Publication:
Ebeveynlerin Gözünden Özgül Öğrenme Güçlüğü: Bir Metafor Analizi

dc.contributor.authorGülboy, Emrah
dc.contributor.authorSeyhan, Soğancı
dc.date.accessioned2025-12-11T01:52:10Z
dc.date.issued2023
dc.departmentOndokuz Mayıs Üniversitesien_US
dc.department-tempOndokuz Mayıs Üniversitesi,Ondokuz Mayıs Üniversitesien_US
dc.description.abstractÖzgül öğrenme güçlüğü (ÖÖG), kültür veya dilden bağımsız olarak hem çocuklarda hem de yetişkinlerde görülebilen sıklıkla yazılı dil ve sözlü dili anlayabilme ve kullanabilme yeteneğini etkileyen, dinleme, konuşma, okuma, yazma, matematik alanlarında kendini gösteren ve yaşam boyu devam eden güçlükler olarak tanımlanmaktadır. Öğrenme güçlüğünün doğasına ilişkin açıklamalar her ne kadar bu çocukların akademik ve sosyal becerilerde yaşadıkları sınırlılıklara dikkat çekse de öğrenme güçlüğünün etkileri ÖÖG tanılı çocuklar kadar yakın çevrelerindeki bireyleri de olumsuz olarak etkilemektedir. Öğrenme güçlüğünün ortaya çıkardığı olumsuzluklardan en fazla etkilenen gruplardan biri bu çocukların ebeveynleridir. Bu kapsamda mevcut çalışmada, ÖÖG tanılı çocuğa sahip ebeveynlerin öğrenme güçlüğüne ilişkin algılarının metaforlar yoluyla belirlenmesi amaçlanmıştır. Çalışmada nitel araştırma desenlerinden fenomenoloji deseni kullanılmış ve veriler içerik analizi kullanılarak analiz edilmiştir. Çalışmaya 31’i anne ve 22’si baba olmak üzere toplam 53 ebeveyn katılmıştır. Bulgular, ebeveynlerin 6 farklı kategoride toplam 51 metafor ürettiklerini ve annelerin öğrenme güçlüğüne ilişkin algılarının babalara oranla daha olumsuz olduğunu göstermektedir. Çalışmanın bulguları alanyazınla tartışılarak ileri araştırmalara yönelik öneriler sunulmuştur.en_US
dc.identifier.doi10.31592/aeusbed.1212387
dc.identifier.endpage274en_US
dc.identifier.issn2149-0767
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage255en_US
dc.identifier.trdizinid1164250
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.31592/aeusbed.1212387
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/en/yayin/detay/1164250/ebeveynlerin-gozunden-ozgul-ogrenme-guclugu-bir-metafor-analizi
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12712/47173
dc.identifier.volume9en_US
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofAhi Evran Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEğitim Araştırmalarıen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectÖzelen_US
dc.subjectPsikolojien_US
dc.subjectAile Çalışmalarıen_US
dc.titleEbeveynlerin Gözünden Özgül Öğrenme Güçlüğü: Bir Metafor Analizien_US
dc.typeArticleen_US
dspace.entity.typePublication

Files