Publication:
Ebelik Öğrencilerinin Mizah Duygusunun Stresle Baş Etme Yaklaşımlarına Etkisi

dc.contributor.authorBilgiç, Dilek Çelik
dc.contributor.authorGüneş, M. Handan
dc.contributor.authorDağlar, Gülseren
dc.contributor.authorUçuk, Sultan
dc.contributor.authorAksoy, Ozlem Duran
dc.date.accessioned2025-12-11T00:56:22Z
dc.date.issued2018
dc.departmentOndokuz Mayıs Üniversitesien_US
dc.department-tempDokuz Eylül Üniversitesi,Ondokuz Mayıs Üniversitesi,Sivas Cumhuriyet Üniversitesi,Sivas Cumhuriyet Üniversitesi,Sivas Cumhuriyet Üniversitesien_US
dc.description.abstractAmaç: Araştırmada ebelik öğrencilerinin mizah tarzları ilestresle baş etme yaklaşımları arasındaki ilişkinin belirlenmesiamaçlanmıştır.Materyal-Method: Tanımlayıcı korelasyon çalışması olarakyapılan araştırmanın örneklemini 280 öğrenci oluşturmuştur.Veriler Mizah Tarzları Ölçeği ve Stresle Baş Etme TarzlarıÖlçeği ile toplanmıştır. Verilerin değerlendirmesi SPSS (22.0)paket programında yapılmış, istatistiksel anlamlılık p<0,05olarak kabul edilmiştir.Bulgular: Öğrencilerin yaş ortalaması 20,80±1,51’dir.Öğrencilerden %72,9’u mesleği isteyerek seçtiğini, %44,3’üderslerde mizahın işlendiğini, %40,7’si stresle baş etmedemizahı kullandığını belirtmiştir. Mesleğini isteyerek seçen,derslerde mizahın işlendiğini söyleyen öğrencilerin kendinigeliştirici mizah ile iyimser yaklaşım puan ortalamalarınınanlamlı şekilde yüksek olduğu bulunmuştur (p<0,05).Katılımcı ve kendini geliştirici mizah ile kendine güvenlive iyimser yaklaşım puan ortalamaları arasında pozitif,çaresiz yaklaşım arasında ise negatif ilişki olduğu (p=0,001)saptanmıştır.Sonuç: Öğrencilerin olumlu mizah tarzları (katılımcı vekendini geliştirici mizah) ortalama puanları daha yüksektir.Olumlu mizah tarzları ile stresle olumlu baş etme tarzları(kendine güvenli ve iyimser yaklaşım) arasında pozitifyönde ilişki vardır. Sonuçlar öğrencilerin stresle sağlıklı başedebilmelerinde olumlu mizah duygusu oluşturmanın öneminigöstermektedir. Bu nedenle ebelik öğrencilerinde mizahıkullanmanın önemi konusunda farkındalık oluşturulması,stresle baş etme yöntemi olarak mizahı kullanmalarınınsağlanması önerilmektedir.en_US
dc.identifier.doi10.22312/sdusbed.338028
dc.identifier.endpage101en_US
dc.identifier.issn2146-247X
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage94en_US
dc.identifier.trdizinid403547
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.22312/sdusbed.338028
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/en/yayin/detay/403547/ebelik-ogrencilerinin-mizah-duygusunun-stresle-bas-etme-yaklasimlarina-etkisi
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12712/40262
dc.identifier.volume9en_US
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofSüleyman Demirel Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectHemşireliken_US
dc.subjectPsikolojien_US
dc.titleEbelik Öğrencilerinin Mizah Duygusunun Stresle Baş Etme Yaklaşımlarına Etkisien_US
dc.typeArticleen_US
dspace.entity.typePublication

Files