Publication:
Öğrenci Hemşirelerin Tamamlayıcı ve Alternatif Tıbba Yaklaşımlarına Yönelik Yarı Deneysel Bir Müdahale Araştırması

Loading...
Thumbnail Image

Date

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Research Projects

Organizational Units

Journal Issue

Abstract

Amaç: Bu çalışmada hemşirelik bölümü öğrencilerine verilen tamamlayıcı ve destekleyici bakım uygulamaları dersinin, öğrencilerin tamamlayıcı ve alternatif tıbba karşı tutumlarına etkisinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Yöntem: Deney ve kontrol gruplu ön test-son test tasarım ile randomize olmayan deneysel araştırma tasarımında olan çalışma, 70 hemşirelik bölümü öğrencisi ile yapılmıştır. Araştırmada, “tamamlayıcı ve destekleyici bakım uygulamaları” dersini alan öğrenciler müdahale grubunu (n=35); içeriğinde bu konuya ilişkin bilgilerin yer almadığı başka bir seçmeli ders alan öğrenciler (n=35) ise kontrol grubunu oluşturmuştur. Veriler “Kişisel Bilgi Formu” ve “Bütüncül Tamamlayıcı ve Alternatif Tıbba Karşı Tutum Ölçeği (BTATÖ)” kullanılarak toplanmıştır. Bulgular: Müdahale ve kontrol grubu arasında BTATÖ toplam ön test puan ortalamaları (sırasıyla 48.03; 47.09) istatistiksel olarak birbirine benzer (p>0.05) iken son test puan ortancaları (sırasıyla 26; 48) istatistiksel olarak birbirinden farklıydı (p<0.05). Gruplar arasında “Tamamlayıcı ve Alternatif Tıp” ve “Bütüncül Sağlık” alt boyutları ön test puan ortalamaları açısından fark yok iken (p>0.05) son test puan ortalamaları açısından fark vardı (p<0.05). Sonuç: Hemşirelik öğrencilerine verilen tamamlayıcı ve destekleyici bakım uygulamaları dersi, öğrencilerin bütüncül tamamlayıcı ve alternatif tıbba karşı tutumunu olumlu yönde arttırmıştır.

Description

Citation

WoS Q

Scopus Q

Source

Ordu Üniversitesi Hemşirelik Çalışmaları Dergisi (Online)

Volume

5

Issue

3

Start Page

322

End Page

328

Endorsement

Review

Supplemented By

Referenced By