Publication:
Ortaokul 8. Sınıf Öğrencilerinin Afet Farkındalıkları: Niksar, Erbaa, Taşova İlçeleri Örneği

dc.contributor.advisorÖzdemir, Nevin
dc.contributor.authorKara, İlyas
dc.date.accessioned2020-07-21T21:16:44Z
dc.date.available2020-07-21T21:16:44Z
dc.date.issued2018
dc.departmentOMÜ, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İlköğretim Anabilim Dalıen_US
dc.departmentEğitim Bilimleri Enstitüsü / İlköğretim Ana Bilim Dalı
dc.descriptionTez (yüksek lisans) -- Ondokuz Mayıs Üniversitesi, 2018en_US
dc.descriptionLibra Kayıt No: 125817en_US
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı ortaokulların sekizinci sınıflarında öğrenim gören öğrencilerin afetler konusunda bilişsel ve duyuşsal farkındalıklarının incelenmesidir. Çalışma nicel bir araştırma olup bu tür araştırmalarda çok sıklıkla kullanılan genel tarama modeline göre desenlenmiştir. Araştırmada veri toplama aracı olarak iki bölümden oluşan bir anket formu kullanılmıştır. Bu anket formunun birinci bölümünde Ronan, Johnston, Daly ve Fairley (2001) tarafından geliştirilen Hazards Education Survey'in araştırmacı tarafından Türkçe'ye uyarlanmış ve modifiye edilmiş maddeleri yer almaktadır. İkinci bölümünde ise araştırmacı tarafından geliştirilen 25 soruluk afetlerle ilgili çoktan seçmeli bir bilgi testi yer almaktadır. Çalışmanın evrenini Kuzey Anadolu Fayı üzerinde yer alması nedeniyle birinci derecede deprem riski taşıyan Tokat iline bağlı Niksar, Erbaa ilçeleri ile Amasya iline bağlı Taşova ilçesi idari sınırları içerisinde bulunan ve 2015-2016 eğitim öğretim yılında öğrenim gören 8. sınıf öğrencileri oluşturmaktadır. Çalışma evrenininden rastgele örnekleme yöntemi ile seçilen 654 8. sınıf öğrencisi çalışmaya katılmaya gönüllü olmuştur. Araştırma bulguları öğrencilerin en çok deprem afetine karşı kaygı durumlarının yüksek olduğunu göstermektedir. Buna karşılık öğrencilerin temel risk azaltıcı koruma faktörleri konusunda orta düzeyde farkındalığa sahip oldukları gözlenmiştir.
dc.description.abstractThe aim of this study is to examine the level of cognitive and affective awareness of disaster-affected students in the eighth grade of secondary education institutions. The study was a quantitative study and was designed according to the general screening model, wihich is used frequently in such studies. A two-part questionnaire form was used as data collection tool in the research. The first part of this questionnaire has items that are modified and adapted to Turkish by the researcher from the Hazards Education Survey, developed by Ronan, Johnston, Daly and Fairley (2001). In the second part, there is a multiple choice information test consisting 25 questions about disasters developed by the researcher. Universe of the study consists of the students who were educated in the 2015-2016 academic year in the eighth grade of secondary schools in Niksar, Erbaa and Taşova provinces, which are at risk of earthquake due to the fact that they are located on the North Anatolian Fault Line. 654 eighth grade students selected through random sampling from the study universe volunteered to participate in the study. The research findings indicate that the students have the most worries at risk of an earthquake. On the other hand, it has been observed that students have moderate awareness of the underlying risk reduction protection factors.en_US
dc.formatXVIII, 181 y. : tablo. , şekil. ; 30 sm.en_US
dc.identifier.endpage197
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=as2oTjW5jfr9IKSvmCdJYhCpr5HQVLw-sJrUgeV_Opmcsi_sJ53afwcL-8VfCjFb
dc.identifier.urihttp://libra.omu.edu.tr/tezler/125817.pdf
dc.identifier.yoktezid532513
dc.language.isotren_US
dc.language.isotr
dc.publisherOndokuz Mayıs Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US]
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitim ve Öğretim
dc.subjectAfet Yönetimi
dc.subjectAfetler
dc.subjectDoğal Afetler
dc.subjectFarkındalık
dc.subjectOrtaokul Öğrencileri
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectDisaster Managementen_US
dc.subjectDisastersen_US
dc.subjectNatural Disastersen_US
dc.subjectAwarenessen_US
dc.subjectSecondary School Studentsen_US
dc.subject.otherTEZ YÜK LİS K18o 2018en_US
dc.titleOrtaokul 8. Sınıf Öğrencilerinin Afet Farkındalıkları: Niksar, Erbaa, Taşova İlçeleri Örneği
dc.titleThe Disaster Awareness of Secondary School 8th Grade Students: Sample of Niksar, Erbaa, Taşova Provincesen_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dspace.entity.typePublication

Files