Publication:
Üniversite Öğrencilerinin Egzersiz Bağımlılığının Yaşamın Anlamı Üzerine Etkisi

Loading...
Thumbnail Image

Date

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Research Projects

Organizational Units

Journal Issue

Abstract

Bu çalışma egzersiz yapan üniversiteli katılımcıların egzersiz bağımlılığı ve yaşamın anlamı düzeylerini incelemek amaçlı yapılmıştır. Araştırmaya 301'i kadın ve 255'ı erkek olmak üzere farklı fakültelerden toplam 556 egzersiz yapan üniversite öğrencisi dahil edildi. Veriler toplanırken araştırmanın amacına uygun maddelerden oluşan Demografik Bilgi Formu, Egzersiz Bağımlılık Ölçeği ve Yaşamın Anlamı Ölçeği kullanılmıştır. Veriler Google Formlar aracılığıyla çevrimiçi ortamda toplanmıştır. Elde edilen veriler istatistiksel analiz yapılarak yorumlandı, bulgular literatürdeki mevcut çalışmalar ile karşılaştırılarak tartışma yapıldıktan sonra sonuç ve öneriler ile tamamlandı. Çalışmamıza katılan öğrencilerin cinsiyet, VKİ (Vücut kitle indeksi), bölüm, sınıf, ergojenik destek, lisans, egzersize katılım nedeni, branş, spor yaşı, haftalık egzersize katılım sıklığı, egzersiz süresi değişkenleri ile egzersiz bağımlılık düzeyleri arasında istatistiksel farklılık tespit edilmiştir (p<0,05). Egzersiz bağımlılığı ölçeğinin toplam puanı ve alt boyutları ile yaş, anne ve baba eğitim düzeyi, sigara kullanımı, alkol kullanımı ve gelir düzeyi değişkenleri arasında istatistiksel farklılığa rastlanılmamıştır (p>0,05). Yaşamın anlamı ile yaş, cinsiyet, uyruk, gelir düzeyi, anne ve baba eğitim düzeyi, sınıf, ergojenik destek, lisans, branş, spor yaşı, haftalık egzersize katılım sıklığı ve egzersiz süresi değişkenleri arasında fark görülmemiştir (p>0,05). VKİ ve bölüm değişkenleri ile yaşamın anlamı arasında farklılık görüldü (p<0,05). Ölçeğin VAO alt boyutu ile uyku durumu, sosyal medya kullanımı, egzersize katılım amacı, sigara, alkol, durumu, uyku ve sınıf değişkenleri arasında fark görülmüştür (p<0,05). Egzersiz bağımlılığı ile yaşamın anlamı arasındaki ilişkiyi belirlemek için yapılan korelasyon ve regresyon analiz sonucuna göre değişkenler arasında pozitif yönde düşük düzeyle ilişki ve etki olduğu tespit edilmiştir (p<0,05). Araştırma sonucunda egzersiz bağımlılığı yaşamın anlamı üzerine etkili olduğunu söylemek mümkündür. Egzersize bağımlı olan çeşitli branşlardan sporcularla egzersiz bağımlılık düzeyi ile psikolojik değişkenler (stres, anksiyete, depresyon ve motivasyon) arasındaki ilişki incelenebilir. Anahtar Sözcükler: Egzersiz bağımlılığı, Ergojenik destek, Üniversite öğrencileri Yaşamın anlamı.
This study was conducted to examine the exercise addiction and meaning of life levels of university participants who exercise. A total of 556 university students who exercise from different faculties, 301 of whom were female and 255 of whom were male, were included in the study. While collecting data, Demographic Information Form, Exercise Addiction Scale and Meaning of Life Scale consisting of items suitable for the purpose of the study were used. Data were collected online via Google Forms. The obtained data were interpreted by statistical analysis, the findings were compared with existing studies in the literature and completed with conclusions and suggestions after discussion. A statistical difference was found between the exercise addiction levels of the students participating in our study and the variables of gender, BMI (Body mass index), department, class, ergogenic support, undergraduate degree, reason for participation in exercise, branch, sports age, frequency of participation in weekly exercise, exercise duration (p<0.05). No statistical difference was found between the total score and sub-dimensions of the exercise addiction scale and the variables of age, mother and father education level, smoking, alcohol use and income level (p>0.05). There was no difference between the meaning of life and age, gender, nationality, income level, mother and father education level, class, ergogenic support, license, branch, sports age, weekly exercise participation frequency and exercise duration variables (p>0.05). There was a difference between the BMI and department variables and the meaning of life (p<0.05). There was a difference between the VAO sub- dimension of the scale and sleep status, social media use, exercise participation purpose, smoking, alcohol, status, sleep and class variables (p<0.05). According to the results of the correlation and regression analysis conducted to determine the relationship between exercise addiction and the meaning of life, it was determined that there was a positive low-level relationship and effect between the variables (p<0.05). As a result of the research, it is possible to say that exercise addiction has an effect on the meaning of life. The relationship between exercise addiction level and psychological variables (stress, anxiety, depression and motivation) can be examined with athletes from various branches who are addicted to exercise. Keywords: Exercise Addiction, Ergogenic Support, Meaning of Life, University Students.

Description

Keywords

Citation

WoS Q

Scopus Q

Source

Volume

Issue

Start Page

End Page

92

Endorsement

Review

Supplemented By

Referenced By