Publication:
Club Ados Yöntem Kitabının Yabancı Dil Eğitiminde Disiplinlerarasılık Bağlamında İncelenmesi

Loading...
Thumbnail Image

Date

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Research Projects

Organizational Units

Journal Issue

Abstract

Bu çalışmada Maison des Langues yayınevi tarafından Fransızca eğitiminde A1 düzeyi 11-14 yaş hedef kitleye yönelik hazırlanan Club Ados A1 yöntem kitabında yer alan disiplinlerarasılık bölümlerinin temel dil becerileri olan dinleme, konuşma, okuma ve yazma; tamamlayıcı dil becerileri olan ses bilgisi, kelime bilgisi, dil bilgisi ve kültür bağlamında ele alınarak farklı disiplinlerle bir bütünlük içerisinde geliştirilme sürecindeki rolü ve sınırlılıkları incelenmiştir. Çalışmada bilimsel araştırma yöntemlerinden birisi olan nitel yöntem ve nitel araştırma desenlerinden doküman analizi modeli kullanılmıştır. Eylem odaklı yaklaşım temel alınarak A1 düzeyi 11-14 yaş hedef kitleye yönelik hazırlanan Club Ados A1 yöntem kitabı 6 üniteden oluşmaktadır. Her ünite sonunda disiplinlerarası yaklaşım modeline uygun olarak öğrencilerin bireysel ya da grup şeklinde gerçekleştirebileceği dilsel etkinlikler tematik başlıklar altında sunulmaktadır. Bu tematik başlıklar; Matematik, Sanat, Yaşam ve Yer Bilimleri, Beden ve Spor Eğitimi, Yurttaşlık Eğitimi ve Coğrafya alanlarını kapsamaktadır. Club Ados Yöntem kitabında yer alan disiplinlerarası bölümler ve bu bölümlerde sunulan dilsel etkinlikler ve mini projeler incelendiğinde; ilgili bölümlerin öğrencilerin Fransızca temel (dinleme, okuma, konuşma, yazma) ve tamamlayıcı dil becerilerinin (kelime bilgisi, ses bilgisi, kültür, dil bilgisi)gelişimine önemli katkılar sunduğu ve farklı disiplinlerde elde edilen kazanımların Fransızca dersinde disiplinlerarası bir yaklaşımla pekiştirme olanağı sunduğu görülmüştür. Elde edilen bulgulardan hareketle bu etkinliklerin öğrencilerin dilsel becerilerinin gelişiminde önemli rol oynadığını söylemek mümkündür. Ancak etkinlikler incelendiğinde içeriklerin öğrencilerin bilişsel ve sosyal gelişimleri açısından bazı sınırlılıkları bulunmaktadır. Bu nedenle öğrencilerin dilsel gelişimlerinin yanı sıra bilişsel ve sosyal gelişimlerini de destekleyecek etkinlik önerileri sunulmuştur. Bu etkinlik önerileri hazırlanırken ilgili disiplinlerin öğretim programlarında yer alan kazanımlar dikkate alınmıştır.
In this study, the role and limitations of the interdisciplinarity parts of the Club Ados A1 method book were examined in the context of listening, speaking, reading and writing, which are the basic language skills; sub-skills phonetics, vocabulary, grammar and culture, and their role and limitations in the development process in an integrity with different disciplines. Qualitative method, one of the scientific research methods, and document analysis model, one of the qualitative research designs, were used in the study. Club Ados A1 book, which was prepared for the target group aged 11-14 at A1 level based on action-oriented approach, consists of 6 units. At the end of each unit, linguistic activities that students can perform individually or in groups in accordance with the interdisciplinary approach model are presented under thematic topics. These thematic topics include Mathematics, Art, Life and Earth Sciences, Physical and Sports Education, Civic Education and Geography. When the interdisciplinary sections in the method book and the activities and mini-projects presented in these sections were analysed, it was seen that the relevant parts made significant contributions to the development of students' basic and complementary language skills in French and offered the opportunity to reinforce the gains obtained in different disciplines with an interdisciplinary approach in French lessons. According to the findings, it is possible to state that these activities play an important role in the development of learners' linguistic skills. However, the contents of the activities have limitations in terms of students' cognitive and social development. For this reason, activity suggestions that would also support students' cognitive and social development as well as their linguistic development were presented. While preparing these activity suggestions, the acquisitions in the curricula of the relevant disciplines were taken into consideration.

Description

Citation

WoS Q

Scopus Q

Source

Volume

Issue

Start Page

End Page

72

Endorsement

Review

Supplemented By

Referenced By