Publication:
Müzik Eğitimi’nde YouTube Etkisi: Online Piyano Dersleri

Loading...
Thumbnail Image

Date

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Research Projects

Organizational Units

Journal Issue

Abstract

Teknoloji ile kuşatıldığımız bu çağda müziğin ve müzik eğitimininvazgeçilmezlerinden biri çevrimiçi (online) video-paylaşım sitelerininbaşında gelen YouTube internet sitesidir. 2005 yılında yaratılan veinternet bağlantısı yoluyla çeşitli müzik videolarının paylaşıldığı,yüklendiği ve izlendiği YouTube kanalına, kaynaklara göre dünyaçapında her bir dakikada yaklaşık 48 saatlik video içeriği yüklenmekteve kanal her gün yaklaşık 3 milyar kişi tarafından görüntülenmektedir.Günümüzde hızlı ve etkili bir eğitim aracı olarak da kullanımı gözdenkaçmayan YouTube’un, bu yapısı ile akademik anlamda da çeşitliaraştırmalara konu olduğu görülmektedir.Bu çalışmada, teknolojinin ve internetin müzik eğitimindekullanımı ana fikrinden yola çıkılarak, çeşitli müzik türlerindeperformans videoları ve online müzik öğretimi videoları ile müzikeğitiminde yaygın bir biçimde kullanılan çevrimiçi video-paylaşım sitesiYouTube ele alınmıştır. Müzik eğitiminde YouTube etkisini ve onlinepiyano derslerini incelemek amacıyla yapılan bu çalışma, durumbelirlemeyi ve çeşitli sonuç ve önerilere varmayı amaçlayan betimsel birçalışmadır. Bu amaçla yapılan konu taraması sonucunda YouTubeüzerinden yayınlanan ve online piyano eğitimini en iyi temsil ettiğidüşünülen iki video kanalı seçilmiştir. Seçilen Hoffman Academy vePiano Video Lessons video paylaşım kanallarında yer alan toplam 302online piyano dersi, kapsam ve içerik analizleri yapılaraktablolaştırılmıştır.Elde edilen sonuçlara göre; YouTube online piyano derslerinde, internet bağlantısı yoluyla, herhangi bir ücret ödenmeden takipedilebildiği, derslerde yalnızca eğitmenin bulunduğu, hazırlananvideoların genellikle başlangıç seviyesi, orta düzey ve ileri düzey vb.şekilde adlandırıldığı, konuyla ilgili örneklemelerin piyanoda uygulamalıolarak gösterildiği ve çoğunlukla ellerin yakın pozisyondan çekildiğikamera görüntüleriyle aktarıldığı, piyano derslerinin çoğunluklapiyanoya yeni başlayanlara yönelik olduğu, konu anlatımlarında görselmateryallerin sıkça kullanıldığı, derslerde temel teknik çalışmaların,müzik alfabesi, müzik teorisi ve ritim çalışmaları gibi teorik anlatımların,işitme eğitimi, deşifre çalışmaları, doğaçlama ve bestelemeçalışmalarının, eğitmen tarafından piyanoda uygulamalı olarakgösterildiği sonuçlarına ulaşılmıştır.

Description

Citation

WoS Q

Scopus Q

Source

Turkish Studies (Elektronik)

Volume

13

Issue

6

Start Page

1

End Page

22

Endorsement

Review

Supplemented By

Referenced By