Publication:
Ortaokul Türkçe Dersi Öğrenci Çalışma Kitapları ve Öğretmen Kılavuz Kitaplarının Dil Bilgisi Konuları Açısından Eba ve Türkçe Öğretim Programı İle Eşgüdümlülüğü

dc.contributor.advisorMangır, Mediha
dc.contributor.authorKöse, Emin
dc.date.accessioned2020-07-22T09:16:40Z
dc.date.available2020-07-22T09:16:40Z
dc.date.issued2018
dc.departmentOMÜ, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Türk Dili ve Edebiyatı Anabilim Dalıen_US
dc.departmentEğitim Bilimleri Enstitüsü / Türkçe Eğitimi Ana Bilim Dalı
dc.descriptionTez (yüksek lisans) -- Ondokuz Mayıs Üniversitesi, 2018en_US
dc.descriptionLibra Kayıt No: 122123en_US
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, ilköğretim ikinci kademe Türkçe dersi öğrenci çalışma kitapları ve öğretmen kılavuz kitaplarının dil bilgisi konuları açısından Eğitim Bilişim Ağı içerikleri ve Türkçe Öğretim Programı ile eşgüdümlülüğünün belirlenmesidir. Çalışmada nitel araştırma yöntemlerinden doküman incelemesi tekniği kullanılmıştır. Araştırma kapsamında 2017-2018 eğitim-öğretim yılında hazırlanan ilköğretim ikinci kademe öğrenci çalışma kitaplarının, öğretmen kılavuz kitaplarının ve Eğitim Bilişim Ağı'nda yer alan ders anlatım videolarının dil bilgisi içerikleri konu başlıklarına ayrılarak tespit edilmiş ve programda belirlenen dil bilgisi kazanımlarına ne derecede yer verildiği karşılaştırmalı olarak incelenmiştir. Ayrıca video derslerde kullanılan öğretim stratejileri ve içeriklerin programdaki yaklaşımlara uygunluğu belirlenerek genel bir şema oluşturulmuştur. Araştırmadan elde edilen bulgulara göre dil bilgisi konu ve kavramları, belirlenen üç farklı kaynakta farklı içeriklerle yer almıştır. Kitapların programdaki kazanımları tam olarak yansıtmadığı, video ders içeriklerindeki dil bilgisi konularının da program ve kaynak kitaplara yönelik hazırlanmadığı sonucuna ulaşılmıştır.
dc.description.abstractThe purpase of this study is to determine coordination of secondary school Turkish lesson student's workbooks and teacher guide books in term of gramer topics included with Education Informatics Networks and Turkish curriculum. In the study, technique is used as qualitative research method. In this research, the secondary school grammar topics in student's workbooks that completed in 2017-2018 academic year, teacher's guide books and lecture videos on Education Informatics Network are detected according to subject headings and examined the extent of compliance to the determined grammar learning outcome in the curriculum. Besides with determing teaching strategies used in lecture videos and contents's approgriateness to approaches in curriculum, a general schema is formed. According to the findings of research, subjects and concepts are placed in determined three different source with three different contents. It is concluded that video lecture contents don't reflect outcomes in curriculum exactly and video lecture contents, grammar subjects aren't completed with curriculum and source books.en_US
dc.formatXIV, 91 yaprak : resim ; 30 sm.en_US
dc.identifier.endpage105
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=hcgrYffRbz0Z44UJEuLtwd2TGT7_g1ZOJN4qYtam3TXNxe1ZMLpXhwtXA8scqwGK
dc.identifier.urihttp://libra.omu.edu.tr/tezler/122123.pdf
dc.identifier.yoktezid516934
dc.language.isotren_US
dc.language.isotr
dc.publisherOndokuz Mayıs Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US]
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitim ve Öğretim
dc.subjectDilbilgisi
dc.subjectOrtaokullar
dc.subjectTürkçe Dersi
dc.subjectTürkçe Eğitimi
dc.subjectTürkçe Öğretimi
dc.subjectÇalışma Kitapları
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectÖğretmen Kılavuz Kitapları
dc.subjectGrammaren_US
dc.subjectSecondary Schoolsen_US
dc.subjectTurkish Lessonen_US
dc.subjectTurkish Educationen_US
dc.subjectTurkish Teachingen_US
dc.subjectWorkbooksen_US
dc.subjectTeachers Guidebooksen_US
dc.subject.otherTEZ YÜK LİS K86o 2018en_US
dc.titleOrtaokul Türkçe Dersi Öğrenci Çalışma Kitapları ve Öğretmen Kılavuz Kitaplarının Dil Bilgisi Konuları Açısından Eba ve Türkçe Öğretim Programı İle Eşgüdümlülüğü
dc.titleThe Coordination of Secondary School Student Workbooks and Teacher Guide Books of Turkish Language Course With EBA and Turkish Curriculum in Terms of Grammar Topicsen_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dspace.entity.typePublication

Files