Publication:
Öğrencilerin Gıda Güvenliğiyle İlgili Bilinç Düzeylerine Göre Tüketim Davranışlarının Belirlenmesi: Ordu Üniversitesi Örneği

dc.contributor.authorOztürk, Derya
dc.contributor.authorEryılmaz, Gamze Aydın
dc.contributor.authorKılıç, Osman
dc.date.accessioned2025-12-11T00:59:18Z
dc.date.issued2019
dc.departmentOndokuz Mayıs Üniversitesien_US
dc.department-tempOrdu Üniversitesi,Ondokuz Mayıs Üniversitesi,Ondokuz Mayıs Üniversitesien_US
dc.description.abstractAraştırmanın amacı, üniversite öğrencilerinin gıda güvenliğiyle ilgili bilinç düzeylerine göre tüketimdavranışlarının belirlenmesidir. Veriler, Ordu Üniversitesi Ünye İktisadi ve İdari BilimlerFakültesi'nde öğrenim gören 400 öğrenciyle yapılan anketlerden oluşmaktadır. Öğrencilerin sosyoekonomik özelliklerine göre gıda güvenliği bilinç düzeyleri arasındaki farklılığın belirlenmesindeki-kare testi kullanılmıştır. Gıda ambalajı üzerindeki etiket bilgilerini inceleme, gıda satın alınanyerleri güvenilir bulma ve gıda satın alma kararında etkili olan kaynaklar itibariyle, bilinç gruplarınaait ortalamalar arasındaki farklılık ise tek yönlü varyans analiziyle (ANOVA) test edilmiştir.Araştırma sonuçlarına göre, öğrencilerin gıda satın alırken en fazla dikkat ettikleri konular sırasıyla;son kullanma tarihi, üretim tarihi ve gıdaların ambalajlı olmasıdır. Gıda güvenliği bilinç düzeylerinegöre öğrencilerin harcanabilir aylık gelirleri ve düşük fiyatlı GDO’lu gıdaları tercih etmesi yönündenistatistiksel olarak anlamlı farklılık vardır. Her üç bilinç grubundaki öğrencilerin güvenilir bulduklarıgıda satın alma yerleri sırasıyla; süpermarket, market ve manavdır. Gıda satın alma kararında düşükve orta bilinç düzeyindeki öğrenciler en fazla ailelerinden, yüksek bilinç düzeyindekiler isedoktorlardan etkilenmektedir. Bu sonuçlara göre, gıda güvenliği konusunda daha bilinçli nesillerinyetiştirilmesi için, güvenilir gıda tüketimine yönelik hassasiyetin oluşturulmasına öncelikli olarakailelerden başlanması gerekir. Ayrıca okul müfredatlarına konulacak ders ya da seminer ve benzeriçalışmalarla öğrencilerin gıda güvenliğiyle ilgili bilinç düzeylerinin artırılması sağlanmalıdır.en_US
dc.identifier.doi10.24925/turjaf.v7i10.1611-1617.2654
dc.identifier.endpage1616en_US
dc.identifier.issn2148-127X
dc.identifier.issue10en_US
dc.identifier.startpage1611en_US
dc.identifier.trdizinid355124
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.24925/turjaf.v7i10.1611-1617.2654
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/en/yayin/detay/355124/ogrencilerin-gida-guvenligiyle-ilgili-bilinc-duzeylerine-gore-tuketim-davranislarinin-belirlenmesi-ordu-universitesi-ornegi
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12712/40628
dc.identifier.volume7en_US
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofTürk Tarım - Gıda Bilim ve Teknoloji Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectBeslenme ve Diyetetiken_US
dc.subjectGıda Bilimi ve Teknolojisien_US
dc.titleÖğrencilerin Gıda Güvenliğiyle İlgili Bilinç Düzeylerine Göre Tüketim Davranışlarının Belirlenmesi: Ordu Üniversitesi Örneğien_US
dc.typeArticleen_US
dspace.entity.typePublication

Files