Publication:
İngilizcenin Yabancı Dil Olarak Öğretildiği Sınıflarda, Gramer Öğretiminde Karikatür Kullanmanın Rolü

dc.contributor.advisorEr, Gülay
dc.contributor.authorGüller, Emel Akay
dc.date.accessioned2020-07-21T21:17:50Z
dc.date.available2020-07-21T21:17:50Z
dc.date.issued2019
dc.departmentOMÜ, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Yabancı Diller Eğitimi Anabilim Dalıen_US
dc.departmentEğitim Bilimleri Enstitüsü / Yabancı Diller Eğitimi Ana Bilim Dalı / İngiliz Dili Eğitimi Bilim Dalı
dc.descriptionTez (yüksek lisans) -- Ondokuz Mayıs Üniversitesi, 2019en_US
dc.descriptionLibra Kayıt No: 128880en_US
dc.description.abstractYapılan bu araştırmada, gramer öğretiminde karikatürlerin rol aldğı ders etkinlikleri hazırlanmış olup, bu etkinliklerin Samsun Tekkeköy Aşağıçinik Ortaokulu'ndaki 8. sınıf öğrencileri üzerindeki etkisi incelemiştir. Bu araştırma için 8. sınıfta okuyan 29 öğrenci seçilmiştir. Araştırmaya katılan öğrencilerin belirlenen gramer konularıyla ilgili bilgilerini ölçmek amacıyla her iki gruba da ön test uygulanmıştır. Eğitim sonrasında her iki gruba son test uygulanmış ve bu testlerin analizinde IBM SPSS İstatistik 22 paket programı kullanılmıştır. 10 hafta süren eğitim etkinliği boyunca, on farklı gramer konusu dersin gerek sunum gerekse pratik aşamalarında kullanılan karikatürlerin olduğu ders etkinlikleri 8A sınıfına uygulanmıştır. Uygulama sonunda, yapılan son test sonuçları ön test sonuçlarıyla kıyaslandığında, İngilizce derslerinde dilbilgisi öğretiminde karikatürlerin kullanımının, başarıya etkisi olacağı öngörülmüştür.
dc.description.abstractIn this study, lesson activities including caricatures in teaching of grammar were prepared and the role of them was examined on 8th grade students. For this study, twenty nine students in 8th grade in Tekkeköy Aşağıçinik Secondary School were chosen. To define their background knowledge, a pre–test was appled to both groups and it was seen that they have nearly same knowledge for the grammar points chosen. After the education, a post-test was applied to both group and in order to analyse the findings, IBM SPSS Statistics 22 software programme was used. During the 10 week education process, ten different grammar subjects including the using of caricatures and cartoons in presentation or practice sections of the lesson by means of lesson plans were applied to 8th grade students. At the end of the application, it was found that using caricatures/cartoons in grammar teaching had a positive effect on the ahievement when the post test results were compared to pre test results.en_US
dc.formatX, 124 yaprak : tablo, şekil ; 30 sm.en_US
dc.identifier.endpage135
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=vjszP7PzV0HebcjFEvDfwBmkbarUpVLwx40SepXbVgiwRJTn3gLlgZ5nv2-6vgb_
dc.identifier.urihttp://libra.omu.edu.tr/tezler/128880.pdf
dc.identifier.yoktezid583312
dc.language.isoenen_US
dc.language.isoen
dc.publisherOndokuz Mayıs Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US]
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitim ve Öğretim
dc.subjectDil Öğretimi
dc.subjectDilbilgisi
dc.subjectKarikatür
dc.subjectKavram Karikatürleri
dc.subjectYabancı Dil
dc.subjectYabancı Dil Eğitimi
dc.subjectÖğretim Yöntemleri
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectİngilizce
dc.subjectLanguage Teachingen_US
dc.subjectGrammaren_US
dc.subjectCaricatureen_US
dc.subjectConcept Cartoonsen_US
dc.subjectForeign Languageen_US
dc.subjectForeign Language Educationen_US
dc.subjectTeaching Methodsen_US
dc.subjectEnglishen_US
dc.subject.otherTEZ YÜK LİS G971r 2019en_US
dc.titleİngilizcenin Yabancı Dil Olarak Öğretildiği Sınıflarda, Gramer Öğretiminde Karikatür Kullanmanın Rolü
dc.titleThe Role of Cartoons in Teaching Grammar in EFL Classesen_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dspace.entity.typePublication

Files