Publication:
Okul Öncesi Öğretmenlerinin Psikolojik Sağlamlık Düzeylerinin Aile Özellikleri Açısından İncelenmesi

dc.contributor.authorAkduman, Gülümser Gültekın
dc.contributor.authorOzaslan, Hatıce
dc.contributor.authorGün, Rabia Şeyma
dc.date.accessioned2025-12-11T01:51:02Z
dc.date.issued2023
dc.departmentOndokuz Mayıs Üniversitesien_US
dc.department-tempGazi Üniversitesi,Ondokuz Mayıs Üniversitesi,Yalova Üniversitesien_US
dc.description.abstractOkul öncesi öğretmenlerinin psikolojik sağlamlık düzeylerinin aile özellikleri açısından incelenmesi bu çalışmanın amacını oluşturmaktadır. Bu amaç doğrultusunda çalışmada, ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 268 okul öncesi öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak, çalışmaya katılmaya gönüllü olan okul öncesi öğretmenlerinin bazı demografik bilgilerin belirleyebilmek amacıyla araştırmacılar tarafından hazırlanan “Kişisel Bilgi Formu” ile psikolojik sağlamlık düzeylerinin belirlenebilmesi amacıyla “Yetişkin Psikolojik Sağlamlık Ölçeği (YPSÖ-21)” kullanılmıştır. Araştırmada verilerin analizi Mann Whitney-U testi ve Kruskal Wallis testi ile analiz edilmiştir. Anlamlı çıkan farklılıklarda, farklılıkların nereden kaynaklandığını belirlemek için post-hoc testi olarak ikili Mann-Whitney U testi kullanılmıştır. Araştırmanın sonucunda öğretmenlerin aile yapısı, baba öğrenim durumu, annelerinin çalışma durumu gibi değişkenlerin psikolojik sağlamlık üzerinde anlamlı bir farklılık oluşturmadığı belirlenirken ayrıca öğretmenlerin anne-babalarının evlilik durumu, yaşamlarını geçirdikleri yerleşim yeri, kardeş sayısı, anne öğrenim durumu, baba çalışma durumu, ailelerinde ruhsal hastalığa sahip birinin olma durumu gibi değişkenlerin psikolojik sağlamlık üzerinde istatiksel açıdan anlamlı bir farklılık oluşturduğu sonucuna ulaşılmıştır.en_US
dc.identifier.doi10.24315/tred.1090946
dc.identifier.endpage855en_US
dc.identifier.issn2630-6301
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage843en_US
dc.identifier.trdizinid1191515
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.24315/tred.1090946
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/en/yayin/detay/1191515/okul-oncesi-ogretmenlerinin-psikolojik-saglamlik-duzeylerinin-aile-ozellikleri-acisindan-incelenmesi
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12712/46898
dc.identifier.volume13en_US
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofTrakya Eğitim Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleOkul Öncesi Öğretmenlerinin Psikolojik Sağlamlık Düzeylerinin Aile Özellikleri Açısından İncelenmesien_US
dc.typeArticleen_US
dspace.entity.typePublication

Files