Publication:
Öğretmenlerin Emekliliği Planlama Sürecine İlişkin Görüşleri

dc.contributor.authorMakar, Evren
dc.contributor.authorAslan, Hüseyin
dc.date.accessioned2025-12-11T00:56:21Z
dc.date.issued2020
dc.departmentOndokuz Mayıs Üniversitesien_US
dc.department-tempT.C. Milli Eğitim Bakanlığı,Ondokuz Mayıs Üniversitesien_US
dc.description.abstractBu araştırma, 40 yaş ve üstü öğretmenlerin emekliliği planlama sürecine ilişkin görüşlerini ortaya koymayı amaçlamaktadır. Araştırmada tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın evreni, Ordu ilindeki 2018-2019 eğitim-öğretim yılında okulların farklı kademelerinde görev yapmakta olan 40 yaş ve üstü öğretmenler oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak Emekliliği Planlama Süreci Ölçeği kullanılmıştır. Emekliliği Planlama Süreci Ölçeği, Finansal Planlama, Yaşam Tarzı Planlama, Psikososyal Planlama ve Sağlık Planlama olmak üzere dört alt boyuttan oluşmaktadır. Ölçeğin toplam bir boyutu bulunmamaktadır. Tüm değerlendirmeler dört ayrı alt boyut üzerinden yapılmaktadır. Tüm alt boyutların aritmetik ortalamaları “3”e çok yakındır. Ölçek alt boyut ortalamalarının tümü 2.61-3.40 ortalamalar arasında bulunan “benim için doğru olup olmadığından emin değilim” ölçeğinde yer almıştır. Elde edilen bu sonuçtan genel olarak öğretmenlerin emekliliği planlamada orta düzeyde bulundukları anlaşılmıştır. Emekliliği Planlama Süreci Ölçeği alt boyutlarının aritmetik ortalamaları sıralandığında, emekliliği planlamada ilk sırayı sağlık boyutu yer almıştır (x̄=3.15). Bu alt boyutu (x̄=3.14) ile yaşam tarzını planlama alt boyutu çok yakından izlemiştir. Üçüncü sırada (x̄=2.96) ile emekliliği finansal açıdan planlama alt boyutu bulunmaktadır. Son sırada ise (x̄=2.80) ile emekliliği psikososyal açıdan planlama alt boyutu bulunmaktadır. Bu alt boyutta öğretmenlerin mevcut ve gelecekte sahip olacakları rollerin değerlendirilmesi yapılmaktadır. Araştırma sonucunda; finansal planlama alt boyutunda medeni durum, okul türü, branş, çalışma yılı, ev ve araba sahibi olma durumu değişkenlerine göre, yaşam tarzı planlama alt boyutunda yaş ve ev sahibi olma durumu değişkenlerine göre, psikososyal planlama alt boyutunda cinsiyet, çalışma yılı, ev ve araba sahibi olma durumu değişkenlerine göre, sağlık planlama alt boyutunda ise yaş, okul türü, branş, çalışma yılı, ev ve araba sahibi olma durumu değişkenlerine göre anlamlı farklılıklar bulunmuştur. Çocuk sayısı değişkenine göre, Emekliliği Planlama Süreci alt boyutlarından hiçbirinde anlamlı bir fark bulunamamıştır.en_US
dc.identifier.doi10.26466/opus.805216
dc.identifier.endpage6505en_US
dc.identifier.issn2528-9527
dc.identifier.issn2528-9535
dc.identifier.startpage6478en_US
dc.identifier.trdizinid403764
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.26466/opus.805216
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/en/yayin/detay/403764/teachers-opinions-on-the-process-of-retirement-planning
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12712/40260
dc.identifier.volume16en_US
dc.language.isoenen_US
dc.relation.ispartofOPUS Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleÖğretmenlerin Emekliliği Planlama Sürecine İlişkin Görüşlerien_US
dc.typeArticleen_US
dspace.entity.typePublication

Files