Publication:
Müzik Öğretmeni Adaylarının Koro ve Yönetimi Dersine İlişkin Görüşleri

dc.contributor.advisorVarış, Yakup Alper
dc.contributor.authorŞahin, Eray
dc.date.accessioned2020-07-21T21:16:21Z
dc.date.available2020-07-21T21:16:21Z
dc.date.issued2017
dc.departmentOMÜ, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Güzel Sanatlar Eğitimi Anabilim Dalıen_US
dc.departmentEğitim Bilimleri Enstitüsü / Güzel Sanatlar Eğitimi Ana Bilim Dalı / Müzik Eğitimi Bilim Dalı
dc.descriptionTez (yüksek lisans) -- Ondokuz Mayıs Üniversitesi, 2017en_US
dc.descriptionLibra Kayıt No: 116727en_US
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, eğitim fakültelerinin güzel sanatlar eğitimi bölümlerine bağlı müzik eğitimi anabilim dallarında öğrenim görmekte olan müzik öğretmeni adaylarının son sınıfta aldıkları ''Koro ve Yönetimi'' dersinin kapsamı, içeriği ve ders süresiyle birlikte işlenişindeki mevcut sorunlara yönelik görüşlerini saptayıp değerlendirerek dersin işlevselliğini artırmaktır. Araştırma 2015-2016 eğitim öğretim yılında Türkiye'nin her bir coğrafi bölgesinden rastlantısal olarak seçilen 7 üniversitenin eğitim fakültelerine bağlı müzik eğitimi anabilim dallarında öğrenim gören lisans programı son sınıf öğrencilerinden oluşturulan örneklem üzerinde yapılmıştır. Araştırmanın örneklemini Cumhuriyet Üniversitesi, Erzincan Üniversitesi, Harran Üniversitesi, Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, Uludağ Üniversitesi, Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi ve Ondokuzmayıs Üniversitesi'ne bağlı eğitim fakülteleri güzel sanatlar eğitimi bölümleri müzik eğitimi anabilim dalları lisans programlarında öğrenim gören 203 son sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Araştırmada veriler anket tekniğiyle toplanmıştır. Verilerin istatiksel analizi; SPSS 17.0 paket programıyla, frekans ve yüzde analizi, bağımsız gruplar için T-tesi, birden fazla grubu içeren değişkenlerin karşılaştırılmasında ise tek yönlü varyans analizi kullanılarak gerçekleştirilmiştir. İstatistiki sonuçlar 0.05 anlamlılık düzeyinde yorumlanmıştır. Müzik öğretmeni adaylarının görüşlerinden toplanan verilerin çözümlenmesiyle elde edilen bulgular sonucunda, ''Koro ve Yönetimi'' dersinin; açıklanan plan çerçevesinde işlenilmediği, öğretim süreci açısından 2 saatlik ders süresinin yeterli olmadığı, öğrencilerin müzik öğretmenliği yeterlikleri bakımından ''Koro ve Yönetimi'' dersine yönelik görüşlerinin mezun oldukları lise türlerine ve yaşlarına göre anlamlı bir farklılık göstermediği gibi sonuçlara ulaşılmıştır. Bu sonuçlar çerçevesinde ''Koro ve Yönetimi'' dersinin işlevselliğini artırmaya yönelik çözüm önerileri getirilmiştir.
dc.description.abstractThe aim of this research is to improve the functionality of ''Choir and Its Conducting'' lesson taken by senior class students studying at the Music Teaching Department of Fine Arts, on the present issues related to the content, process, and the scope of this lesson. This study has been carried out in 2015-2016 academic year on a sample of randomly senior class students studying at the department of music teaching in faculty of education choosen from seven universities from seven different geographical regions in Turkey. The sample of this study consists of two hundred and three students studying at Cumhuriyet University, Erzincan University, Harran University, Muğla Sıtkı Koçman University, Uludağ University, Mehmet Akif Ersoy University and Ondokuz Mayıs University. The statisticial analysis of the data; SPSS 17.0 pocket programme has been used in analysing frequence and percentage, T-test for independent samples and one-way analysis of varience for comparing more than one variable. Statistical results have been interpreted in the level of 0,05 meaning fulness. At the end of this study and the end of the questionnoire applied to the candidates of music teaching, it is understood that the lesson of choir and its conduct isn't though according to its plan, it is not enough to have this lesson just two hours and in terms of the capability of music teaching their ideas about the lesson of choir and conduct has no difference according to their high school and their age. Some solutions are suggested to increase the functionality of the ''choir and its management lesson''en_US
dc.formatXIV, 103 y. ; 30 sm.en_US
dc.identifier.endpage121
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=7lOJX8w_8PRQU1mSHU6-jrT7TYrNWcNWPbFwhPyPaOLLKgPf63svj6P6W5ajTQhJ
dc.identifier.urihttp://libra.omu.edu.tr/tezler/116727.pdf
dc.identifier.yoktezid471979
dc.language.isotren_US
dc.publisherOndokuz Mayıs Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitim ve Öğretim
dc.subjectMüzik
dc.subjectAday Öğretmenler
dc.subjectDers Programları
dc.subjectGüzel Sanatlar Fakülteleri
dc.subjectKoro
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectKoro ve Yönetimi Dersi
dc.subjectMusicen_US
dc.subjectCandidate Teachersen_US
dc.subjectMüzik
dc.subjectCurriculumen_US
dc.subjectFine Arts Facultyen_US
dc.subjectMüzik Eğitimi
dc.subjectChoiren_US
dc.subjectChoir and Its Management Lessonen_US
dc.subjectMüzik Öğretimi
dc.subjectMusicen_US
dc.subjectMusic Educationen_US
dc.subjectProgram Değerlendirme
dc.subjectMusic Learningen_US
dc.subjectProgram Evaluationen_US
dc.subjectÖğretmenler
dc.subjectTeachersen_US
dc.subject.otherTEZ YÜK LİS Ş131m 2017en_US
dc.titleMüzik Öğretmeni Adaylarının Koro ve Yönetimi Dersine İlişkin Görüşleri
dc.titleThe Opinions of Prospective Music Teachers About the Lesson of Chorus and Its Conductingen_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dspace.entity.typePublication

Files