Publication:
Öğretmenlerin Öznel İyi Oluşları ile İşe Bağlılıkları Arasındaki İlişkide İşle İlgili İhtiyaç Doyumunun Aracı Rolü

Loading...
Thumbnail Image

Date

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Research Projects

Organizational Units

Journal Issue

Abstract

Öğretmenler, eğitim hedeflerinin gerçekleştirilmesinde kritik bir role sahiptir. Öğretmenleri, zorlu işlerini yaparken etkileyen temel faktörlerden biri öznel iyi oluşdurumudur. Bu çalışma, lise öğretmenlerinin öznel iyi oluşunu işe bağlılık ve işle ilgili ihtiyaç tatmini açısından incelemektedir. Öznel iyi oluş ile işe bağlılık arasındaki işle ilgili ihtiyaç tatmininin aracı rolü de araştırıldı. Örneklem 250 öğretmenden (n = 131 erkek;%52,4, n = 119 kadın;%47,6) oluşmaktadır. Veri toplama araçları, Yaşamdan Memnuniyet Ölçeği (SWL), Olumlu ve Olumsuz Duygulanım Ölçeği (PANAS), Utrecht İş Bağlılığı Ölçeği (UWES) ve İşle İlgili Temel İhtiyaç Memnuniyeti Ölçeğini içermektedir. Verilerin analizinde yapısal eşitlik modelleme yöntemi kullanılmıştır. Sonuçlar hem işe bağlılığın hem de işle ilgili ihtiyaçların tatmininin öğretmenlerin öznel iyi oluşuna olumlu katkıda bulunduğunu ortaya koymuştur. İşe bağlılık ile öğretmenlerin öznel iyi oluşları arasındaki işle ilgili ihtiyaçların tatmininin aracı rolü de gözlemlenmiştir. Bu sonuçlara dayanarak, mevcut çalışma, önemli olduğu düşünülen birkaç pedagojik çıkarımda bulunmaktadır.

Description

Citation

WoS Q

Scopus Q

Source

Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi

Volume

10

Issue

3

Start Page

482

End Page

494

Endorsement

Review

Supplemented By

Referenced By