Publication:
İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretim Programı 7.Sınıf 'Din ve Güzel Ahlak' Ünitesindeki Ahlaki Değerlerle İlgili Drama Yöntemi Uygulamaları

dc.contributor.advisorKaya, Mevlüt
dc.contributor.authorUğurlu, Zeynep
dc.date.accessioned2020-07-22T08:00:29Z
dc.date.available2020-07-22T08:00:29Z
dc.date.issued2019
dc.departmentOMÜ, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Felsefe ve Din Bilimleri Anabilim Dalıen_US
dc.departmentSosyal Bilimler Enstitüsü / Felsefe ve Din Bilimleri Ana Bilim Dalı
dc.descriptionTez (yüksek lisans) -- Ondokuz Mayıs Üniversitesi, 2019en_US
dc.descriptionLibra Kayıt No: 127365en_US
dc.description.abstractBu çalışma, 7. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi dersi 'Din ve Güzel Ahlak' ünitesinde yer alan ahlaki değerlerin öğrencilere kazandırılmasında, drama yönteminin etkisini incelemek amacıyla yapılmıştır. Çalışmanın modelini oluşturmada teorik kısımda literatür incelemesinden yararlanılmıştır. Teorik bilgilerin yanı sıra çalışmada, 7.Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi dersi 'Din ve Güzel Ahlak' ünitesinde kullanılabilecek eğitici drama örneklerine yer verilmiştir. Araştırmada drama uygulamaları 2017-2018 eğitim öğretim yılında Ordu ili Altınordu ilçesi 60.Yıl Ortaokulu'nda 7.sınıf düzeyindeki üç şubeye uygulanmıştır. Çalışmada üç farklı drama uygulama örneğine yer verilmiştir. Drama uygulaması yapılmadan önce ahlaki değerler klasik yöntemlerle işlenmiştir. Daha sonra eğitici drama yöntemi ile ders işlenmiştir. Öğrencilerin drama uygulaması öncesi ve sonrasında görüşlerine başvurulmuştur. Öğrencilerden drama öncesi ve sonrası alınan düşünceleri karşılaştırılmış ve eğitici drama yönteminin öğrenci üzerinde oluşturduğu etki tespit edilmiştir. Araştırma sonucunda, öğrencilerin Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi dersine karşı tutumları ve ahlaki değerleri içselleştirip davranışa dönüştürmeleri üzerinde drama yönteminin olumlu etkileri olduğu gözlenmiştir. Anahtar Sözcükler: Ahlak, Ahlak Eğitimi, Drama, Drama Yöntemi, Duyuşsal Alan
dc.description.abstractThe main purpose of this study is to examine the effects of drama method on providing social ethics under unit Religion and Social Ethics to students. Throughout the research, with literature view, a theoretical frame was created to set a study model. Beside theoretical knowledge, this study includes educational drama samples which can be used in 7th grade Religious Culture and Ethics. In this research, drama applications were applied to three 7th grade classes at 60. Yıl Primary School in Altınordu district of Ordu province during 2017-2018 academic year. The study covers three different drama samples. Social ethics was taught by using classical methods before drama application. Afterwards, the course was taught by using educational drama method. Students were asked for their opinions about drama applications before and after the study. Educational drama method's effects on students were determined by comparing their opinions. Based on the data obtained from the investigation, it was found that drama method has positive effects on the students' attitude towards Religion and Social Ethics course and developing behaviour through interiorising social ethics. Key Words: Ethics, Ethics Education, Drama, Drama Method, Affective Domain.en_US
dc.formatIX, 111 yaprak : çizelge ; 30 sm.en_US
dc.identifier.endpage124
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=Mir2lXQK1dkmQ9Ige3PZbnMaSVbhXQ7Wu8eK8TgiTIu_kYpDAVuOvSAZdBNkoU2H
dc.identifier.urihttp://libra.omu.edu.tr/tezler/127365.pdf
dc.identifier.yoktezid551695
dc.language.isotren_US
dc.language.isotr
dc.publisherOndokuz Mayıs Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US]
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitim ve Öğretim
dc.subjectAhlaki Değerler
dc.subjectDers Programları
dc.subjectDeğerler
dc.subjectDeğerler Eğitimi
dc.subjectDin Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dersi
dc.subjectDrama Teknikleri
dc.subjectDrama Öğretimi
dc.subjectÖğretim Yöntemleri
dc.subjectİlköğretim
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectİlköğretim Okulları
dc.subjectMoral Valuesen_US
dc.subjectCurriculumen_US
dc.subjectValuesen_US
dc.subjectValues Educationen_US
dc.subjectReligious Culture and Moral Knowledge Lessonen_US
dc.subjectDrama Techniquesen_US
dc.subjectDrama Teachingen_US
dc.subjectTeaching Methodsen_US
dc.subjectPrimary Educationen_US
dc.subjectPrimary Education Schoolsen_US
dc.subject.otherTEZ YÜK LİS U27i 2019en_US
dc.titleİlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretim Programı 7.Sınıf 'Din ve Güzel Ahlak' Ünitesindeki Ahlaki Değerlerle İlgili Drama Yöntemi Uygulamaları
dc.titleApplications of Drama Method Related to Ethical Values Under Unit Religion and Social Ethics at Primary Education 7th Grade Religious Culture and Ethics Curriculumen_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dspace.entity.typePublication

Files