Publication:
Sınava Hazırlamak için Tasarlanmış M-Öğrenme Uygulamasının Kullanıcı Deneyiminin İncelenmesi

Loading...
Thumbnail Image

Date

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Research Projects

Organizational Units

Journal Issue

Abstract

Bu çakışmada sınava hazırlık için tasarlanmış bir mobil öğrenme (m-öğrenme) uygulaması olan KROW uygulamasının kullanıcı deneyimini incelenmiştir. Araştırmada karma araştırma deseni kullanılmıştır. Araştırma kapsamında, Türkiye'nin çeşitli coğrafi bölgelerinden kriter bazlı olarak seçilen 20 kullanıcı, çalışma grubunu oluşturmuştur. Çalışmada kurgulanan 3 senaryo (üye olma süreçleri, soru çözme deneyimi, performansı gözden geçirme) üzerinden kullanıcı deneyimleri; etkililik, verimlilik ve memnuniyet boyutlarıyla analiz edilmiştir. Yapılan analiz sonucunda genel olarak uygulamanın etkililik oranı yüksek olduğu tespit edilmiştir. Verimlilik boyutunda ise katılımcıların büyük çoğunluğu görevleri başarıyla tamamlamış ve ortalama gerçekleşen adım sayıları beklenen adım sayılarına yakındır. Memnuniyet boyutundaki bulgulara göre katılımcıların büyük çoğunluğu uygulamanın kullanımının kolay olduğunu belirtmiştir. Bununla birlikte bazı kullanıcılar uygulamanın içerik ve tasarım boyutlarında geliştirme yapılmasını önermiştir. Çalışma, sınavlara hazırlık için tasarlanmış mobil öğrenme uygulamaları geliştiricilerinin kullanıcı merkezli tasarımın benimsenmesinin önem arz ettiğini vurgulamaktadır.
In this study, the user experience of the KROW application, a mobile learning (m-learning) application designed for exam preparation, was examined. A mixed research design was used in the study. Within the scope of the study, 20 users selected based on criteria from various geographical regions of Turkey constituted the study group. User experiences were analyzed in terms of effectiveness, efficiency and satisfaction dimensions through 3 scenarios designed in the study (membership processes, question solving experience, performance review). As a result of the analysis, it was determined that the effectiveness rate of the application was generally high. In the efficiency dimension, the vast majority of the participants successfully completed the tasks and the average number of steps taken was close to the expected number of steps. According to the findings in the satisfaction dimension, the vast majority of the participants stated that the application was easy to use. However, some users suggested that improvements be made in the content and design dimensions of the application. The study emphasizes that it is important for developers of mobile learning applications designed for exam preparation to adopt user-centered design.

Description

Citation

WoS Q

Scopus Q

Source

Volume

Issue

Start Page

End Page

98

Endorsement

Review

Supplemented By

Referenced By