Publication:
Sınıf Öğretmenlerinin Yapılandırmacı Öğrenme Kuramı İle İlgili Bilgi Düzeyleri

dc.contributor.advisorKıroğlu, M. Kasım
dc.contributor.authorÖzdemir, Yusuf
dc.date.accessioned2020-07-22T08:01:05Z
dc.date.available2020-07-22T08:01:05Z
dc.date.issued2007
dc.departmentOMÜ, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İlköğretim Anabilim Dalıen_US
dc.departmentSosyal Bilimler Enstitüsü / İlköğretim Ana Bilim Dalı
dc.descriptionTez (yüksek lisans) -- Ondokuz Mayıs Üniversitesi, 2007en_US
dc.descriptionLibra Kayıt No: 12765en_US
dc.description.abstractArastırmanın temel amacı, sınıf ögretmenlerinin yapılandırmacı ögrenme kuramı ile ilgili bilgi düzeylerini belirlemektir. Ayrıca bu arastırmada, sınıf ögretmenlerinin yapılandırmacı ögrenme kuramı ile ilgili bilgi düzeylerinin cinsiyete, egitim düzeyine, kıdeme, okul özelliklerine, sınıf özelliklerine ve yeni programlarla ilgili düzenlenen seminerlere katılma sıklıklarına göre degisip degismedigi ortaya çıkarılmaya çalısılmıstır. Arastırmanın evrenini, 2006?2007 ögretim yılının bahar döneminde, Samsun ili merkez ve ilçelerinde görev yapan sınıf ögretmenleri, örneklemini ise Samsun merkez ve on iki ilçesinde görev yapan 300 sınıf ögretmeni olusturmaktadır. Arastırmada ?Tarama Modeli? kullanılmıstır. Veriler arastırmacı tarafından gelistirilen ?Yapılandırmacı Ögrenme Kuramı ile lgili Bilgi Düzeyini Ölçme Testi? ile toplanmıstır. Gelistirilen nihai test 30 sorudan olusmaktadır ve Cronbach Alfa güvenirlik katsayısı 0,905 olarak bulunmustur. Verilerin analizinde ?t? testi ve varyans analizi kullanılmıstır. Her dogru yanıta bir puan verilmistir. Sınıf ögretmenlerinin ?Yapılandırmacı Ögrenme Kuramı le lgili Bilgi Düzeyini Ölçme Testi?ndeki 30 sorudan aldıkları puan ortalaması 16,5 bulunmustur. Bu durum sınıf ögretmenlerinin yapılandırmacı ögrenme kuramıyla ilgili bilgi düzeylerinin orta düzeyde oldugunu göstermektedir. Sonuç olarak sınıf ögretmenlerinin yapılandırmacı ögrenme kuramı ile ilgili orta düzeyde bilgi sahibi oldukları; sınıf ögretmenlerinin bilgi düzeylerinin cinsiyete göre degismedigi; Egitim Fakültesi Sınıf Ögretmenligi Bölümü ve diger kurum mezunlarının bilgi düzeylerinin digerlerinden daha yüksek oldugu; özel okullarda ve devlet okullarında görev yapan sınıf ögretmenlerinin bilgi düzeyleri arasında fark olmadıgı; yeni göreve baslamıs, kıdem yılları 0?10 yıl arası olan sınıf ögretmenlerin bilgi düzeylerinin 15?25 yıl arası ve 25 yıl üstü kıdeme sahip olan sınıf iii ögretmenlerinden fazla oldugu; yapılan hizmet içi egitim faaliyetlerinin sınıf ögretmenlerinin bilgi düzeylerini arttırmadıgı bulunmustur.
dc.description.abstractThe basic reason of this research is to determine the knowledge level of classroom teachers? about the constructivist learning theory. Furthermore, in this search, it was studied to deduce the knowledge level of classroom teachers? and their gender, their level of education, their seniority, school characteristics, class characteristics and whether there is changes between the frequency of contribution to the seminar programmes. The content of search consists of the teachers working in province of Samsun and around it and the samples consist of the province of Samsun and total 300 classroom teachers in the spring term of 2006-2007 education year. The survey model was used in the search. The data were collected by the test improved by the searcher that was measuring the level of knowledge related with constructivist learning theory. The final test consists of 30 questions and Cronbach Alfa reliabilty coefficient was found as 0,905. In the analysis of the data the ?t? test and the analysis of variance was used. One point has given to every true answer. The point of the classroom teachers in the test measuring the knowledge level related with the constructivist learning theory was 16,5. This indicates that classroom teachers? knowledge level related with the constructivist learning theory was in the middle level. Finally, the classroom teachers being in the middle knowledge level related with constructivist learning theory; being no relation between the knowledge level and the gender of classroom teachers; the knowledge level of graduated teachers from the teachers college and other institution being higher than the others; being no difference between the level of classroom teachers working in private school and the level of teachers working in state school; the knowledge level of classroom teachers that new started, seniority years at around 0-10 years being higher than the v knowledge level of classroom teachers whose seniority years at around 15-25 years and over 25 years; the activities related with working not increasing the knowledge level of classroom teachers was found.en_US
dc.formatXI, 161 y. : tablo ; 30 sm.en_US
dc.identifier.endpage172
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=wBmNpkQC9Nhi90NLW7E7-baDY3Hf_Mp8v8JHVIUc923oe719qwnpO9nU_o3evIrz
dc.identifier.urihttp://libra.omu.edu.tr/tezler/12765.pdf
dc.identifier.yoktezid214367
dc.language.isotren_US
dc.language.isotr
dc.publisherOndokuz Mayıs Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US]
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectEğitim ve Öğretim
dc.subject.otherTEZ YÜK LİS Ö99s 2007.en_US
dc.titleSınıf Öğretmenlerinin Yapılandırmacı Öğrenme Kuramı İle İlgili Bilgi Düzeyleri
dc.titleThe Knowledge Level of Classroom Teachers' About the Constructivist Learning Theoryen_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dspace.entity.typePublication

Files