Publication:
Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümlerinde Grafik Tasarım Dersi Eğitimine Gestalt Kuramı ve İlkelerinin Yansımaları

dc.contributor.advisorKaptan, Ata Yakup
dc.contributor.authorKuş, Sera Özengin
dc.date.accessioned2020-07-21T21:16:32Z
dc.date.available2020-07-21T21:16:32Z
dc.date.issued2013
dc.departmentOMÜ, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Güzel Sanatlar Eğitimi Anabilim Dalıen_US
dc.departmentEğitim Bilimleri Enstitüsü / Güzel Sanatlar Eğitimi Ana Bilim Dalı
dc.descriptionTez (yüksek lisans) -- Ondokuz Mayıs Üniversitesi, 2013en_US
dc.descriptionLibra Kayıt No: 66120en_US
dc.description.abstractBu araştırma, amacı doğrultusunda Bauhaus Okulu ve Gestalt Kuramının ortaya çıkış süreci, kuramın geliştirdiği algı yasaları ile bunların tasarım ürünlerine olan etkisini incelemektedir. Grafik tasarımcı olma sürecinde iletişim ve görme becerilerinin grafik tasarım ürünleri oluşturmada olumlu etkilerine değinilmiştir. Günümüz eğitim programlarının dayanak noktaları ile Gestalt Kuramının metot olarak grafik tasarım eğitimine olumlu katkıları olabileceği sonucuna ulaşılmıştır.Anahtar Sözcükler Gestalt Kuramı, grafik tasarım, temel tasarım, Bauhaus Okulu, grafik tasarım eğitimi
dc.description.abstractThis study investigates the process of Bauhaus School and Gestalt Theory and its effects on the products of design. The contributions of the communication and visual abilities on composing graphic design products on the process of being a graphic designer has been mentioned. The reference points of education programs within existing curriculums has been studied by the fundementals of Gestalt Theory and it is inferred that Gestalt Theory may contribute the graphic design education by the use of it as a method.Key Words Gestalt Theory, graphic design, basic design, Bauhaus School, education of graphic designen_US
dc.formatXX, 113 y. : resim ; 30 sm.en_US
dc.identifier.endpage134
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=1zw6GvYMe-q3Hf6HR-3US_ey3RIgFURixe-gqTM_DuRdqEXYLekuwhOPCw4VwTuc
dc.identifier.urihttp://libra.omu.edu.tr/tezler/66120.pdf
dc.identifier.yoktezid356813
dc.language.isotren_US
dc.publisherOndokuz Mayıs Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitim ve Öğretim
dc.subjectGüzel Sanatlar
dc.subjectDers Programları
dc.subjectEğitim
dc.subjectGestalt Yaklaşımı
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectGrafik Tasarımı
dc.subjectFine Artsen_US
dc.subjectCurriculumen_US
dc.subjectGrafik Tasarımı Dersi
dc.subjectEducationen_US
dc.subjectGestalt Approachen_US
dc.subjectGüzel Sanatlar
dc.subjectGraphic Designen_US
dc.subjectGraphic Design Lessonen_US
dc.subjectÖğretim
dc.subjectFine Artsen_US
dc.subjectTeachingen_US
dc.subjectÖğretim Yöntemleri
dc.subjectTeaching Methodsen_US
dc.subject.otherTEZ YÜK LİS K97g 2013en_US
dc.titleGüzel Sanatlar Eğitimi Bölümlerinde Grafik Tasarım Dersi Eğitimine Gestalt Kuramı ve İlkelerinin Yansımaları
dc.titleThe Projections of Gestalt Theory and Its Principles to the Education of Graphic Design Lecture in the Fine Arts Education Departmenten_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dspace.entity.typePublication

Files