Publication:
Ortaokul 5. Sınıf Öğrencilerinin Fen Bilimleri Dersinde Öğrendikleri Bilgileri Günlük Yaşamlarıyla İlişkilendirebilmelerine Yönelik Düşünceleri ile Fen Bilimleri Dersindeki Başarıları Arasındaki İlişki

dc.contributor.authorKara, Fi?Li?Z
dc.date.accessioned2020-06-21T10:36:13Z
dc.date.available2020-06-21T10:36:13Z
dc.date.issued2016
dc.departmentOMÜen_US
dc.department-tempOndokuz Mayıs Üniversitesi -- ONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ --en_US
dc.description.abstractEğitim sürecinde verilen bilgilerin öğrencilerin ihtiyaçlarını karşılayacaknitelikte olması, öğrencilerin bilgiyi öğrenme düzeylerini doğrudan etkilemektedir.Bu bağlamda öğrencilerin öğrendikleri bilgileri günlük yaşamlarıylailişkilendirebilme düzeylerinin fen bilimleri dersindeki başarıları üzerinde etkiliolduğu kaçınılmaz bir gerçektir. Bu araştırmada öğrencilerin fen bilimleri dersindeöğrendikleri bilgilerini günlük yaşamlarıyla ilişkilendirebilmelerine yönelikdüşünceleri ile fen bilimleri dersindeki başarıları arasındaki ilişkiyi tespit etmekamaçlanmıştır. Ayrıca araştırmada öğrencilerin cinsiyetlerinin fen bilimleridersindeki başarıları ve bilgilerini günlük yaşamlarıyla ilişkilendirebilmelerineyönelik düşüncelerine etkisi belirlenmiştir. Araştırmanın örneklemini Erzurum İli’nebağlı Oltu İlçe’sinde ortaokul 5. sınıfta öğrenim gören 78 öğrenci oluşturmaktadır.Araştırmada ilişkisel tarama modeli kullanılarak “Fen Bilimleri Dersini GünlükYaşamla İlişkilendirme Ölçeği” ve “Fen Bilimleri Başarı Testi” uygulanmıştır.Araştırmadan elde edilen veriler SPSS paket programıyla değerlendirilerek analizedilmiştir. Araştırma sonucunda öğrencilerin fen bilimleri dersindeki başarıları ilecinsiyetleri arasında anlamlı farklılık bulunmazken öğrencilerin bilgilerini günlükyaşamlarıyla ilişkilendirebilmelerine yönelik düşünceleri ile cinsiyetleri arasındakadınlar lehine anlamlı farklılık bulunmuştur. Ayrıca öğrencilerin fen bilimleridersindeki başarıları ve fen bilimleri dersindeki bilgileri günlük yaşamlarıylailişkilendirebilmelerine yönelik düşünceleri arasında pozitif yönde ve orta düzeydeistatistiksel olarak anlamlı bir ilişki bulunmuşturen_US
dc.description.abstractThe extent of response to information assimilated in the educational process tothe needs of students directly affects the learning level of students' knowledge. Inthis context, the level of their daily life association with the information the studentslearn is very important in measuring the success of a science course. In this study,we aimed to determine the relationship between their opinions about their daily lifeassociation with information that students have learned in a science course and theirachievements in that science course. In addition, the effect of students’ genders ontheir success in science lessons and their ideas related to correlating their knowledgewith their daily lives was also researched. The research sample consisted of 78students studying in the fifth grade at the middle school in Oltu in the province ofErzurum. In the study, “the Scale of Science Course Association with Daily Life”test and “Science Achievement Test” were applied using the relational scan model.The data obtained from the study were analyzed with SPSS. As a result of theresearch, there were no significant differences between the sexes and the success ofstudents in science lessons. However, significant differences in favor of femaleswere found between their opinions about their daily life association and their sexes.In addition, a statistically significant positive relationship was found between theiropinions about their daily life association with information that students havelearned in a science course.en_US
dc.identifier.endpage1397en_US
dc.identifier.issn2148-7510
dc.identifier.issn2148-7758
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage1380en_US
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TXpJd01qUXpNdz09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12712/8868
dc.identifier.volume18en_US
dc.language.isotren_US
dc.relation.journalErzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleOrtaokul 5. Sınıf Öğrencilerinin Fen Bilimleri Dersinde Öğrendikleri Bilgileri Günlük Yaşamlarıyla İlişkilendirebilmelerine Yönelik Düşünceleri ile Fen Bilimleri Dersindeki Başarıları Arasındaki İlişkien_US
dc.title.alternativeRelationship between Their Opinions about Their Daily Life Association with Information that Middle School 5th Grade Students have Learned in Science Course and Their Achievements in Science Courseen_US
dc.typeArticleen_US
dspace.entity.typePublication

Files