Publication:
Teaching English to Young Learners Through Fairy Tales

Loading...
Thumbnail Image

Date

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Research Projects

Organizational Units

Journal Issue

Abstract

IX ÖZET Bu çalışmada, masal yoluyla İngilizce öğretiminin geleneksel öğretim yöntemlerine kıyasla, ilköğretim okulu altıncı sınıf öğrencileri üzerindeki etkililiği araştırıldı. Araştırma için rastlantısal olarak iki grup seçildi. Deney grubu İngilizce'yi masallara dayalı etkinlikler yardımı ile öğrenirken, kontrol grubu da geleneksel yöntemlerle öğrendi. Uygulama süresince, her iki gruptaki öğrencilere dört adet basan sınavı ve on dördüncü haftanın sonunda da son sınav uygulandı. Öğrencilerin sözcük bilgileri, yapıbilgisi yetileri, okuma ve yazma becerilerindeki başarıları Student t- test'i olarak adlandırılan istatistiksel bir yöntem ile karşılaştırıldı ve değerlendirildi. Bu amaçla, Minitab 13 adlı istatistiksel çözümleme yazılımı kullanıldı. Sınav sonuçlarına göre, her iki grubun ortalama basan puanlan arasında istatistiksel olarak anlamlı bir fark bulunmuştur. Elde edilen veriler deney grubundaki öğrencilerin kontrol grubundaki öğrencilerden daha başarılı olduğunu göstermektedir. Ayrıca, deney grubundaki öğrencilerin konuşma becerilerinde, kendi içlerinde bir ilerleme kazanıp kazanmadıktan araştırmacı ve sınıfın İngilizce öğretmeni tarafından SOLOM testi kullanılarak ölçüldü ve Student t-test ile değerlendirildi. Test sonucuna göre deney grubundaki öğrencilerin kendi içlerinde bir ilerleme kazandıkları söylenebilir. Öğrencileri bildikleri masallarla İngilizce öğrendiklerinde daha başarılı olup olmadıkları ve ayrıca masallardan üretilen etkinliklerin öğrencileri geleneksel dil öğretim yöntemlerine kıyasla daha iyi güdüleyip güdülemeyeceği araştırıldı. İstatistiksel değerlendirmelerin sonucunda, öğrencilerin bildikleri masallarla daha başarılı oldukları ve masallardan üretilen etkinliklerin öğrencileri % 85 oranında güdülediği ortaya çıkmıştır. Bu çalışma, ilköğretim okulu öğrencilerine İngilizce öğretiminde masallara dayalı etkinliklerin geleneksel dil öğretim yöntemlerine oranla daha etkili olduğunu göstermiştir.
X ABSTRACT In this study, the effectiveness of teaching English to young learners through fairy tales as compared to traditional foreign language teaching methods has been investigated. Two groups have been selected randomly for the experiment. The experimental group has been taught English through activities produced from fairy tales, whereas the control group has been taught English through traditional methods. During the instructional process, four achievement tests and a final test at the end of the fourteenth week have been applied to the students in both groups. Their success in vocabulary, grammatical competence, reading and writing skills has been evaluated and compared by a statistical method called Student t-test. According to the test results, there is a statistically significant difference between the mean scores of the experimental and control groups. These results verify that the students in the experimental group are more successful than those in the control group. The speaking skills of the students in the experimental group have also been tested to check if they have achieved any progress in themselves. The results show that the students in the experimental group have gained progress in themselves. It has been investigated if the students can be more successful when they are taught English through fairy tales that they have already known. The test results have shown that the students are more successful than they are taught English through fairy tales that they know. It has been found out that the students are more motivated through activities produced from fairy tales than traditional methods. This study has revealed that the activities based on fairy tales in teaching English to young learners are more effective than teaching through traditional methods.

Description

Tez (yüksek lisans) -- Ondokuz Mayıs Üniversitesi, 2006
Libra Kayıt No: 17250

Citation

WoS Q

Scopus Q

Source

Volume

Issue

Start Page

End Page

151

Endorsement

Review

Supplemented By

Referenced By