Publication:
Viyolonsel Eğitiminde Pozisyon Geçişlerine Yönelik Türk Okul Şarkılarına Dayalı Çalışmaların Oluşturulması

dc.contributor.advisorGök, Murat
dc.contributor.authorBuğur, Burçin
dc.date.accessioned2025-12-13T09:21:42Z
dc.date.issued2025
dc.departmentLisansüstü Eğitim Enstitüsü / Güzel Sanatlar Eğitimi Ana Bilim Dalı / Müzik Eğitimi Bilim Dalı
dc.description.abstractBu araştırmada viyolonsel eğitiminde pozisyon geçişine yönelik Türk okul şarkılarına dayalı çalışmaların oluşturulması amaçlanmıştır. Araştırmanın ana problem cümlesi: 'Viyolonselde 1. ve 5. pozisyonlar arası geçişe yönelik Türk okul şarkılarına dayalı nasıl bir kaynak oluşturulabilir?' olarak belirlenmiştir. Bu araştırma, nitel araştırma yöntemine dayalı olarak yürütülmüş ve araştırmada görüşme tekniği ile tasarım tabanlı araştırma yöntemlerinden yararlanılmıştır. Araştırmanın evrenini Türkiye'de okul şarkıları için bestelenmiş olan okul şarkıları, örneklemini ise bu okul şarkıları arasından viyolonsel çalgısında pozisyon geçişlerine uyarlanabilen amaçlı örneklem yöntemiyle seçilmiş ve bu amaca uygunluk gösteren okul şarkıları oluşturmaktadır. Verilerin toplanmasında; konuyla ilgili kitap, makale, tez, internet ve kütüphane ortamları incelenerek kaynak taraması yapılmış, seçilen okul şarkıları viyolonsel eğitimine uygun bir şekilde parmak numaraları ve pozisyon geçişleri gösterilecek şekilde düzenlenmiştir. Viyolonselde pozisyon geçişlerine yönelik tasarlanan okul şarkıları materyalleri, amaca uygunluk durumunun değerlendirilebilmesi için alanında uzman 14 öğretim elemanına incelenmek üzere gönderilmiştir. Araştırmaya katılan öğretim elemanlarına araştırmacı tarafından geliştirilen 'Yarı Yapılandırılmış Görüşme Formu' uygulanmıştır. Araştırmanın bulgular boyutunda okul şarkıları materyalleri ve bu materyallere ilişkin öğretim elemanı görüşleri sunulmuştur ve bu görüşler doğrultusunda elde edilen veriler araştırmanın sonuçlar kısmında paylaşılmıştır.
dc.description.abstractThis research aimed to create studies based on Turkish school songs for position transition in cello education. The main problem statement of the research was determined as: 'How can a resource be created based on Turkish school songs for the transition between positions 1 and 5 on the cello?'. This research was conducted based on qualitative research methods. Interview techniques and design-based research methods were used in the research. The research population consists of school songs composed for school music in Turkey, and the sample consists of school songs suitable for this purpose and taken using a purposeful sampling method that can be adapted to the position transitions of the cello instrument. In collecting data, sources were scanned by examining books, articles, theses, the Internet, and library environments on the subject, and the selected school songs were arranged to show finger numbers and position transitions in line with cello education. School song materials designed for position transitions on the cello were sent to 14 instructors who are experts in their fields for review to evaluate their suitability for the purpose. The 'Semi-Structured Interview Form' developed by the researcher was applied to the faculty members who participated in the research. In the findings section of the research, school song materials and instructor opinions regarding these materials were presented, and the data obtained in line with these opinions were shared in the results section of the research.en_US
dc.identifier.endpage108
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=5NNqZKwwGohPh6_KCcfp-tzro009br24hQQgA9y5gaONco6OIhlbiE1fm1Ss2Cbh
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12712/50870
dc.identifier.yoktezid943377
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.subjectGüzel Sanatlar
dc.subjectMüzik
dc.subjectFine Artsen_US
dc.subjectÇalgı Eğitimi
dc.subjectMusicen_US
dc.subjectInstrumental Educationen_US
dc.subjectÇocuk Şarkıları
dc.subjectChild Songsen_US
dc.titleViyolonsel Eğitiminde Pozisyon Geçişlerine Yönelik Türk Okul Şarkılarına Dayalı Çalışmaların Oluşturulması
dc.titleCreation of Studies Based on Turkish School Songs for Position Transitions in Cello Educationen_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dspace.entity.typePublication

Files