Publication: Kaynaştırma Eğitim Sistemine Yönelik Paydaş Görüşleri: Durum Çalışması
Abstract
Bu çalışma beden eğitimi ve spor derslerinde uygulanan kaynaştırma eğitim sistemine ilişkin paydaşgörüşlerini inceleme amacını taşımaktadır. Çalışma nitel araştırma modelinde olup örneklemi; okulyöneticileri, beden eğitimi öğretmenleri, kaynaştırma öğrencileri, normal akran öğrenciler ve veliler olmaksuretiyle toplam 76 paydaş oluşturmaktadır. Verilerin elde edilme sürecinde kaynaştırma eğitim sistemineyönelik yasa, yönetmelik, genelge vb. etmenler doğrultusunda araştırmacı tarafından hazırlanan \"YarıYapılandırılmış Görüşme Formu\" kullanılmıştır. Elde edilen veriler Nvivo programına aktarılarak betimselanaliz yöntemi ile çözümlenmiş tema listesi oluşturulmuştur. Araştırma sonucunda öğretmenlerin dersimüfredat programına uygun olarak işlediği, öğretmenlerin ders etkinliklerini uygularken her iki öğrencigrubunu birlikte kattığı, bireyselleştirilmiş eğitim planlarının kağıt üzerinde kaldığı, Manisa ili hariç çalışmakapsamındaki diğer illerde destek eğitim hizmetinin verildiği, sınav değerlendirmelerinin kaynaştırmaöğrencilerine özel olarak yapılmadığı ancak akranlarıyla birlikte değerlendirilirken öğrenci yetersizliğiningöz önüne alındığı, okulların fiziki yapısının, beden eğitimi ve spor dersine yönelik saha ve materyallerinkaynaştırma öğrencilerine uygun olmadığı, okul kurumu ve velilerin iletişim halinde olduğu, okul yöneticilerinin genellikle kurs, seminer vb. etkinliklere katıldığı ancak öğretmenlerin ve velilerin konuyailişkin yeterli düzeyde bilgi sahibi olmadığı, kaynaştırma öğrencilerinin okul dışı sportif faaliyetlere dahiledilmediği, öğrencilerin spor salonu, materyal, oyunlara dahil edilme, öğretmenin daha ılımlı olması vb.beklentilerinin olduğu, ilgisizlik, fiziksel ve sözlü şiddet, bep uygulanmaması, sınıf mevcutlarının kalabalıkolması, kurumun ilgisiz olması vb. sorunların yaşandığı tespit edilmektedir. İlaveten paydaşların okulşartlarının iyileştirilmesi, sınıf mevcutların azaltılması, uzman eğitimcilerin ve yardımcı öğretmenlerinkurumlara atanması, velilerin bilinçlendirilmesi, okullarda bu hususta denetim yapılması, maddi imkanlarınsağlanması yönünde beklentilerinin olduğu sonucuna ulaşılmaktadır.
Description
Keywords
Citation
WoS Q
Scopus Q
Source
Turkish Studies - Educational Sciences
Volume
15
Issue
3
Start Page
2019
End Page
2032
