Publication:
Emirli Taş Ocağı Malzemesinin Polimer Modifiye Bitümlerin Yol Üst Yapısında Kullanılabilirliği

dc.contributor.advisorÇakıroğlu, Mehmet
dc.contributor.authorBektaş, Arslan
dc.date.accessioned2020-07-21T21:35:18Z
dc.date.available2020-07-21T21:35:18Z
dc.date.issued2011
dc.departmentOMÜ, Fen Bilimleri Enstitüsü, İnşaat Mühendisliği Anabilim Dalıen_US
dc.departmentFen Bilimleri Enstitüsü / İnşaat Mühendisliği Ana Bilim Dalı
dc.descriptionTez (yüksek lisans) -- Ondokuz Mayıs Üniversitesi, 2011en_US
dc.descriptionLibra Kayıt No: 73597en_US
dc.description.abstractBu çalışmada, kaplanmış yollar, araçlar ve insanlar açısından emniyet ve sürüş konforu, trafik açısından ise dayanıklı bir yüzey şeklinde tasarlanır. Ancak artan trafik yükü ve araç sayısı asfalt yol kaplamalarının daha hızlı bozulmasına sebep olmaktadır. Kullanılan malzemelerin özelliklerini iyileştirerek veya bazı özel maddeler ilave ederek karışımların modifiye edilmesiyle kaplamaların performansı arttırılmaya çalışılmaktadır. Modifikasyon işlemi, katkıların belirli oranlarda ve şartlarda bağlayıcı içerisine veya karışım plentinde bitümlü karışım içerisine katılmasıyla yapılmaktadır. Bu şekilde modifiye edilen bitüme `modifiye bitüm', bitümlü karışıma ise `modifiye karışım' denilmektedir. Günümüzde asfalt yol üstyapı kaplamalarında başta SBS olmak üzere değişik modifiye edici katkı maddeleri kullanılmaktadır. Polimer Modifiye Bitümlü (PMB) karışımlarda en yaygın olarak kullanılan katkı maddesi Stiren-Butadien-Stiren (SBS) elastomeridir. Bitüm ve Bitümlü Sıcak Karışımlar (BSK) modifiye edilerek yol üstyapılarının tekerlek izi oturması, agrega soyulması, ondülasyon, düşük sıcaklık çatlakları vb. olumsuzluklara karşı dirençli olmaları amaçlanmaktadır. Modifiye edici katkı maddeleri bitümlü bağlayıcı ve karışımların davranışlarının iyileştirilmesi amacıyla kullanılır. Tekerlek izi oluşumunda bütün modifiye katkılı karışımların geleneksel karışımlara göre üstün performans sağladığı görülmektedir. Bir üstyapıda oluşan gerilmelerin ve deformasyonların büyüklüğü, her bir tabakanın rijitliği ve kalınlığı ile maruz kaldığı çevre koşulları ve trafik yükü gibi birçok faktöre bağlıdır. Esnek bir üstyapı, genellikle mevcut tabanı üstüne inşa edilen bağlayıcısız granüler malzemelerle ve bitümlü karışımlardan oluşan tabakalarla teşkil edilir. Bu nedenle üstyapı tabanının taşıma gücü yolun taşıma gücü ile doğrudan ilişkilidir.
dc.description.abstractIn this study the paved roads are being designed to safety and comfort of the drivers as well as durable in terms of traffic load. However increased traffic load and number of vehicles on the paved road quickens the paved road damages. It has been studied that the performance and the durability of the paved roads may be increased and improved by improving the specifications of the ingredients or adding special ingredients to the mix which will result in modified mix. The modification process may be done by adding the specific amount of ingredients to the mix or by adding bitumen mix into the mix plant. This type of modified bitumen is called ?modified bitumen? and the mix with bitumen is called ?modified mix?. Nowadays, most common used paving material is SBS and the various types of ingredients are used. The most common mix material is Stiren-Butadien-Stiren (SBS) elastomeric material for Polymer Modified Bitumen (PMB) mixes. The paving of the roads may be done by Bitumen and Hot Bituminous Mixes (BSK) to improve their strength against the wheel tracks, aggregate segregation, undulation, low temperature cracks and etc... Modifying additives are mixed to improve the behaviours of bituminous mixes. It has been seen that all modified mixed have improved properties than the traditional mixes against wheel tracks. The magnitude of strains and deformations on the superstructures are dependent on the each layer rigidity and thickness and its effecting external forces and traffic load and etc... It has been seen that generally an elastic superstructure consists of non-cohesive granular materials and bituminous mixes. Therefore the loading capacity of the superstructure is directly associated with the loading capacity of the road.en_US
dc.formatIX, 96 y. : şekil ; 30 smen_US
dc.identifier.endpage107
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=EEdeQgIdFRxX5NbvVau-ApI_dxjgqPyO1_umpbeuCbPtKduf40Yl43eGg0gFdX1w
dc.identifier.urihttp://libra.omu.edu.tr/tezler/73597.pdf
dc.identifier.yoktezid306917
dc.language.isotren_US
dc.publisherOndokuz Mayıs Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectİnşaat Mühendisliği
dc.subjectCivil Engineeringen_US
dc.subject.otherTEZ YÜK LİS B424e 2011en_US
dc.titleEmirli Taş Ocağı Malzemesinin Polimer Modifiye Bitümlerin Yol Üst Yapısında Kullanılabilirliği
dc.titleBitumens Emirli Road Quarry Upper Structure Modified Material Availabilityen_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dspace.entity.typePublication

Files