Publication:
Dördüncü Sınıf 'Mikroskobik Canlılar ve Çevremiz' Ünitesinin Öğretiminde Argümantasyon (Uslamlama) Yönteminin Akademik Başarıya Etkisi

dc.contributor.advisorApaydın, Zeki
dc.contributor.authorKurt, Kenan
dc.date.accessioned2020-07-21T21:17:40Z
dc.date.available2020-07-21T21:17:40Z
dc.date.issued2019
dc.departmentOMÜ, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Temel Eğitim Anabilim Dalıen_US
dc.departmentEğitim Bilimleri Enstitüsü / Temel Eğitim Ana Bilim Dalı / Sınıf Eğitimi Bilim Dalı
dc.descriptionTez (yüksek lisans) -- Ondokuz Mayıs Üniversitesi, 2019en_US
dc.descriptionLibra Kayıt No: 128574en_US
dc.description.abstractBu çalışmada dördüncü sınıf mikroskobik canlılar ve çevremiz ünitesinin öğretiminde argümantasyon yönteminin akademik başarıya etkisi araştırılmıştır. Çalışma deseni olarak ön test- son test kontrol gruplu yarı deneysel desen kullanılmıştır. Araştırma 2017- 2018 eğitim öğretim yılında Samsun ili Havza ilçesinde bulunan bir ilkokuldaki 60 öğrenci ile yürütülmüştür. Akademik başarının ölçülmesi amacıyla geliştirilen başarı testi ön test ve son test olarak iki gruba da uygulanmıştır. Ön test sonuçları ve kişisel bilgiler formundan elde edilen veriler ile benzer iki grup oluşturulmuştur. Deney grubu öğrencilerine argümantasyon yöntemine uygun hazırlanmış öğretim yapılırken, kontrol grubunda öğretmen merkezli anlatım yöntemi ile öğretim yapılmıştır. Uygulama sonunda yapılan son testten sonra elde edilen veriler SPSS istatistik paket program ile analiz edilmiştir. Analizde ilişkili örneklem t- testi ve bağımsız örneklem t- testi kullanılmıştır. Araştırmanın sonucunda grupların başarı testi puanları arasında yapılan t- testi sonuçlarına göre deney grubu ile kontrol grubu arasında deney grubu lehine anlamlı bir fark oluşmuştur. Bu sonuçtan hareketle, argümantasyon yönteminin fen derslerinde akademik başarıyı artıracağı ve öğretmen merkezli düz anlatım yöntemine göre başarıyı artırmada daha etkili olduğu söylenebilir.
dc.description.abstractIn this study, the effect of argumentation method on academic achievement was investigated in the teaching of fourth class microscopic organisms and environment unit. The quasi-experimental design was used as the study design. The study was carried out with 60 students in a primary school in the Havza district of Samsun in the 2017-2018 academic year. The achievement test which was developed to measure academic achievement was applied to both groups as pre-test and post-test. The data obtained from the pre-test results and the personal information form were formed with two similar groups. When the teaching which prepared according to the method of argumentation was done to experimental group students, in the control group, the teacher-centered teaching method was used. After the last test at the end of the study, the data were analyzed by SPSS statistical package program. The related sample t-test and independent sample t-test were used in the analysis. As a result of the research, according to the results of the t-test conducted between the achievement test scores of the groups, there was a significant difference between the experimental group and the control group in favor of the experimental group. Based on this result, it can be said that the argumentation method increases the academic achievement in science courses and is more effective in increasing the success according to the teacher-centered teaching method.en_US
dc.formatXV, 84 yaprak. : tablo ; 30 sm.en_US
dc.identifier.endpage99
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=vjszP7PzV0HebcjFEvDfwAdEGvNN7AZdIVteNGznFE4LHRUUOtUXgSeTsrzh6obN
dc.identifier.urihttp://libra.omu.edu.tr/tezler/128574.pdf
dc.identifier.yoktezid581485
dc.language.isotren_US
dc.language.isotr
dc.publisherOndokuz Mayıs Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US]
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitim ve Öğretim
dc.subjectAkademik Başarı
dc.subjectArgümantasyon
dc.subjectArgümantasyon Tabanlı Bilim Öğrenme
dc.subjectFen Bilgisi
dc.subjectFen Bilgisi Eğitimi
dc.subjectFen Bilgisi Öğretimi
dc.subjectÖğretim Yöntemleri
dc.subjectİlkokullar
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectAcademic Achievementen_US
dc.subjectArgumentationen_US
dc.subjectArgumentation Based Science Learningen_US
dc.subjectScienceen_US
dc.subjectScience Educationen_US
dc.subjectScience Teachingen_US
dc.subjectTeaching Methodsen_US
dc.subjectPrimary Schoolsen_US
dc.subject.otherTEZ YÜK LİS K96d 2019en_US
dc.titleDördüncü Sınıf 'Mikroskobik Canlılar ve Çevremiz' Ünitesinin Öğretiminde Argümantasyon (Uslamlama) Yönteminin Akademik Başarıya Etkisi
dc.titleThe Influence of the Argumentation Method on Academic Achievement in Teaching the Fourth Grade 'Microscopic Living and Environment' Uniten_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dspace.entity.typePublication

Files