Publication:
Okul Öncesi Dönemdeki Çocuklarda Hareket Eğitiminin, Motor Beceri Gelişimine Etkisinin İncelenmesi

dc.contributor.advisorYamak, Bade
dc.contributor.authorAslan, Temel
dc.date.accessioned2025-12-13T09:26:12Z
dc.date.issued2020
dc.departmentLisansüstü Eğitim Enstitüsü / Beden Eğitimi ve Spor Ana Bilim Dalı / Beden Eğitimi ve Spor Bilim Dalı
dc.description.abstractAmaç: Bu çalışma, okul öncesi dönemdeki 4-6 yaş grubu çocuklarının hareket eğitim programı ile motor becerilerinin geliştirilmesine katkıda bulunmak, okul öncesi eğitimde kullanılan plan ve programlarda uygulanan hareket eğitimi aktivitelerini geliştirmek ve bu alanda yapılabilecek araştırmalara örnek teşkil edebilmek amacıyla yapılmıştır. Materyal Metot: Araştırmada ön test – son test kontrol gruplu deneysel desen kullanılmıştır. 4-6 yaş grubundaki 56 okul öncesi dönem çocuğu üzerinde yapılan bu çalışmada 28'er kişilik deney ve kontrol grupları oluşturulmuştur. Kontrol grubunda olan çocuklar, normal okul öncesi eğitimine devam ederken, deney grubundaki çocuklara 14 hafta boyunca, haftada 3 gün 1'er saat hareket eğitim programı uygulanmış ve çocukların motor beceri gelişimine etkisi araştırılmıştır. Bulgular: Elde edilen verilere analize başlamadan normallik varsayımı ve homojenlik testleri uygulanmış, yapılan Shapiro Wilk ve Levene testleri sonucunda verilerin normal dağılıma sahip olduğu tespit edilmiştir (p>0,05). Kontrol ve çalışma grubunun ön test ve son test değerleri karşılaştırılırken paired samples t testi (bağımlı gruplarda t testi) yapılmıştır. Kontrol ve çalışma gruplarının karşılaştırılmasında ise independent samples t test (bağımsız gruplarda t testi) yapılmıştır. Araştırma bulguları n, ortalama, standart sapma ile ifade edilmiş anlamlılık düzeyi 0,05 olarak alınmıştır. Sonuç: Çalışmamızda, hareket eğitim programı uygulanan çalışma grubu ile uygulanmayan kontrol gurubunun motor beceri ölçüm sonuçları arasında istatistiksel olarak anlamlı farklar saptanmıştır. Ölçümleri yapılan denge, çabukluk, yakalama, durarak uzun atlama, sürat ve tenis topu fırlatma becerilerinin tümünde, gruplar arasındaki farkın hareket eğitim programı uygulanan çalışma grubu lehine olduğu anlaşılmıştır. Bu sonuç hareket eğitim programının 4-6 yaş grubu çocuklarının motor beceri gelişimine olumlu etki ettiğini ortaya koymaktadır. Anahtar Kelimeler; Hareket eğitimi; Motor beceri; Motor performans; Okul öncesi eğitim. Temel ASLAN, Yükseklisans Tezi Ondokuz Mayıs Üniversitesi – Samsun, Ağustos – 2020
dc.description.abstractAim: This study was conducted in order to contribute to the development of motor skills with the movement education program of 4-6 years old preschool children, to improve the movement education activities applied in the plans and programs used in pre-school education and to set an example for the researches that can be done in this field. Material and Method: In the research, experimental design with pretest - posttest control group was used. In this study conducted on 56 preschool children in the 4-6 age group, experiment and control groups of 28 people were formed. While the children in the control group continued their normal preschool education, the children in the experimental group were given a movement training program for 1 hour 3 days a week for 14 weeks and their effect on the motor skill development of the children was investigated. Results: Normality assumption and homogeneity tests were applied to the data obtained before starting the analysis, and it was determined that the data had a normal distribution as a result of the Shapiro Wilk and Levene tests (p>0,05). While the pre-test and post-test tests of the control and experimental groups were compared, paired samples t-test (t-test in dependent groups) was performed. Independent samples t-test (t-test in independent groups) was used for comparison of control and experimental. The significance level of the research findings expressed as n, mean and standard deviation was taken as 0,05. Conclusion: In our study, statistically significant differences were found between the motor skill measurement results of the study group in which the movement training program was applied and the control group who did not. It was understood that in all of the measured balance, quickness, catching, standing long jump, speed and throwing a tennis ball skills, the difference between the groups was in favor of the study group on which the movement training program was applied. This result reveals that the movement training program has a positive effect on the motor skill development of 4-6 age group children. Key Words; Engine performance; Movement training; Motor skill; Pre-school education. Temel ASLAN, Master Thesis Ondokuz Mayıs Üniversity – Samsun, Agust – 2020en_US
dc.identifier.endpage74
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=fl0Kw4p1rmMDotyKRdYv1GDZQ5mjCgIW5q6NHXyNPFxAfqF5uTsDHwL2jzk0nTSL
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12712/51451
dc.identifier.yoktezid645596
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.subjectEğitim ve Öğretim
dc.subjectSpor
dc.subjectBeden Eğitimi
dc.subjectMotor Beceriler
dc.subjectOkul Öncesi Dönem
dc.subjectOkul Öncesi Çocuklar
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectSportsen_US
dc.subjectSpor
dc.subjectPhysical Educationen_US
dc.subjectMotor Skillsen_US
dc.subjectSpor Eğitimi
dc.subjectPreschool Perioden_US
dc.subjectPreschool Childrenen_US
dc.subjectÇocuk Eğitimi
dc.subjectSportsen_US
dc.subjectSport Educationen_US
dc.subjectÇocuk-Okul Öncesi
dc.subjectChild Educationen_US
dc.titleOkul Öncesi Dönemdeki Çocuklarda Hareket Eğitiminin, Motor Beceri Gelişimine Etkisinin İncelenmesi
dc.titleFor Pre-School Children, Analysis of the Effect of Motion Training on Motor Skill Developmenten_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dspace.entity.typePublication

Files