Publication:
Argümantasyon Temelli Sınıf Dışı Eğitim Uygulamalarının Öğretmen Adaylarının Argümantasyon Yöntemine İlişkin Öz-Yeterlik ve Tutumlarına Etkisi

dc.contributor.advisorApaydın, Zeki
dc.contributor.authorTok, Sibel
dc.date.accessioned2025-12-13T09:20:48Z
dc.date.issued2025
dc.departmentLisansüstü Eğitim Enstitüsü / Temel Eğitim Ana Bilim Dalı / Sınıf Eğitimi Bilim Dalı
dc.description.abstractBu tez, argümantasyon temelli sınıf dışı eğitim uygulamalarının sınıf öğretmeni adaylarının argümantasyon yöntemine ilişkin öz-yeterlik inançları ve tutumlarına etkisini incelemektedir. Çalışmaya, bir devlet üniversitesinde sınıf öğretmenliği programına kayıtlı 3. sınıf öğrencileri katılmıştır. Sınıf öğretmeni adaylarına 5 gün boyunca ayrıntılı olarak argümantasyon temelli sınıf dışı eğitim üzerine bir eğitim verilmiştir. Bu eğitim öncesinde ve sonrasında, 'Argümantasyon Yöntemine İlişkin Öz-Yeterlik Ölçeği' ve 'Argümantasyon Yöntemine Yönelik Tutum Ölçeği' kullanılarak veriler toplanmış ve nicel analiz yöntemleriyle değerlendirilmiştir. Elde edilen bulgular, argümantasyon temelli sınıf dışı eğitimlerin katılımcıların öz-yeterlik inançlarını ve argümantasyon yöntemine yönelik tutumlarını anlamlı derecede geliştirdiğini ortaya koymuştur. Katılımcıların etkileşimli ders işleme, yöntemin önemi ve değerlendirme süreçleri ile sınıf yönetimi konularındaki öz-yeterliklerinin arttığı görülmüştür. Ayrıca, öğretmen adaylarının argümantasyon yöntemine yönelik daha olumlu bir tutum geliştirdikleri belirlenmiştir. Sonuçlar, argümantasyon temelli sınıf dışı uygulamaların öğretmen adaylarının mesleki gelişimine katkı sağladığını ve bu tür uygulamaların eğitim programlarında daha fazla yer alması gerektiğini göstermektedir.
dc.description.abstractThis thesis examines the impact of argumentation-based extracurricular educational practices on the self-efficacy beliefs and attitudes of primary teacher candidates towards the argumentation method. The study involved third-year students enrolled in the primary education program at a public university. The teacher candidates were provided with a detailed 5-day training on argumentation-based extracurricular education. Data were collected before and after the training using the 'Self-Efficacy Scale for the Argumentation Method' and the 'Attitude Scale for the Argumentation Method,' and were analyzed using quantitative methods. The findings revealed that argumentation-based extracurricular training significantly improved the participants' self-efficacy beliefs and attitudes towards the argumentation method. It was observed that participants' self-efficacy in interactive lesson delivery, the importance of the method, evaluation processes, and classroom management increased. Additionally, candidate teachers developed a more positive attitude towards the argumentation method. The results suggest that argumentation-based extracurricular practices contribute to the professional development of teacher candidates and that such practices should be more widely incorporated into educational programs.en_US
dc.identifier.endpage67
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=E_eEUHQic_C-LvhxNQn1WzvGiyiOKAe9GBgjOxsRDbv9nRjJygWslp7Pr8wl4IOh
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12712/50776
dc.identifier.yoktezid918185
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.subjectEğitim ve Öğretim
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleArgümantasyon Temelli Sınıf Dışı Eğitim Uygulamalarının Öğretmen Adaylarının Argümantasyon Yöntemine İlişkin Öz-Yeterlik ve Tutumlarına Etkisi
dc.titleThe Impact of Argumentation-Based Extracurricular Education Practices on Teacher Candidates’ Self-Efficacy and Attitudes Towards the Argumentation Methoden_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dspace.entity.typePublication

Files