Publication:
Ortaokul 7. Sınıf Matematik Programındaki Geometrik Kavramların Origami ile Modellenmesi ve Öğrenme Sürecine Etkisi

Loading...
Thumbnail Image

Date

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Research Projects

Organizational Units

Journal Issue

Abstract

Bu araştırma, ortaokul 7. sınıf matematik programında yer alan geometrik kavramların, origami etkinlikleri ile nasıl modellenmesi gerektiği ve origami etkinlikleriyle işlenen derslerin öğrencilerin öğrenme süreçlerine etkisi olup olmadığını tespit etmek amacıyla yapılmıştır. Bu araştırmada, kontrollü ön test – son test yarı deneysel desen kullanılmıştır. Araştırma, 2018- 2019 eğitim öğretim yılı Samsun İli Canik ilçesi Kuzey Yıldızı Ortaokulu, 7. Sınıfta öğrenim gören 22 deney ve 22 kontrol grubunda olmak üzere toplam 44 öğrenci ile yürütülmüştür. Veri toplama aracı olarak kullanılan hazırbulunuşluk testi (ön test) ve başarı testi (son test) için Van Hiele geometri testi üzerinde öğrencilerin düzeyleri doğrultusunda gerekli düzeltmeler yapılmış ve 23 sorudan oluşan çoktan seçmeli test, her iki gruba uygulanmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak ayrıca deney grubu öğrencilerine açık uçlu sorulardan oluşan üç farklı test ön test ve son test şeklinde uygulanmıştır. Uygulama sürecinde, deney grubu öğrencilerine araştırmacının oluşturduğu origami etkinlikleri ile (kazanımlara uygun 10 değişik origami etkinliği) öğretim yapılırken, kontrol grubu öğrencilerine Milli Eğitim Bakanlığı'nın mevcut 7.sınıf mevcut programında yer alan öğretim yöntemi ile dersler işlenmiştir. Araştırmada, 6 hafta, 21 ders saati süren uygulamalar sonrasında her iki gruba Van Hiele geometri testi (son test) uygulanmıştır. Van Hiele geometri testinden toplanan veriler SPSS 22.0 paket programında t-testleri ile analiz edilip yorumlanırken, açık uçlu sorulardan ve günlüklerden elde edilen nitel veriler betimsel yaklaşımla analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda, origami etkinliklerine dayalı öğretim gören deney grup lehine istatistiksel olarak anlamlı farklılık bulunmuştur (p <.05). Bu sonuç origami etkinlikleri ile modellenen kavram öğretiminin mevcut programdaki öğretim şekline göre daha etkili olduğunu göstermiştir.
This research was carried out to determine how geometric concepts in the 7th grade mathematics program should be modelled with origami activities and whether lessons taught with origami activities have an effect on students' learning process. In this research, controlled pretest-posttest quasi-experimental design was used. The research was carried out with 44 students in total consisting of 22 students in experimental group and 22 students in control group studying in 7th grade in the 2018-2019 academic year in Samsun - Canik district Kuzey Yıldızı Secondary School. For the readiness test (pre-test) and achievement test (post-test) used as a data collection tool, the required corrections were done on Van Hiele geometry test in line with the students' levels, and the multiple- choice test consisting of 23 questions was applied to both groups. In the research, three different tests consisting of open-ended questions were applied to the experimental group students as pre- test and post- test as a data collection tool. During the application process, while teaching the experimental group students with origami activities (10 different origami activities suitable for the acquisitions) organized by the researcher, the control group students studied lessons with the teaching method included in the current 7th grade curriculum of the Ministry of Education. In the research, after the applications having taken 6 weeks and 21 course-hour, Van Hiele geometry test (post- test) was applied to both groups. While the data collected from the Van Hiele geometry test was analyzed and interpreted with t-tests in the SPSS 22.0 package program, the qualitative data obtained from open-ended questions and diaries was analyzed with a descriptive approach. As a result of the research, statistically significant differences were found in favor of the experimental group who were taught lessons based on origami activities (p <.05). This result shows that the concept teaching modelled with origami activities is more effective than the teaching style of the current program.

Description

Citation

WoS Q

Scopus Q

Source

Volume

Issue

Start Page

End Page

183

Endorsement

Review

Supplemented By

Referenced By