Publication:
Okul Müdürlerinin Problem Algılama ve Çözme Süreçlerinde Dikkate Aldıkları Değerler

dc.contributor.authorSezgin, Ferudun
dc.contributor.authorTınmaz, Ayşe
dc.contributor.authorTetik, Sezgin
dc.date.accessioned2025-12-11T00:57:29Z
dc.date.issued2020
dc.departmentOndokuz Mayıs Üniversitesien_US
dc.department-tempGazi Üniversitesi,Ondokuz Mayıs Üniversitesi,T.C. Milli Eğitim Bakanlığıen_US
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı okul müdürlerinin okul yönetiminde karşılaştıkları sorunların çözümüne yönelik nasıl bir kararverme süreci izlediklerini, problemleri algılama ve çözme sürecinde dikkate aldıkları değerlerin neler olduğunuaraştırmaktır. Çalışmada ayrıca, Değer Temelli Uyum Teorisi bağlamında Türk kültürüne özgü bir okul müdürüsınıflamasının yapılması amaçlanmıştır. Araştırma nitel araştırma yöntemlerinden olgubilim deseniyle modellenmiştir.Çalışma grubunu Tokat il merkezinde görev yapmakta olan 13 okul müdürü oluşturmaktadır. Veriler araştırmacılartarafından geliştirilen yarı yapılandırılmış görüşme formu ile toplanmıştır. Ulaşılan sonuçlara göre, okul müdürlerimesleki hayatlarında saygı, adalet, açık iletişim değerlerini ön planda tutmaktadır. Okul müdürlerinin, okulda akademikve bürokratik çeşitli sorunlar yaşadığı ve bu sorunların çözümünde iletişim kurmaya ve adil yaklaşıma özen gösterdikleri belirlenmiştir. Katılımcıların problem çözümünde öncelikli olarak sistemli ve bilimsel yaklaşımlar kullanmadıklarıgörülmüştür. Araştırmada, okul müdürlerinin sahip oldukları değerlerin problemleri algılama ve çözme sürecindeetkisinin olduğu sonucuna varılmıştır. Bu değerler okul içinde insan odaklı bir yaklaşımı, karşılıklı anlayışı, iyi insanilişkilerini ve olumlu bir okul kültürünü destekleyecek değerlerdir. Çalışmada değer özelliklerine göre Türk kültürüneözgü olarak; iletişimci, etik, yenilikçi ve disiplin temelli olmak üzere dört tip okul müdürü ortaya çıkmıştır.en_US
dc.identifier.doi10.24106/kefdergi.702838
dc.identifier.endpage764en_US
dc.identifier.issn2147-9844
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage748en_US
dc.identifier.trdizinid388839
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.24106/kefdergi.702838
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/en/yayin/detay/388839/okul-mudurlerinin-problem-algilama-ve-cozme-sureclerinde-dikkate-aldiklari-degerler
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12712/40384
dc.identifier.volume28en_US
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofKastamonu Eğitim Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEtiken_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEğitim Araştırmalarıen_US
dc.subjectKamu Yönetimien_US
dc.subjectSosyolojien_US
dc.titleOkul Müdürlerinin Problem Algılama ve Çözme Süreçlerinde Dikkate Aldıkları Değerleren_US
dc.typeArticleen_US
dspace.entity.typePublication

Files