Publication:
Lise Fizik Öğretim Programlarında Yenilenebilir Enerji Kaynakları: Almanya ve Türkiye Karşılaştırması

dc.contributor.advisorİskeleli, Nazan Ocak
dc.contributor.authorKüçük, Şeref
dc.date.accessioned2020-07-21T21:17:18Z
dc.date.available2020-07-21T21:17:18Z
dc.date.issued2019
dc.departmentOMÜ, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Anabilim Dalıen_US
dc.departmentEğitim Bilimleri Enstitüsü / Ortaöğretim Fen ve Matematik Alanları Eğitimi Ana Bilim Dalı / Fizik Eğitimi Bilim Dalı
dc.descriptionTez (yüksek lisans) -- Ondokuz Mayıs Üniversitesi, 2019en_US
dc.descriptionLibra Kayıt No: 130938en_US
dc.description.abstractBu çalışmada, Türkiye'de ve Almanya'da lise fizik öğretim programlarında yer alan yenilenebilir enerji kaynakları konusu incelenmiştir. Bu araştırma lise fizik öğretmenlerin uygulama sürecinde karşılaştıkları zorlukları ortaya çıkarmayı amaçlamıştır. Türkiye'de MEB'nın lise fizik öğretim programı, Almanya'da ise Kuzey Ren-Vestfalya eyaleti lise fizik öğretim programı ele alınmıştır. Türkiye ve Almanya lise fizik öğretim programlarında yenilenebilir enerji kaynakları konusu ve kazanımlarının karşılaştırılması yapılmıştır. Bu konu hakkında yarı yapılandırılmış sorular ile lise fizik öğretmenlerinin görüşlerine başvurulmuştur. Türkiye'de Samsun ilindeki farklı liseler, Almanya'da ise Köln, Düsseldorf ve Mönchengladbach illerindeki bazı liseler belirlenmiştir. Bunun için nitel araştırma yöntemlerinden görüşme tekniği uygulanmıştır. Toplanan veriler cevaplara göre analiz edilerek sınıflandırılmıştır. Araştırma sonucunda Türkiye liselerinde zaman yetersizliğinden dolayı konunun teorik ve eba kaynaklı anlatıldığı ortaya çıkmıştır. Yenilenebilir enerji kaynakları konusunun kazanımlarında belirtildiği gibi toplum, teknoloji ve çevre faktörleri göz önünde bulundurularak karşılaştırmasının yapılamadığı tesbit edilmiştir
dc.description.abstractIn this study, situated renewable energy sources subject in grammar school physics curriculum in Turkey and Germany were examined. This study aimed to reveal the difficulties faced by grammar school physics teachers in the application process. MEB's grammar school physics curriculum in Turkey, while in Germany, North Rhine-Westphalia state grammar school physics curriculum is discussed. Renewable energy sources in Turkey and Germany have made a comparison of grammar school physics curriculum issues and achievements. Semi-structured questions and opinions of grammar school physics teachers were used. Different grammar school in the province of Samsun in Turkey and in Germany, Cologne, Düsseldorf and Mönchengladbach province has been identified in some schools. For this, interview technique, which is one of the qualitative research methods, was applied. The collected data were analyzed and classified according to the answers. The result of the research subject because of the lack of time in Turkey and discusses the theoretical grammar school has emerged sourced eba. As stated in the gains of renewable energy sources, it has been determined that the comparison cannot be made by considering the society, technology and environmental factors.en_US
dc.formatXV, 77 yaprak : şekil, tablo ; 30 sm.en_US
dc.identifier.endpage92
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=aEzj_IdWAsjiSAfK3qwrBgLTq0WSSvrRXss4ze9TxIBD6a3FhnXUjwaocArl1o55
dc.identifier.urihttp://libra.omu.edu.tr/tezler/130938.pdf
dc.identifier.yoktezid600478
dc.language.isotren_US
dc.language.isotr
dc.publisherOndokuz Mayıs Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US]
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitim ve Öğretim
dc.subjectFizik ve Fizik Mühendisliği
dc.subjectAlmanya
dc.subjectFizik Dersi
dc.subjectFizik Eğitimi
dc.subjectLiseler
dc.subjectTürkiye
dc.subjectYenilenebilir Enerji
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectYenilenebilir Enerji Kaynakları
dc.subjectPhysics and Physics Engineeringen_US
dc.subjectÖğretim Programları
dc.subjectGermanyen_US
dc.subjectPhysics Lessonen_US
dc.subjectPhysics Educationen_US
dc.subjectHigh Schoolsen_US
dc.subjectTürkiyeen_US
dc.subjectRenewable Energyen_US
dc.subjectRenewable Energy Resourcesen_US
dc.subjectTeaching Curriculumsen_US
dc.subject.otherTEZ YÜK LİS K95l 2019en_US
dc.titleLise Fizik Öğretim Programlarında Yenilenebilir Enerji Kaynakları: Almanya ve Türkiye Karşılaştırması
dc.titleRenewable Energies in the Curriculum Physics in High School: Comparison Between Germany and Turkeyen_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dspace.entity.typePublication

Files