Publication: TÜBİTAK Destekli ‘Dili Doğada Yaşıyorum’ Projesinin İngilizce Eğitimi Üzerindeki Etkileri
Loading...
Date
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Abstract
21. yüzyıl bireylerinin sahip olması gereken en önemli yetkinliklerden biri, yabancı dil öğrenebilme becerisidir.Ülkemizde uzun yıllardır anasınıfından başlamak üzere üniversite dâhil olmak üzere dil eğitimine önemverilmektedir.. Öğrencilere, gerekli olanaklar sağlanarak, öğretilen yabancı dilin konuşulabileceği doğal ortamlardauygulama imkânı sunulduğu takdirde öğrencilerin yabancı dil öğrenme düzeylerinin artacağı düşünülerek bu projeçalışması 26 Haziran-4 Temmuz 2019 tarihleri arasında Samsun ilinde uygulanmıştır. Çalışmada katılımcılarınİngilizceyi uygulamalı öğrenebilecekleri, günün her anında İngilizce dil pratiği yapacakları bir öğrenme ortamıoluşturulmuş ve bu öğrenme ortamının katılımcıların yabancı dil gelişimleri ile yabancı dil öğrenmeye yöneliktutumları üzerindeki etkisinin araştırılması amaçlanmıştır.Araştırmanın katılımcıları Samsun ilindeki iki ortaokulda öğrenim gören kırk iki Türk öğrenci ile Çekya, İtalya veRomanya’dan projeye dâhil olan otuz beş öğrencidir. Proje süresince günlük aktiviteler üç aşama şeklindeuygulanmıştır. Birinci aşamada, Türk ve yabancı İngilizce öğretmenlerinin iş birliği ile hazırlanan İngilizce etkinlikçalışmaları yürütülmüştür. İkinci aşamada sportif aktiviteler-doğa gezilerine yer verilmiştir. Üçüncü aşamada isesanat ve bilim odaklı interaktif çalışmalar (Arkeoloji, Bilim, El Sanatları, Kodlama, Müzik, Resim, STEM, ZekâOyunları) 8 grup halinde düzenlenmiştir. Öğrencilerin yabancı dil gelişim düzeylerini belirlemede; uygulama öncesive sonrasına ait konuşma videoları, İngilizce başarı testi ve kelime bilgisi testlerinden yararlanılmıştır. Dile yöneliktutum ölçeği de tutumda meydana gelebilecek değişimi belirlemek adına uygulama öncesi ve sonrası uygulanmıştır.Uygulama sonucunda video kayıtları incelendiğinde öğrencilerin konuşma becerilerinde başlangıca göre gelişmeolduğu gözlenmiş, kelime sayısında artış olduğu belirlenmiştir. Uygulanan başarı testi sonucunda öğrencilerinİngilizce bilgi seviyelerinde anlamlı bir artış olduğu t testi ile tespit edilmiştir. Öğrencilerin tutum puanlarındaanlamlı artış olmakla birlikte, tutum puanının cinsiyet açısından farklılık oluşturmadığı da yine çalışma sonucundaortaya konmuştur. Bu sonuçlar uygulanan projenin öğrencilerin dil gelişimi üzerinde etkili olduğunu ortayakoymaktadır.
Description
Keywords
Citation
WoS Q
Scopus Q
Source
Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
Volume
39
Issue
3
Start Page
58
End Page
78
