Publication:
7-12 Yaş Grubu Çocukların Gıda Ambalaj Tasarımı Tercihleri

dc.contributor.advisorSengir, Sena
dc.contributor.authorAtasever, Necmettin
dc.date.accessioned2020-07-21T21:16:16Z
dc.date.available2020-07-21T21:16:16Z
dc.date.issued2019
dc.departmentOMÜ, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Güzel Sanatlar Eğitimi Anabilim Dalıen_US
dc.departmentEğitim Bilimleri Enstitüsü / Güzel Sanatlar Eğitimi Ana Bilim Dalı / Resim-İş Eğitimi Bilim Dalı
dc.descriptionTez (yüksek lisans) -- Ondokuz Mayıs Üniversitesi, 2019en_US
dc.descriptionLibra Kayıt No: 128191en_US
dc.description.abstractAmbalaj geçmişten günümüze insanoğlunun yaşamla ilişkisini ortaya koyan, hayatta kalma bilincine bağlı olarak geliştirdiği içgüdüsel davranış biçiminin sonucu olarakda ortaya çıkan ve gelişme gösteren önemli bir aracıdır. Ambalaj tarihsel süreçte yeni teknik ve imkanlarla gelişme göstermiş, bu gelişim endüstriyel devrimlerle hız kazanmıştır. Böylece ambalaj endüstrinin ayrı bir kolu haline gelmiştir. Endüstriyel kazanımların yaşam biçimi üzerindeki etkisiyle beraber ortaya çıkan ürün ve tüketici kavramlarının içinde ambalajda yer almaktadır. Günümüzde malzeme, teknik ve tasarım olarak gelişimine hız kesmeden devam eden ambalajın kadın, erkek, genç, yaşlı vb. tüketici profillerine dayalı tasarımlara ve uygulamalara yer verdiğini görebiliriz. Bu bağlamda çocuklara yönelik ürünlerin ve ambalaj tasarımlarının da arttığını görüyoruz. Araştırma çocuklara yönelik tasarlanan ambalajların çocuklar üzerindeki etkilerini ortaya koyması hedeflenmiştir. Çocukların ürün tercihlerinde ambalaj tasarımlarının, grafik, illustrasyon ve renklerin ön planda olduğu saptanmıştır. Herhangi bir ürünü, ambalaj tasarımıyla çocuklar için cazip hale getirmek için özellikle illustrasyonun yanı sıra tipografinin de uyumlu olarak kullanılması gerektiği sonucunu görmekteyiz. Araştırmada çocukları etkileyen en temel tasarım unsurunun illüstrasyonlar olduğunuda görmekteyiz.
dc.description.abstractPackaging is an important tool that reveals the relationship of human beings with the life from the past to the present, and as a result of the instinctive behavior that it develops depending on the consciousness of survival. Packaging has evolved in the historical process with new techniques and opportunities and this development has accelerated with industrial revolutions. Thus, packaging has become a separate branch of the industry. It is included in the packaging of product and consumer concepts that have emerged with the effect of industrial gains on lifestyle. Today, the material, technical and design development of the packaging continues unabated women, men, young, old and so on. consumer profiles based designs and applications. In this context, we see that children's products and packaging designs are also increasing. The research aimed to reveal the effects of packaging designed for children on children. Packaging designs, graphics, illustrations and colors were found to be at the forefront of children's product preferences. In order to make any product attractive for children with packaging design, we see that typography as well as illustration should be used in harmony. In the research, we see that the most basic design element affecting children is illustrations.en_US
dc.formatXV, 88 yaprak : resim ; 30 sm.en_US
dc.identifier.endpage103
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=aEzj_IdWAsjiSAfK3qwrBoW6D2ZmlRgFXHqTKQ8RQrWPzW1qmRFO5IZq1WeKFjKy
dc.identifier.urihttp://libra.omu.edu.tr/tezler/128191.pdf
dc.identifier.yoktezid600045
dc.language.isotren_US
dc.language.isotr
dc.publisherOndokuz Mayıs Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US]
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectGüzel Sanatlar
dc.subjectİşletme
dc.subjectAmbalaj Tasarım
dc.subjectAmbalajlama
dc.subjectGrafik Sanatlar
dc.subjectGrafik Tasarımı
dc.subjectGıda Ambalajı
dc.subjectMüşteri Seçimi
dc.subjectMüşteri Tercihleri
dc.subjectFine Artsen_US
dc.subjectTasarım
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.subjectTüketici Tercihleri
dc.subjectPackaging Designen_US
dc.subjectİllüstrasyon
dc.subjectPackagingen_US
dc.subjectGraphic Artsen_US
dc.subjectGraphic Designen_US
dc.subjectFood Packagingen_US
dc.subjectCustomer Selectionen_US
dc.subjectCustomer Preferencesen_US
dc.subjectDesignen_US
dc.subjectConsumer Preferencesen_US
dc.subjectIllustrationen_US
dc.subject.otherTEZ YÜK LİS A862y 2019en_US
dc.title7-12 Yaş Grubu Çocukların Gıda Ambalaj Tasarımı Tercihleri
dc.titleFood Packaging Design Preferences of 7-12 Years Old Childrenen_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dspace.entity.typePublication

Files