Publication:
Kurumsal İletişim Açısından Şirketlerin Spor Faaliyetleri Yönetimi

dc.contributor.advisorÇebi, Mehmet
dc.contributor.authorDemir, Mustafa Taha
dc.date.accessioned2020-07-21T21:48:36Z
dc.date.available2020-07-21T21:48:36Z
dc.date.issued2016
dc.departmentOMÜ, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Beden Eğitimi ve Spor Anabilim Dalıen_US
dc.departmentSağlık Bilimleri Enstitüsü / Beden Eğitimi ve Spor Ana Bilim Dalı
dc.descriptionTez (yüksek lisans) -- Ondokuz Mayıs Üniversitesi, 2016en_US
dc.descriptionLibra Kayıt No: 90963en_US
dc.description.abstractAmaç: Bu çalışmanın amacı şirketlerin spor faaliyeti yönetimlerinin kurumsal iletişim açısından incelenmesidir. Materyal ve Metot: Araştırmaya, spor faaliyetlerinin kurumsal iletişim açısından etkisinin tespiti için sportif faaliyetlere ve/veya spor oyuncularına sponsorluk yatırımı yapan 5 kurumsal firmanın, sponsorluk öncesi ve sonrası finansal - kurumsal gelişimlerini ortaya koyan veriler konu olmuştur. Bu firmalar ve sponsorluklar; Ziraat Bankası'nın Türkiye Kupası'na, Türk Hava Yolları'nın Euroleague'e, Turkcell'in Süper Lig'e, Türk Telekom'un Galatasaray Arena Stadı'na ve Emirates Hava Yolları'nın Real Madrid Futbol Kulübüne yaptığı yatırımlardır. Bu firmaların sponsorluk öncesi ve sonrası öz kaynak değişimleri ve aktif varlık toplamları değişimleri, aynı dönem net karlılığına orantılanarak ortalama gelişimleri ortaya konmuş, ayrıca sponsorluk öncesi ve sonrası çalışan sayılarındaki ortalama değişim de incelenmiştir. Bulgular: Sportif faaliyetlere ve/veya spor oyuncularına sponsorluk yatırımı yapan firmanın sektörel farklılığına göre sponsorluk getirisi farklılık göstermektedir. İletişim sektöründe olumlu bir sonuç bulunamazken ulaşım ve finansal sektörde olumlu sonuç elde edilmiştir. Sonuç: Firmaların bulundukları sektöre, sektörel mecburiyetlere ve hedef kitlesine göre değişiklikler tespit edilmişse de genel anlamda sponsorluk yatırımları, firmalara finansal ve kurumsal olarak olumlu sonuçlar kazandırmaktadır. Anahtar Kelimeler: Kurumsal iletişim; sponsorluk; spor; şirketler
dc.description.abstractAim: The objective of this study is to investigate management of sports activities for constitutional communication from the viewpoint of companies. Material and Method: In order to determine the effects of sports activities for constitutional communication, the data of 5 constitutional companies, invested on sports activities and/or sports players, are subjected which are before and after sponsorships. Bu companies and sponsorships are; to Turkish Cup by Ziraat Bank, to Euroleague by Turkish Airlines, to Super League by Turkcell, to the arena stadium of Galatasaray FC by Türk Telekom and to Real Madrid FC by Emirates Airlines. Changes of these companies' equities and assets are proportioned by profits of the same periods and overall developments of companies are shows before and after the sponsorships. Moreover, numbers of employees are investigated which are before and after sponsorship activities. Results: Gain of sponsorship investments on sports activities and sports players differs based on sectorial distinctness. Although it is not reached favorable result for communication sector, it is reached positive gain for transportation and financial sectors. Conclusion: Although it is investigated that sponsorship investments are changes by sector, sectorial obligations and the target markets, in general manner sponsorship investments have favorable gaining financially and constitutionally. Keywords: Companies; constitutional communication; sponsorship; sportsen_US
dc.formatIX, 54 y. : şekil, tablo ; 30 sm.en_US
dc.identifier.endpage64
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=cbOXH84ZayrLjc0tI-QXKvDxzu1q0HogxMxxcvTuH5Ec0d1iwzdVZ58IRTXzcEnh
dc.identifier.urihttp://libra.omu.edu.tr/tezler/90963.pdf
dc.identifier.yoktezid433325
dc.language.isotren_US
dc.language.isotr
dc.publisherOndokuz Mayıs Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US]
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSpor
dc.subjectKurumsal İletişim
dc.subjectSponsorluk
dc.subjectSpor
dc.subjectSpor Faaliyetleri
dc.subjectSpor Yönetimi
dc.subjectSportsen_US
dc.subjectŞirketler
dc.subjectCorporate Communicationen_US
dc.subjectSponsorshipen_US
dc.subjectSportsen_US
dc.subjectSport Activitiesen_US
dc.subjectSport Managementen_US
dc.subjectCompaniesen_US
dc.subject.otherTEZ YÜK LİS D381k 2016en_US
dc.titleKurumsal İletişim Açısından Şirketlerin Spor Faaliyetleri Yönetimi
dc.titleSports Management Activities of Firm with Regard to Corporate Communicationsen_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dspace.entity.typePublication

Files