US |
| dc.description.abstract | Bu çalışmanın amacı, İslam eğitim düşüncesinin öğretmenliğe bakışını 9. asır Kuzey Afrika âlimlerinden İbn Sahnûn örneği üzerinden ortaya koymaktır. Bu doğrultuda çalışmanın ana materyali olan “Âdâbu’l-muallimîn”den hareketle öğretmenlik mesleği ele alınmıştır. Nitel araştırma şeklinde tasarlanan bu çalışma doküman analizi yöntemine dayalı olarak hazırlanmıştır. Elde edilen bulgular öğretmenliğin usul ve esaslarının, öğretmenlerin görev ve sorumluluklarının, hizmetin gereğinden dolayı haklarının neler olduğunu göstermektedir. Eğitimde belli bir müfredatın takip edildiği, ders planı ve çalışma takvimi niteliğinde bir planlamanın izlendiği, sınıf yönetimi ve disipline dair önemli bilgiler verildiği görülmüştür. Ayrıca fonksiyonları yönüyle benzer yönleri olan öğretim strateji, yöntem ve tekniklerin kullanıldığı saptanmıştır. Eğitimde ders araç-gereçleri ve bunların kullanımına dair bilgiler verildiği anlaşılmıştır. Öğretmenlikte karşılaşılan meselelerin hukuki ve pedagojik bağlamda ele alındığı görülmüştür. Bu itibarla eser alana dair hukuki metinlerin ilk örneklerinin oluşumuna, mesleğin gelişimine, öğretmen yeterliklerinin belirlenmesinde belli standartların oluşumuna katkı sağlayabilir. | en_US |
| dc.identifier.doi | 10.35675/befdergi.1521888 | |
| dc.identifier.endpage | 2986 | en_US |
| dc.identifier.issn | 1307-1076 | |
| dc.identifier.issn | 2687-3281 | |
| dc.identifier.issue | 44 | en_US |
| dc.identifier.startpage | 2964 | en_US |
| dc.identifier.trdizinid | 1286119 | |
| dc.identifier.uri | https://doi.org/10.35675/befdergi.1521888 | |
| dc.identifier.uri | https://search.trdizin.gov.tr/en/yayin/detay/1286119/islam-egitim-dusuncesinde-ibn-sahnunun-perspektifinden-ogretmenlik-meslegi | |
| dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12712/45940 | |
| dc.identifier.volume | 19 | en_US |
| dc.language.iso | tr | en_US |
| dc.relation.ispartof | Bayburt Eğitim Fakültesi Dergisi | en_US |
| dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |
| dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
| dc.title | İslam Eğitim Düşüncesinde İbn Sahnûn’un Perspektifinden Öğretmenlik Mesleği | en_US |
| dc.type | Article | en_US |
| dspace.entity.type | Publication |
