Publication:
Altın Oran Problemleri Aracılığıyla Sekizinci Sınıf Öğrencilerinin Matematiksel Yeterliliklerinin İncelenmesi

dc.contributor.authorSümen, Ozlem Ozçakır
dc.date.accessioned2025-12-11T01:42:13Z
dc.date.issued2018
dc.departmentOndokuz Mayıs Üniversitesien_US
dc.department-tempOndokuz Mayıs Üniversitesien_US
dc.description.abstractAltın oran, matematikte bir doğru parçasının herhangi birnoktadan ikiye bölündüğünde küçük parçanın uzunluğunun büyükparçanın uzunluğuna oranının, büyük parçanın bütün doğrununuzunluğuna oranına eşit olduğu orandır. Bu nokta, bir bütününparçaları arasındaki uyum açısından en uygun noktayı oluşturansayısal bir oranı vermektedir. Bu çalışma sekizinci sınıf öğrencilerininaltın oran problemlerini çözebilme düzeyleri ve altın oran problemleriaracılığıyla geometrik şekiller ve köklü sayılar konularındakimatematiksel yeterliliklerinin incelenmesi amacıyla yapılmıştır.Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışmasıkullanılmıştır. Matematik eğitim programına göre köklü sayılar sekizincisınıfta öğrencilere öğretilmektedir. Altın oran problemleri matematiktekonu olarak köklü sayıları içerdiğinden araştırma sekizinci sınıfdüzeyinde gerçekleştirilmiştir. Katılımcılar bir devlet okulunda öğrenimgören tüm sekizinci sınıf öğrencilerinden (f=42) oluşmaktadır. Araştırmakapsamında, sekizinci sınıf öğrencilerine açık uçlu altın oranproblemlerinden oluşan “altın oran çalışma yaprağı” uygulanmıştır.Çalışmayapraklarıaraştırmacıtarafındangeliştirilenrubrikdoğrultusunda değerlendirilmiştir. Öğrencilerin altın oran problemleriniçözebilme düzeyleri rubrikten aldıkları toplam puana göre betimselolarak hesaplanmıştır. Ayrıca çalışma kağıtlarında öğrencilerin sorularaverdikleri yanıtlar ayrıntılı olarak analiz edilerek öğrencilerin geometrikşekiller ve köklü sayılar konularındaki matematiksel yeterlilikleribelirlenmiştir.Araştırmasonucunda,öğrencilerinaltınoran problemlerini çözebilme düzeylerinin düşük olduğu görülmüştür. Ayrıcaöğrencilerin genel olarak geometrik şekiller konusunda yeterli olduklarıancak köklü sayılar konusunda eksiklikler yaşadıkları belirlenmiştir.en_US
dc.identifier.doi10.7827/TurkishStudies.14426
dc.identifier.endpage1127en_US
dc.identifier.issn1308-2140
dc.identifier.issue27en_US
dc.identifier.startpage1117en_US
dc.identifier.trdizinid302236
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.7827/TurkishStudies.14426
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/en/yayin/detay/302236/altin-oran-problemleri-araciligiyla-sekizinci-sinif-ogrencilerinin-matematiksel-yeterliliklerinin-incelenmesi
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12712/45387
dc.identifier.volume13en_US
dc.institutionauthorSümen, Ozlem Ozçakır
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofTurkish Studies (Elektronik)en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEğitim Araştırmalarıen_US
dc.subjectMatematiken_US
dc.titleAltın Oran Problemleri Aracılığıyla Sekizinci Sınıf Öğrencilerinin Matematiksel Yeterliliklerinin İncelenmesien_US
dc.typeArticleen_US
dspace.entity.typePublication

Files