Publication:
Grafik Tasarım Atölye Derslerinde Afiş Konusunun Uygulama ve Çözümleme Süreçlerinde Göstergebilimsel Çözümleme Yönteminin Kullanımı

dc.contributor.advisorKaptan, Ata Yakup
dc.contributor.authorÖzmutlu, Aytaç
dc.date.accessioned2020-07-22T08:00:52Z
dc.date.available2020-07-22T08:00:52Z
dc.date.issued2009
dc.departmentOMÜ, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Güzel Sanatlar Eğitimi Anabilim Dalıen_US
dc.departmentSosyal Bilimler Enstitüsü / Güzel Sanatlar Eğitimi Ana Bilim Dalı / Resim-İş Öğretmenliği Bilim Dalı
dc.descriptionTez (yüksek lisans) -- Ondokuz Mayıs Üniversitesi, 2009en_US
dc.descriptionLibra Kayıt No: 65022en_US
dc.description.abstractAlgılarımızın açık olduğu her an, bir iletişim etkinliği içerisinde bulunabileceğimiz anlamına gelmektedir. Buradan anlıyoruz ki; iletişim, insan yaşantısının en vazgeçilmez olgusudur ve en yaygın kullanımı, görsel yollarla gerçekleşmektedir. Görsel iletişimin doğru ve etkili bir biçimde gerçekleştirilmesi, içerisinde bulundurduğu görsel öğelerin sistemli bir şekilde bir araya getirilebilmesi ile mümkündür. Grafik tasarım bu noktada, iletişimin önemli bir öğesi haline gelmektedir.Grafik tasarımın çeşitli uygulama alanları ve diğer kitle iletişim araçları arasında afiş farklı bir yere sahiptir. Günlük yaşantımızda sıkça karşılaştığımız, çeşitli türleriyle beğenilerimizi, düşüncelerimizi ve yönelimlerimizi etkilemeye çalışan bu kitle iletişim aracı, toplumsal yaşamımızın önemli bir parçasıdır. Bu nedenle estetik ve sanatsal niteliklerinin yanında en az onlar kadar belki de daha fazla oranda mesaj iletme yani iletişim görevi vardır.Kavramsal yönden güçlü bir afişin tasarlanabilmesi, tasarımcının içinde yaşadığı toplumun özelliklerini ve değer yargılarını iyi bilmesiyle dolayısıyla afiş üzerinde anlamı oluşturan göstergeleri etkili bir şekilde düzenleyebilmesiyle mümkündür. Burada grafik tasarımın göstergebilim ile olan ilişkisi önemlidir. Göstergebilim genel anlamda, göstergeleri inceleyen ve bir araya getirilişlerinin altında yatan anlamları çözmeye çalışan bir bilim dalıdır.Bu araştırmanın amacı, Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümlerinde, afiş konusunun işleniş süreçlerinde, göstergebilimsel çözümleme yönteminin kullanılmasının önemine değinmektir. Bu yöntemin gerekliliğini kavrayarak çalışmalarında kullanan öğrencilerin, sahip olacağı kazanımlar ifade edilmiştir. Son bölümde ise bu yöntemin kullanılış biçimlerini örnekleyen çözümlemelere yer verilmiştir.Anahtar Kelimeler: Afiş, Grafik Tasarımı, Göstergebilim, İletişim, Eğitim
dc.description.abstractEvery moment that our perceptions are uncovered means that we can communicate eachother we understand from this; communication is the most constant phenomenon in human lives and the common usage becomes true in visual ways. Becoming true the visual communication in a correct and effective way is possible to be able to connect visual elements that carries in it in a systematic way. In that point, graphic desing becomes the most important element to the communication.The poster has a different place in among various application of graphic desing and in other mass communication tools. This communication tool, we often face to face with in our daily lives with various kinds, tastes, thoughts and tendencies, is an important part to our social lives for this reason, among in its esthetics and artistic qualities, at least more than over rate maybe more, it has function of delivering message.To be designed vigorous poster with regard to concept, it is possible to know the standard of judgement andthe rules of society in which designer lives and to arrange indications that occurs on the poster effectively. On this point of view, the relationship between semeiology and graphic conception is important. In general meaning semeiology is a science branch which investigates indications and tries to solve the deeper meaning of them.The aim of this investigation is to indicate the importance of using solving method during processing of poster in the departmants of fine arts. Gains are indicated by the students who use in their works by comprehending the necessity of this pro cess. In the last part, it is allowed to happen the analysises that illustrate the ways of usage form.Key Words: Poster, Graphic Design, Semiology, Communication, Educationen_US
dc.formatIX, 100 y. : şekil; 30 sm.en_US
dc.identifier.endpage117
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=-Z0vbSUgrhM9fXoGkRe6Q5vxBN4ukDzO4tQ2hpmvWKZGCZvk7YIxBPL1vNLq_eO3
dc.identifier.urihttp://libra.omu.edu.tr/tezler/65022.pdf
dc.identifier.yoktezid227527
dc.language.isotren_US
dc.language.isotr
dc.publisherOndokuz Mayıs Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US]
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectFine Artsen_US
dc.subjectGüzel Sanatlar
dc.subject.otherTEZ YÜK LİS Ö99g 2009en_US
dc.titleGrafik Tasarım Atölye Derslerinde Afiş Konusunun Uygulama ve Çözümleme Süreçlerinde Göstergebilimsel Çözümleme Yönteminin Kullanımı
dc.titleDuring the Period of Analysis and Application of the Poster’s Subject, the Usage of Semiological Analysis in the Lecture of Graphic Designen_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dspace.entity.typePublication

Files